Gå til innhold

Eventyrlig prinsesse, rådyr førjulskonsert

Anbefalte innlegg

310 kroner koster det pr. bilett for å gå på Marthas førjulskonsert. Nå er ikke akkurat Martha min favoritt og jeg greier meg godt uten henne. Men jeg har to søte småjenter som gjerne vil se prinsessen. Det vil si at vi må ut med 930 kroner for noen timers underholdning.

Glem det, får heller finne på noe annet. Kanskje Putti, plutti, pott i år. Men de er også rådyre.

Utrolig irriterende for oss som har flere barn. Kan vel si det slik at det blir svært lite kultur på oss.

Fortsetter under...

Nå er hverken Martha Louise eller Putti-Plutti-Pott min greie.

Men ungene våre elsker å gå på teater. Og her i hovedstaden er det i høst masse bra barneteater. Og det er dyrt for en 3-barnsfamilie, her må det prioriteres strengt!

I Frankrike får familier med 3 eller flere barn et kort (som heter noe sånt som Carte de familles nombreuses (fransken min er ikke hva den var...), men det betyr noe sånn som kort for store familier. Dette kortet gir rabatt på masse forskjellig, blant annet kultur, reiser, endel butikker gir rabatt. Og rabatten øker for hvert barn.

Synes det er en glimrende ide! Politiske tiltak oppmuntrer jo ikke akkurat til å få mange barn her i Norge :-(

Nå er hverken Martha Louise eller Putti-Plutti-Pott min greie.

Men ungene våre elsker å gå på teater. Og her i hovedstaden er det i høst masse bra barneteater. Og det er dyrt for en 3-barnsfamilie, her må det prioriteres strengt!

I Frankrike får familier med 3 eller flere barn et kort (som heter noe sånt som Carte de familles nombreuses (fransken min er ikke hva den var...), men det betyr noe sånn som kort for store familier. Dette kortet gir rabatt på masse forskjellig, blant annet kultur, reiser, endel butikker gir rabatt. Og rabatten øker for hvert barn.

Synes det er en glimrende ide! Politiske tiltak oppmuntrer jo ikke akkurat til å få mange barn her i Norge :-(

Enig med deg salome. Martha er for øvrig ikke min greie heller. Men har to jenter som er svært opptatt av både prinsessen og hennes eventyrlesing.

Putti, plutti, pott er derimot min grei :D

Men i alle fall, slik det er i dag kommer ikke vi oss på noen slike forestillinger. Hvem har råd til å bruke 1000 kroner på en forestilling? Og så er det gjerne salg av div. artikler rundt dette.

Enig med deg salome. Martha er for øvrig ikke min greie heller. Men har to jenter som er svært opptatt av både prinsessen og hennes eventyrlesing.

Putti, plutti, pott er derimot min grei :D

Men i alle fall, slik det er i dag kommer ikke vi oss på noen slike forestillinger. Hvem har råd til å bruke 1000 kroner på en forestilling? Og så er det gjerne salg av div. artikler rundt dette.

Det er MANGE som har råd til det!

Hvem tror du er på konsertene da? Det er ikke BARE firmasponsede billetter.

Dette er egentlig bare et bevis på at folk i Norge har det ganske bra. Har du fyllt 35, så går det den rette veien for de fleste. Vi er den i bekjentskapskretsen som har lavest inntekt, og VI har råd til slike billetter. Og vi har ikke mer enn vanlige jobber noen av oss.

Det er MANGE som har råd til det!

Hvem tror du er på konsertene da? Det er ikke BARE firmasponsede billetter.

Dette er egentlig bare et bevis på at folk i Norge har det ganske bra. Har du fyllt 35, så går det den rette veien for de fleste. Vi er den i bekjentskapskretsen som har lavest inntekt, og VI har råd til slike billetter. Og vi har ikke mer enn vanlige jobber noen av oss.

Vi har i alle fall ikke råd til slike biletter. For oss som familie vil det koste oss 310x5. Kjapp hoderegning ca 1550 kroner. Og det bruker jeg rett og slett ikke på kulturbegivenheter. Hadde jeg gjort det hadde alle trodd jeg var gal. Det samme med putti, plutti,pott husker ikke hva bilettene kostet der men prisene var skyhøye og det hadde kommet på langt over 1000 kroner om vi skulle dra hele familien.

Vi har i alle fall ikke råd til slike biletter. For oss som familie vil det koste oss 310x5. Kjapp hoderegning ca 1550 kroner. Og det bruker jeg rett og slett ikke på kulturbegivenheter. Hadde jeg gjort det hadde alle trodd jeg var gal. Det samme med putti, plutti,pott husker ikke hva bilettene kostet der men prisene var skyhøye og det hadde kommet på langt over 1000 kroner om vi skulle dra hele familien.

Men er det ikke sånt man tar med i beregningen når man velger å få "mange" barn, da?

Man velger noe fremfor noe annet.

Annonse

Men er det ikke sånt man tar med i beregningen når man velger å få "mange" barn, da?

Man velger noe fremfor noe annet.

Joda kie det er helt sant. Men likevel er det svært irriterende at ting ikke blir lagt om mer for flerbarnsfamilier. Det gjelder ikke bare kulturelle begivenheter men også ferie o.l.

• 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...