Gå til innhold

Hva er egentlig borettslag?

Anbefalte innlegg

Gjest I wonder...

Hva er borettslag egentlig? I forhold til å kjøpe mener jeg?

Betyr det at man eier alt innenfor de fire veggene leiligheten består av, og betaler leie av fellesarealer + ekstrautgifter?

Eller betyr det at man kjøper retten til å bo i leiligheten, og så bare leier man egentlig leiligheten + betaler ekstrautgifter...

Eller er det en kombinasjon av disse?

Og hva er forskjellen på Borettslag, Aksjeleilighet og Andelsleilighet?

Noen som har peiling som kan forklare meg dette?

Har nemlig en kompis som har "kjøpt" borettsleilighet, og synes det er såååå kjekt å eie selv... så sitter jeg der og mener at han bare leier, men eier RETTEN til å bo der... at han egentlig bor i borettslaget sin leilighet og betaler ned på DERES lån.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75252-hva-er-egentlig-borettslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

>>Bryter du reglene gjentatte ganger kan du bli kastet ut av borettslaget.

Ikke helt riktig, da husordensregler bare er en svak del av rettsfaktorene når du bor i BRL. Styret kan ikke sette regler som griper inn i ditt privatliv, er urimelige, eller bryter med andre regler i samfunnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...