thrist Skrevet 24. oktober 2000 Del Skrevet 24. oktober 2000 Er fotsoneterapi en god ide for hjelp i vektreduksjon/få opp energien? Ved vektreduksjon mener jeg få opp forbrenning som mest sannsynlig har gått på sparebluss lenge lenge. Andre tips? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7549-fotsoneterapi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 25. oktober 2000 Del Skrevet 25. oktober 2000 Kjære thrist. Spørreundersøkelser viser at mange opplever fotsoneterapi som positivt, men det finnes ingen bevis på at behandlingen øker forbrenningen. Personlig har jeg tro på den naturlige vei gjennom mindre kaloriinntak og mere mosjon. Mange fotsoneterapeuter bruker lang tid sammen med sine pasienter og gir gode råd og oppmuntring. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7549-fotsoneterapi/#findComment-37268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thrist Skrevet 27. oktober 2000 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2000 Kjære thrist. Spørreundersøkelser viser at mange opplever fotsoneterapi som positivt, men det finnes ingen bevis på at behandlingen øker forbrenningen. Personlig har jeg tro på den naturlige vei gjennom mindre kaloriinntak og mere mosjon. Mange fotsoneterapeuter bruker lang tid sammen med sine pasienter og gir gode råd og oppmuntring. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Mindre kaloriinntak og mer mosjon. De ordene der synes jeg mangler tegn på respekt! HVa vet andre folk hvor mange kalorier en overvektig får i seg hver dag, og hvor mye hun mosjonerer? Jeg blir skikkelig rasende over slike uttalelser. Jeg er av de som spiser like lite som naboen som sikkert er 30 kilo lettere enn meg, og mosjonerer like mye. Det der blir rett og slett å skjære alle under en kam, og det bør jaggu ikke komme fra fagpersonel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7549-fotsoneterapi/#findComment-37718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 29. oktober 2000 Del Skrevet 29. oktober 2000 Mindre kaloriinntak og mer mosjon. De ordene der synes jeg mangler tegn på respekt! HVa vet andre folk hvor mange kalorier en overvektig får i seg hver dag, og hvor mye hun mosjonerer? Jeg blir skikkelig rasende over slike uttalelser. Jeg er av de som spiser like lite som naboen som sikkert er 30 kilo lettere enn meg, og mosjonerer like mye. Det der blir rett og slett å skjære alle under en kam, og det bør jaggu ikke komme fra fagpersonel. Kjære thrist. Jeg har i 15 år sett mirakelkurer mot overvekt komme og gå. Synes derfor ikke det er etisk riktig å promotere metoder som gir marginale effekter (0,5-1 kg) på 6 uker og som koster folk mange penger. Det er derfor ikke et uttrykk for manglende respekt, men rett og slett understreke en grunnleggende naturlov. Kroppsvekt er først og fremst avhengig av forholdet mellom energiinntak og forbruk. Har selv brukt et dataprogram som heter "Mat på data" fra Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet der pasienter har skrevet opp hver smule og dråpe de har inntatt i løpet av en uke. I noen tilfeller har jeg funnet åpenbare feil i matinntaket og har kunnet gi råd om dette. Andre ganger finnes det ingen forklaring på overvekten unntatt manglende mosjon. Noen synes å ha en svært effektiv forbrenning og spiser i utgangspunktet så lite at de ikke bør redusere matinntaket ytterligere. Ved å øke den fysiske aktivitet kan de fortsatt spsie det samme og allikevel gå ned i vekt. Det er i den sammenheng viktig å huske på at fettforbrenningen starter for alvor etter ca 45 minutters trim! Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7549-fotsoneterapi/#findComment-38373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thrist Skrevet 29. oktober 2000 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2000 Kjære thrist. Jeg har i 15 år sett mirakelkurer mot overvekt komme og gå. Synes derfor ikke det er etisk riktig å promotere metoder som gir marginale effekter (0,5-1 kg) på 6 uker og som koster folk mange penger. Det er derfor ikke et uttrykk for manglende respekt, men rett og slett understreke en grunnleggende naturlov. Kroppsvekt er først og fremst avhengig av forholdet mellom energiinntak og forbruk. Har selv brukt et dataprogram som heter "Mat på data" fra Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet der pasienter har skrevet opp hver smule og dråpe de har inntatt i løpet av en uke. I noen tilfeller har jeg funnet åpenbare feil i matinntaket og har kunnet gi råd om dette. Andre ganger finnes det ingen forklaring på overvekten unntatt manglende mosjon. Noen synes å ha en svært effektiv forbrenning og spiser i utgangspunktet så lite at de ikke bør redusere matinntaket ytterligere. Ved å øke den fysiske aktivitet kan de fortsatt spsie det samme og allikevel gå ned i vekt. Det er i den sammenheng viktig å huske på at fettforbrenningen starter for alvor etter ca 45 minutters trim! Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Jeg beklager. Jeg var litt hissig den dagen jeg svarte deg. Det vises nok forøvrig på andre innlegg jeg svarte på den dagen. Men jeg synes at å si at mer mosjon ogmindre kaloriinntak er lett og si, men det er også å skjære alle overvektige under en kam. Jeg har ikke kjøpt noen mirakelkurer i mitt liv, det eneste jeg har prøvd for mange årsiden var den rikshospitalets forbrenningskur. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7549-fotsoneterapi/#findComment-38447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 31. oktober 2000 Del Skrevet 31. oktober 2000 Jeg beklager. Jeg var litt hissig den dagen jeg svarte deg. Det vises nok forøvrig på andre innlegg jeg svarte på den dagen. Men jeg synes at å si at mer mosjon ogmindre kaloriinntak er lett og si, men det er også å skjære alle overvektige under en kam. Jeg har ikke kjøpt noen mirakelkurer i mitt liv, det eneste jeg har prøvd for mange årsiden var den rikshospitalets forbrenningskur. Hei igjen. Jeg forstår at det er irriterende å få de samme rådene, men jeg håper du forstår at det ikke var lettvintheter. Det er nok viktigere å få hjelp til å gjennomføre et skikkelig livsstilsprogram enn å bruke ensidige kurer, pulverdietter og såkalte "mirakelkurer". Håper du skjønner at vi helsepersonell kan bli fortvilet en gang i blant også.. Personlig er jeg tilhenger av "Steinalderkosten" som er å spise i harmoni med vår genetiske programmering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7549-fotsoneterapi/#findComment-39135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.