spirito Skrevet 3. oktober 2002 Skrevet 3. oktober 2002 Skal begynne å pusse opp leiligheten idag, hva trenger jeg? Jeg har takmaling, takrulle (jordan) og forlengerskaft, veggmaling, veggrulle, sånn der til å helle malingen i, sparkel, sparkelspader, whitesprit, skrutrekkere og en haug med filler whitespriten. Hva mangler jeg? 0 Siter
Tornerose Skrevet 3. oktober 2002 Skrevet 3. oktober 2002 Du mangler noe til å dekke gulvet med (ruller med plast fås kjøpt der du kjøper maling) og du trenger maskeringstape. 0 Siter
Gjest Seline Skrevet 3. oktober 2002 Skrevet 3. oktober 2002 Maskeringstape og eventuelt plastunderlag til gulvet. Maskeringstapen brukes til vinduer og lister -alle kanter det ikke skal komme maling på. Du trenger nok også et par pensler i tillegg til rullene, for å komme til i kroker og for å få det pent i kantene. Det er gøy å pusse opp!! 0 Siter
spirito Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Skrevet 3. oktober 2002 En mann! Mmmh, gruer meg til å flytte inn i borettslag jeg... Men altså, jeg er ganske flink på egenhånd, trenger ingen mann ;P 0 Siter
spirito Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Skrevet 3. oktober 2002 Du mangler noe til å dekke gulvet med (ruller med plast fås kjøpt der du kjøper maling) og du trenger maskeringstape. Det er vegg-til-vegg-teppe der som jeg ikke skal ha, så det problemet slipper jeg Skal legge parkett når tak og vegger er ferdigmalt ) 0 Siter
spirito Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Skrevet 3. oktober 2002 Maskeringstape og eventuelt plastunderlag til gulvet. Maskeringstapen brukes til vinduer og lister -alle kanter det ikke skal komme maling på. Du trenger nok også et par pensler i tillegg til rullene, for å komme til i kroker og for å få det pent i kantene. Det er gøy å pusse opp!! *notere tape og pensler* 0 Siter
Gjest Seline Skrevet 3. oktober 2002 Skrevet 3. oktober 2002 *notere* Sandpapir trenger du vel bare om du skal pusse ned noe...? F.eks vinduskarmer og sånt.. Evnt. for å pusse ned sparkel. 0 Siter
conan Skrevet 3. oktober 2002 Skrevet 3. oktober 2002 Gardintrapp, dekkeplast/papir, maskeringstape, sparkel/ skjøtemasse og slipepapir (ev. slipemaskin), vaskeutstyr (du bør salmiakkvaske vegger og tak før du maler), acrylmasse til å tette alle skjøter hull osv i panel, langs lister, glipper osv 0 Siter
spirito Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Skrevet 3. oktober 2002 Gardintrapp, dekkeplast/papir, maskeringstape, sparkel/ skjøtemasse og slipepapir (ev. slipemaskin), vaskeutstyr (du bør salmiakkvaske vegger og tak før du maler), acrylmasse til å tette alle skjøter hull osv i panel, langs lister, glipper osv Thanx ;-) 0 Siter
AlphaOne Skrevet 3. oktober 2002 Skrevet 3. oktober 2002 Noen bokser å sette kostene i. Typ tomme fiskebollbokser etc. De 2-literne det har vært iskrem i er også fine. 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 3. oktober 2002 Skrevet 3. oktober 2002 Masse tålmodighet! ; ) Lykke til... PS: Har du sjekka om vinduskarmene er stygge? Det er greiest å ta karmene når du først holder på, så klanskje du trenger litt oljemaling også? 0 Siter
spirito Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Skrevet 3. oktober 2002 Noen bokser å sette kostene i. Typ tomme fiskebollbokser etc. De 2-literne det har vært iskrem i er også fine. Når det er vannbasert maling funker vel vasken/badekaret? Eller så har jeg masse store syltetøyglass, funker sikkert 0 Siter
spirito Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Skrevet 3. oktober 2002 Masse tålmodighet! ; ) Lykke til... PS: Har du sjekka om vinduskarmene er stygge? Det er greiest å ta karmene når du først holder på, så klanskje du trenger litt oljemaling også? Er det lettest å ta karmene eller veggen først da? 0 Siter
AlphaOne Skrevet 3. oktober 2002 Skrevet 3. oktober 2002 Er det lettest å ta karmene eller veggen først da? Veggen først. 0 Siter
libra Skrevet 3. oktober 2002 Skrevet 3. oktober 2002 Sandpapir trenger du vel bare om du skal pusse ned noe...? F.eks vinduskarmer og sånt.. Evnt. for å pusse ned sparkel. Siden sparkel og sparkelspader allerede var handla inn tenkte jeg hun kunne ha god nytte av litt sandpapir også :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.