Gå til innhold

SPM om Indisk utdrikningslag

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp hva gjør jeg

Hjelp min indiske venninne ønsker seg et utrikningslag som er ifølge indiske tradisjoner-- Noen som har noen gode råd til meg?? Det er visst vanlig å ha det 3 dager før bryllupet., masse mat, gamle og unge og ikke alkohol..

Takknemlig for inspill her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75207-spm-om-indisk-utdrikningslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Utdrikningslag uten alkohol ? hmmm.. aldri hørt om.

Men på 1300 tallet sør i Sverige og Norge foregikk det slik:

Bruden skulle ledsages av 6 andre jomfruer, de gikk 7 ganger rundt badstua nakne. Deretter inn i badstua, og alle oppi en diger stamp, Det ble kalt hønsesuppa. Ei tønne øl ble konsumert, ca 60 liter, og det hendte en og annen drukna.

Brudgommen ble et annet sted ledsaget av 6 brudesvenner og de hadde 7-kamp med sverd, spyd og pil/bue. Det var vanlig å la brudgommen vinne, også her ble det konsumert en tønne øl, det hendte noen døde av skader i 7-kampen.

Bryllupet varte i 3 dager selvsagt, og 50-100 gjester drakk og spiste til de stupte, slaver hjalp dem opp når de våkna og da drakk de videre.

Første kvelden ble brudeparet fulgt til sengs av 12 ikke helt edru vitner og bredd over i brudesenga, s k sengeføring. Brudgommen skulle kaste spyd ut vinduet for hell og lykke. Senga ble satt nær vinduet så han ikke skulle bomme i fylla. Det skulle også symbolisere defloreringen av jomfrua. Det hendte brudgommen ikke greide defloreringen på bryllupsnatta så det måtte vente til neste kveld :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...