Gå til innhold

Overta leilighet før tiden - vasking

Anbefalte innlegg

Hun jeg kjøper leilighet av har sagt at jeg kan få overta den før tiden vi satte på kontrakten. Dette er diskutert med megler og alt ser ut til å være i orden. Jeg har betalt leiligheten nå, og får antakelig nøklene imorgen.

Det jeg lurer på er det med vasking av leiligheten. Hun jeg kjøper av sa jeg kunne få den tidligere hvis hun slapp å vaske den. Kan hun egentlig si det? Når kontrakten nå er forandret (datoen altså) og jeg har betalt full pris?

Bør jeg få avslag siden jeg må vaske selv? Eller bør jeg bare være glad for at jeg får overta den tidligere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75275-overta-leilighet-f%C3%B8r-tiden-vasking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"..Hun jeg kjøper av sa jeg kunne få den tidligere hvis hun slapp å vaske den.."

Hva svarte du på det da? (til henne eller megler)

Jeg sa at hun måtte vaske (det står jo i kontrakten), men hun mente at hun ikke behøvde det fordi jeg allikevel skal rive ned tapeten. Så der står vi. Hun mener vel at jeg skal være takknemlig som får den en uke før...

Annonse

Prøve igjen,,

Hva svarte du selger når hun tilbød deg å overta tidligere, mot at hun slapp å vaske?

Vi er liksom midt i den diskusjonen nå, og ingen vil gi seg. Jeg vil ha den vasket, hun gidder ikke og skylder på at jeg får den før tida. Jeg spør her fordi jeg trenger argumenter mot henne (jeg har aldri kjøpt leilighet før, har ikke greie på sånne regler og skikk & bruk innen området).

Sånn sett har hun ikke fått noe klart svar ennå. Men hun vet at jeg vil ha den vasket.

Vi er liksom midt i den diskusjonen nå, og ingen vil gi seg. Jeg vil ha den vasket, hun gidder ikke og skylder på at jeg får den før tida. Jeg spør her fordi jeg trenger argumenter mot henne (jeg har aldri kjøpt leilighet før, har ikke greie på sånne regler og skikk & bruk innen området).

Sånn sett har hun ikke fått noe klart svar ennå. Men hun vet at jeg vil ha den vasket.

Du burde ventet med å skrive under/betale før du hadde snakket med megler. Men gjort er gjort.

Var det du som presset på for å overta? I slike sammenhenger blir antall "bo-dager" regnet som en verdi i seg selv. Tror du ligger tynt an jeg, men jeg kan ta feil.

Gjest ikke undertegnet

Klart hun skal vaske. Det har ingenting med kontraktens forandring å gjøre. At du får overta tidligere gjør jo at hun får pengene tidligere.

Snakk med megleren og hold ikke på slik selv når dere har kjøpt av et slikt menneske. Det er megleren som skal ordne opp, så la ham gjøre det!!!

Du burde ventet med å skrive under/betale før du hadde snakket med megler. Men gjort er gjort.

Var det du som presset på for å overta? I slike sammenhenger blir antall "bo-dager" regnet som en verdi i seg selv. Tror du ligger tynt an jeg, men jeg kan ta feil.

Er jo ikke krise om jeg må vaske da, det er bare prinsippet. Det var hun som ringte meg og tilbød meg å overta tidligere.

Alt var ordnet med megler og dette med vasking kom opp etterpå...

Klart hun skal vaske. Det har ingenting med kontraktens forandring å gjøre. At du får overta tidligere gjør jo at hun får pengene tidligere.

Snakk med megleren og hold ikke på slik selv når dere har kjøpt av et slikt menneske. Det er megleren som skal ordne opp, så la ham gjøre det!!!

Tusen takk for svar! Da sladrer jeg til megleren, så kan hun ordne opp ;-)

Er jo ikke krise om jeg må vaske da, det er bare prinsippet. Det var hun som ringte meg og tilbød meg å overta tidligere.

Alt var ordnet med megler og dette med vasking kom opp etterpå...

Ja, er noe herk. *been there, done that*

Jeg overså en god del feil/mangler på en leilighet en gang. Men alt skal gå så fort, man er lettere euforisk, og man tenker bare på å komme seg i hus. Dessuten vil man ikke virke for pirkete heller.

Vi gjør ikke den feilen mere! :-)

Jeg mener det er helt greit. Hun sier du kan få overta tidligere hvis hun slipper å vaske.

Da har du to valg:

1. Overta på opprinnelig avtalt tidspunkt, og få leiligheten ferdig vasket.

2. Overta tidligere og sørge for vaskingen selv.

Det mener i alle fall jeg.

Annonse

Ja, er noe herk. *been there, done that*

Jeg overså en god del feil/mangler på en leilighet en gang. Men alt skal gå så fort, man er lettere euforisk, og man tenker bare på å komme seg i hus. Dessuten vil man ikke virke for pirkete heller.

Vi gjør ikke den feilen mere! :-)

Uffda...var det store feil det var snakk om? Jeg er litt redd, fordi jeg ikke hadde noen med meg som kunne se over leiligheten. Jeg har jo ikke greie på el.anlegg og sånt...

Selv om jeg får overta før tiden? Skal jeg si ifra om dette til megler da? Huff, synes det er litt ekkelt jeg...

Må du ikke betale husleien selv for de dagene du får overta før tiden? Om du ikke må betale husleie for disse dagene, da blir det en annen sak.

Uffda...var det store feil det var snakk om? Jeg er litt redd, fordi jeg ikke hadde noen med meg som kunne se over leiligheten. Jeg har jo ikke greie på el.anlegg og sånt...

Fantes det en rapport om leilighetens tilstand? Gå gjennom den nøye. Dersom det står noe sted at noe ikke er sjekket - f.eks. el-anleggets lovlighet - så må du få det sjekket så fort du overtar leiligheten. Du har nemlig plikt til å undersøke når du får leiligheten, slik at du kan reklamere så fort som mulig.

_Hun_ har tilbudt deg å overta tidlig, noe som innebærer at hun får pengene sine tidligere. Selvfølgelig skal hun vaske da! Det hadde vært noe annet om du hadde mast og mast for å få komme inn tidligere. Er det et borettslag? Da antar jeg at borettslaget også får beskjed om overtagelsen og at du betaler husleie for de ekstra dagene også. Slik var det ihvertfall da jeg flyttet.

Fantes det en rapport om leilighetens tilstand? Gå gjennom den nøye. Dersom det står noe sted at noe ikke er sjekket - f.eks. el-anleggets lovlighet - så må du få det sjekket så fort du overtar leiligheten. Du har nemlig plikt til å undersøke når du får leiligheten, slik at du kan reklamere så fort som mulig.

Jeg har et sånt skjema der selger har krysset av på sånne ting. Så hvis hun har jugd på det skjemaet er vel ikke det mitt ansvar? Eller?

Der har hun jo skrevet under på at alt er i orden...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...