Gå til innhold

Hjelp! Hvordan sende sms til Italia?

Anbefalte innlegg

Gjest Sms-senderens dilemma

Please! Kan noen forklare meg hvordan jeg sender sms til et italiensk mobiltelefonnummer.

Har lagt til 00 39 foran selve nummeret, men må jeg fjerne noen siffer i selve mobilnummeret også? Selve mobilnummeret jeg har fått er på 10 siffer (altså uten 00 39).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75241-hjelp-hvordan-sende-sms-til-italia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Du må fjerne den første "0" tallet i det italienske retnings-nummeret.

I tillegg skal du egentlig slå "+39" (altså, et "+" tegn istedet for "00", men "00" fungerer også når du sender fra Norge.)

Med vennlig hilsen

Det spørs om mottageren har et abonnement som tar imot sms som kommer utenfra EU, da?

Søskenbarnet mitt bor i Milano, og henne går det helt greit å sende til. Til en kompis i Bologna, derimot, går det ikke an i det hele tatt...

Hei,

I tillegg skal du egentlig slå "+39" (altså, et "+" tegn istedet for "00", men "00" fungerer også når du sender fra Norge.)

Med vennlig hilsen

Har Italienske mobilnummere 0 i retningsnummeret?

Det spørs om mottageren har et abonnement som tar imot sms som kommer utenfra EU, da?

Søskenbarnet mitt bor i Milano, og henne går det helt greit å sende til. Til en kompis i Bologna, derimot, går det ikke an i det hele tatt...

Å, det vet jeg ikke. Men leveringsrapporten står etter flere timer fortsatt på "Venter", noe som må være veldig rart for en person som i alle fall i sommer gikk med mobilen hele tia på seg.

Kan jeg finne ut hvordan abonnement han har, uten å ringe på fasttlf og spørre...? (Jeg snakker ikke italiensk, så kommunikasjonen er ikke så enkel.)

Skulle egentlig "bare" sende en gratulerer-med-dagen-melding, dah, til tremenningen, som har stor dag i dag.

Annonse

Hei,

Med vennlig hilsen

Nei, det stemmer ikke. Dette mobilnummeret begynner ikke på 0.

En annen sak, 0'en SKAL jo vitterlig være med når det italienske telefonnummeret begynner på 0. Har prøvd å fjerne 0'en, men da kommer jeg ikke fram.

Ellers takk for at du ville hjelpe.

Å, det vet jeg ikke. Men leveringsrapporten står etter flere timer fortsatt på "Venter", noe som må være veldig rart for en person som i alle fall i sommer gikk med mobilen hele tia på seg.

Kan jeg finne ut hvordan abonnement han har, uten å ringe på fasttlf og spørre...? (Jeg snakker ikke italiensk, så kommunikasjonen er ikke så enkel.)

Skulle egentlig "bare" sende en gratulerer-med-dagen-melding, dah, til tremenningen, som har stor dag i dag.

Jeg vet ikke hva slags abonnement han kompisen min har, men vi prøvde ut det der i Spania i sommer da vi satt og drakk cerveza, og meldingene kom aldri frem mellom telefonene. Skal prøve når jeg drar til Sverige neste gang, men jeg tviler på at det går.

Lurer litt på om det kan være fordi han kanskje har kontantkort? Vet ikke om han har det, men søskenbarnet mitt har vanlig abonnement, og til henne er sms'ene fremme på noen sekunder...

Annonse

Trodde 00 var ut av landet og 39 landsnummeret til Italia jeg....

Jeg har fått oppskrevet 0039 foran alle de italienske telefonnumrene jeg har fått i sommer, i alle fall, inkludert mobilnummer...

Det er jo det samme i Spania - 0034. Nå har jeg innlagte Spanianummer på mobilen min, så jeg slår ikke nummeret når jeg bruker den, men...

Jeg mener at så lenge man ikke har en italiensk telefon og ER i Italia, så må man bruke 00 først... det samme når det gjelder Spania - jeg måtte ringe via Norge da jeg ringte venninna mi...

Misforstår jeg noe her nå? Har følelsen av det...

*Trøtt*

Jeg har fått oppskrevet 0039 foran alle de italienske telefonnumrene jeg har fått i sommer, i alle fall, inkludert mobilnummer...

Det er jo det samme i Spania - 0034. Nå har jeg innlagte Spanianummer på mobilen min, så jeg slår ikke nummeret når jeg bruker den, men...

Jeg mener at så lenge man ikke har en italiensk telefon og ER i Italia, så må man bruke 00 først... det samme når det gjelder Spania - jeg måtte ringe via Norge da jeg ringte venninna mi...

Misforstår jeg noe her nå? Har følelsen av det...

*Trøtt*

På mobilen bruker jeg + i stedet for 00.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...