Gå til innhold

Hva trenger jeg? Oppussing!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest malersvenn

Salmiakk eller kraftvask (du _må_ vaske ned alt før du maler, hvis ikke vil malingen sitte dårlig). Kraftvask får du i malebutikken.

Husk å fjerne tepper (hvis dette ikke skal bli liggende under det nye gulvet) og alle lister _før_ du maler.

Ta / skru av alle stikkonakter og lysbrytere (dvs plastdekslene rundt disse) osv, det blir mye penere når du får malt under disse enn å teipe og male rundt..

Det er stor forskjell på maskeringstape, ang hvor lenge de kan sitte og hvor lett den er å fjerne etterpå, spør i butikken (slik at du ikke lar den sitte på så lenge at du ikke får fjernet den).

Når det er vannbasert maling funker vel vasken/badekaret? Eller så har jeg masse store syltetøyglass, funker sikkert :)

Har du ikke oljemaling og da, siden du har white sprit?

Småkoster som du har brukt til "vannmaling" kan du seff. gjøre rene hver gang. Men jeg pleier å pakke inn rullene (meget godt) i et par, tre bæreposer. Der holder de seg fint til dagen etter, selv når de er brukt til vannmaling.

Gjest Pricilla

Er det lettest å ta karmene eller veggen først da?

Jeg tok karmene først når jeg pussa opp, og teipa karmene når malinga var tørr og jeg skulle male veggen.

Hvis du teiper veggen etter den er malt kan det hende teipen drar med seg malingsflak, og det blir ikke pent! ; )

Har du ikke oljemaling og da, siden du har white sprit?

Småkoster som du har brukt til "vannmaling" kan du seff. gjøre rene hver gang. Men jeg pleier å pakke inn rullene (meget godt) i et par, tre bæreposer. Der holder de seg fint til dagen etter, selv når de er brukt til vannmaling.

White-spriten er til møbelbeisen :o)

Annonse

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...