Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Litt tidlig å begynne å planlegge neste sommerferie, kanskje. Men dog. Jeg elsker sol og bad, men synes det blir altfor varmt f. eks. på de greske øyer i juli/august. Nå er jeg derfor på jakt etter et reisemål med garantert fint vær, god mat og vin, fin natur og god stemning for et forelsket par. Og framfor alt: Ikke varmere enn 30 grader.

Har merket meg Madeira, men så leste jeg forleden i et ukeblad at tåka henger tjukk og at øya ikke er stedet for sol og bad. At det ikke er sandstrender der gjør meg ingenting, men er det tilfelle at været ikke egner seg til soling?

Finnes det eventuelt andre reisemål som er aktuelle for mitt behov, f. eks. Kanariøyene? Hvor varmt er det der?

Noen vil kanskje anbefale meg å legge ferien utenom juli/august, men det går ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75304-har-du-v%C3%A6rt-p%C3%A5-madeira/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på Madeira for 5 år siden. Det var helt herlig der. Jevn temperatur på 28 grader. Nydelig vær! Hvem sier at Madeira ikke egner seg for sol!!?? Jeg solte meg hver dag. Det er riktignok ikke strender der, men man kan bade for det. Det var utrolig frodig der med store trær som bugnet av blomster. Vi gikk lange turer i vakker natur, og vi kjørte tredslede fra fjellene og ned i byen. Utrolig morsomt!

Var en dag på Madeira i forb. med Cruise rundt kanariøyene. Forelsket meg helt i stedet/byen. Det var veldig grønt og frodig der, bra shopping (husker ikke hva byen het) og sjøbassenger hvor en kunne bade og sole seg. Har tenkt meg en tur tilbake i nærmeste fremtid. Absolutt det fineste anløpet vi var på, de andre kanariøyene + Marokko var ingen ting i forhold.

Hvis du ikke er så glad i sol og strand, er Jersey også et flott sted å reise til. Kan ta dagsturer til Frankrike herfra også. Flott sted, som kan anbefales.

Jeg var faktisk på Madeira nå i sommer. En utrolig vakker øy, og selvfølgelig kan man bade og sole seg. Badingen skjer i lidoer eller havbassenger, og det er flott at det sjelden er altfor varmt. Fjellvandringer er helt spesielt på Madeira. Den Norske Turistforening har faktisk turer dit. Dramatiske fjell-landskaper og hundrevis av sjeldne blomster og andre vekster. De fleste hotellene ligger i byen Funchal, som har det meste av shopping og natteliv. Det jeg fant negativt var at all byggevirksomheten som foregår på øya, forårsaker mye støy. Kan være lurt å vurdere hotell ut fra dette. God tur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...