Gjest Redd_sykehus Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Hei Jeg er en jente på 23 år som har fått tvilling i halebens området. Det går bedre nå...selvom kulen ikke er 100% tom, klarere jeg endelig å gå og sitte igjen Jeg har fått beskjed av min lege at operasjon er den eneste muligheten. Jeg er livredd tanken på sykehus. Sikker på at legen brukte 10 minutter på å sette sprøyta sist. Jeg har enorm frykt/redsel for alt som har med spinal bedøvelse og narkose. Tvilling var noe jeg aldri trodde jeg kunne komme til å få. Men siden jeg først setter i gang å spørre om alternativ behandling. Helt siden jeg var rundt 9-10 år og puberteten tredd i kraft, så har jeg hatt problemer med kvise lignded byller rundt kjønnsleppen. Jeg har aldri i mitt liv hatt en kvise i ansiktet. Etter hvert som jeg vart eldre kom problemene under armene. Jeg har ikke hår vekst en gang under armene. Jeg vet ikke hvorfor dette er slik. Jeg har vært hos gynegolog flere ganger i livet og alle legene har påpekt at huden er infisert, men har aldri gitt meg noen råd... Er dette noe som vil forsvinne? Det er plagsomt til tider om det verker og er ømt, men det verste er å være nærme andre. Kulene kan være på størrelse med en krone til knappenåls hoder. Jeg har prøvd å se om det er noe slags mønster i utbruddene, men det er like håpløst som å vinne i lotto. Mage problemer har jeg også. Jeg har tatt så ufattelig mange tester men man finner ingen verdens ting. Jeg kan ha behov for å gå på do kanskje en gang hver 14 dage eller oftere. Jeg har ofte diare. Da får jeg voldsomme kramper i helle underlivet. Kan det være farlig visst jeg ble gravid...kunne slike kramper føre til abort. Når krampene setter inn har jeg problem med å stå på bena. Hele underlivet...fra livmors området hele veien rundt til stumpen er i krampe. Det er virkelig smertefult. Når jeg har diare og krampe og slikt, så er jeg helt bra når jeg er ferdig på do. Men jeg er bleik, fryser og svetten renner når dette setter igang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75268-tvilling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Anker, spesialist i allmennmedisin Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Det høres ut som du plages av betennelser i svettekjertlene dine. Som du skriver har betennelsene ofte en lei tendens til å dukke opp gjentatte ganger, ofte på samme sted. Det som skjer er at svettekjertelens åpning i huden tettes igjen. Bakterier som normalt er uskyldige blir innestengt i kjertelen og framkaller en betennelse. Hvorfor kjertlene tilstoppes, vet vi ikke sikkert.Foruten lysken finnes mange svettekjertler i armhulene og huden mellom seteballene.Tilstanden er beslektet med kviser. Se følgende side for ytterligere informasjon om blant annet behandlingsmuligheter: http://www.doktoronline.no/pub/articles/skin/300083.html Med hensyn til krampene i underlivet er jeg usikker. Muligens er du plaget av såkalt proctalgia fugax. Typisk for slike kramper er at de kjennes inne i dypet av området omkring endetarmsåpningen, dukker opp om natten og varer fra noen minutter opp til en halv times tid. Personer i alderen 20-40 år er mest utsatt og ubehaget melder seg gjerne i perioder med psykisk stress. For øvrig vet man lite om tilstanden, bortsett fra at den er ufarlig. Det finnes ingen effektiv behandling, men et varmt bad kan lindre. Mitt råd er at du kontakter legen din med spørsmål om ovennevnte diagnoser kan være forklaringen på dine plager og om du kan ha utbytte av behandlingsmuighetene som er antydet i artikkelen om betente svettekjertler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75268-tvilling/#findComment-379718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paulsen1365380632 Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Det høres ut som du plages av betennelser i svettekjertlene dine. Som du skriver har betennelsene ofte en lei tendens til å dukke opp gjentatte ganger, ofte på samme sted. Det som skjer er at svettekjertelens åpning i huden tettes igjen. Bakterier som normalt er uskyldige blir innestengt i kjertelen og framkaller en betennelse. Hvorfor kjertlene tilstoppes, vet vi ikke sikkert.Foruten lysken finnes mange svettekjertler i armhulene og huden mellom seteballene.Tilstanden er beslektet med kviser. Se følgende side for ytterligere informasjon om blant annet behandlingsmuligheter: http://www.doktoronline.no/pub/articles/skin/300083.html Med hensyn til krampene i underlivet er jeg usikker. Muligens er du plaget av såkalt proctalgia fugax. Typisk for slike kramper er at de kjennes inne i dypet av området omkring endetarmsåpningen, dukker opp om natten og varer fra noen minutter opp til en halv times tid. Personer i alderen 20-40 år er mest utsatt og ubehaget melder seg gjerne i perioder med psykisk stress. For øvrig vet man lite om tilstanden, bortsett fra at den er ufarlig. Det finnes ingen effektiv behandling, men et varmt bad kan lindre. Mitt råd er at du kontakter legen din med spørsmål om ovennevnte diagnoser kan være forklaringen på dine plager og om du kan ha utbytte av behandlingsmuighetene som er antydet i artikkelen om betente svettekjertler. Hei! har hatt hell BIO LIFE FLORACIN mot lignende symptomer. Fåes på helsekost forretninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75268-tvilling/#findComment-818499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.