icemagic Skrevet 11. oktober 2002 Skrevet 11. oktober 2002 Noen som har hatt forkjøelse der hvor man midt på natta blir plaget av grusom kløing i halsen som bringer frem en fæl hoste.. Har drukket varm tè så i si i hele dag, men til heller liten hjelp.. Vet at hoste saft hjelper men det har jeg ikke fått tak i.. Noen som har noen andre tips å komme med? Meget takknemlig for svar.. =) 0 Siter
Line Skrevet 11. oktober 2002 Skrevet 11. oktober 2002 Spis Fisherman's Friend... det er det eneste som hjelper meg, i tillegg til store inntak av te (og ekstra vann, siden te er vanndrivende). 0 Siter
Gjest selje Skrevet 11. oktober 2002 Skrevet 11. oktober 2002 Spis Fisherman's Friend... det er det eneste som hjelper meg, i tillegg til store inntak av te (og ekstra vann, siden te er vanndrivende). Mot kløehoste: Varm solbærsaft, lagd av typen Solbærsirup, fra dgaligvarebutikken. Ha på termokanne og drikk om natta (ellers også). Slimløsende og lindrende. Da dattera var liten og spydde av ephedrinmixture, fikk vi tips av gammel lege om den safta og det er sant, det hjelper. God bedring! 0 Siter
Gjest Tinemor Skrevet 11. oktober 2002 Skrevet 11. oktober 2002 Uff, kjenner meg igjen. Jeg hosta i 6 uker i strekk jeg i sommer, og BARE om nettene. Jeg gikk til slutt til lege, og da viste det seg at jeg hadde mycoplasma lungebetennelse, såkalt "stille" lungebetennelse, fordi man ikke blir syk med feber osv. Da fikk jeg medisin:) Ta en tur til legen hvis det ikke gir seg.. 0 Siter
tiliti Skrevet 11. oktober 2002 Skrevet 11. oktober 2002 Te av timian; timian tar turen gjennom lungene på vei ut av kroppen, og løser opp slim etc. Spis sukkerfrie halspastiller mens du sover (det funker). Hostesaft på resept fra legen. (cosylan/efedrin) Varm drikke, gjerne med honning. Varm suppe med timian og hvitløk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.