Gå til innhold

FrPs popularitet..

Anbefalte innlegg

Hei Sør

Til bonus spørsmålet.

Hvis det var sånn at det ligger i ens kultur å ha en slik holdning,det er det jeg mener.

De følger hellige skrifter som sier at dette er normalt å gjøre slike ting.

Det er deres holdninger i følge deres religoion og oppdragelse som blir feil.

JA jeg mener at hvis jeg flytter til pakistan så skal jeg justere meg etter dems levemåte.

Av respekt for det landet jeg er i skal man også opptre på en respektabel måte og følge Deres restreksjoner og lover.

M.V.H

Hei Lottemor,

Du skriver: "Hvis det var sånn at det ligger i ens kultur å ha en slik holdning"

Men "iransk"-kultur er ikke noe homogent. Det er like stor forskjell mellom en iraner og den neste, som mellom meg og Viggo Kristiansen (selv om både jeg og det kreket er "nordmenn")..... Man kan bare ikke generalisere på den måten....

===

Du skriver: "De følger hellige skrifter som sier at dette er normalt å gjøre slike ting."

Nå flytter du diskusjonen over fra nasjonaliteter ("iraner") til religion (formodentlig "muslim"). Det er mange religioner i Iran.

Hvilken sura i koranen er det som sier man skal slå kvinner som ikke vil danse med deg?

Faktisk så står det i koranen at muslimer SKAL "respektere jøder og kristne" fordi de er "bokens folk". En referanse til at judaismen, kristendommen og islam har en felles gud (den guden som Abraham tilba i det gamle testamentet), og at de deler skapelses-historien (Adam, Eva, osv). Muslimer tror at Jesus var en profet, men at Muhammed var en større og viktigere profet.

Personlig tror jeg hverken på gud eller noen av profetene! (Bare så du ikke mistenker meg for å være muslim! *ler*)

===

Du skriver: "JA jeg mener at hvis jeg flytter til pakistan så skal jeg justere meg etter dems levemåte."

Har du tenkt over hva det egentlig er du skriver her?

Hvis jeg hadde flyttet til Sør Afrika FØR slutten av apartheid, måtte jeg da (ifølge deg) bli rasist?

Hvis du flyttet til Afghanistan, ville du nektet døtrene dine å gå på skolen, slik som er/var vanlig der?

Ville du blitt kanibal i Papua New Guinea?

Ville du, som enke i India, kastet deg på begravelsesbålet til din mann?

En liten detalje: se hvordan nordmennene som flytter til Alfaz de Pi i Spania "oppfører seg". Carl I Hagen snakker ikke spansk!

;-)

====

Det "de" forplikter seg til å gjøre er å følge *Straffeloven* i dette landet. (Den forbyr folk å slå andre i ansiktet!) De plikter selvsagt ikke å spise kjøttkaker, joike, være ensomme, ta selvmord, gå med lusekofte, bli kristne, eller noe lignende.

De skal bli en integrert del av samfunnet, men de skal selvsagt ikke assimileres (mer en de selv evt. måtte ønske).

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

13

• Sør

10

• conan

9

• Mr Kahn

6

Mest aktive i denne tråden

Løp jødene rundt i hopetall og gruppevoldtok tyske kvinner ? drepte tilfeldige tyskere på gata til stadighet ? "utmerket"seg på voldsstatistikken med en overrepresentasjon på flere hundre prosent for utvalgte grove forbrytelser ?

Svaret på alle disse spørsmål er NEI.

Når skal det gå opp for deg at dagens innvandringsskepsis/motstand har null med nazitiden og gjøre, men snarere et utslag av faktabasert kunnskap ?

Du skriver: "drepte tilfeldige tyskere på gata til stadighet ?"

..eh...

Forklar gjerne hvilken relevans det har for Ahmed (som er født i Oslo) at José (som er fra Brasil) har drept en person på gaten...

Og når du først er igang:

Forklar gjerne hvilken relevans det har for Morsk (som er født i Norge) at Viggo Kristiansen (som også er fra Norge) har voldtatt og drept to unge jenter...

Med vennlig hilsen

Hei Ulven.

Ja jeg har lest en del og har ikke gjort meg ferdig ennå.

Leser det på denne siden

http://www.frp.no/politikk/

Noe kanksje Sør og andre bør gjøre også.

M.V.H

Hei,

Det er ikke FrPs partiprogram som stemmer på Stortinget, men individer som Hagen, Hedstrøm og lignende...

Med vennlig hilsen

Du skriver: "drepte tilfeldige tyskere på gata til stadighet ?"

..eh...

Forklar gjerne hvilken relevans det har for Ahmed (som er født i Oslo) at José (som er fra Brasil) har drept en person på gaten...

Og når du først er igang:

Forklar gjerne hvilken relevans det har for Morsk (som er født i Norge) at Viggo Kristiansen (som også er fra Norge) har voldtatt og drept to unge jenter...

Med vennlig hilsen

*Forklar gjerne hvilken relevans det har for Ahmed (som er født i Oslo) at José (som er fra Brasil) har drept en person på gaten.*

For Ahmed har det ingen relevans. Men for meg som stemmeberettiget i Norge har det stor relevans, da jeg har rett til å være med å bestemme politikken for hvor mange Jose vi skal la flytte til mitt nabolag.

*at Viggo Kristiansen (som også er fra Norge) har voldtatt og drept to unge jenter.*

Usaklig tøys. Ingen kan forutse hva hvert enkelt individ komer til å foretå seg. Hadde det så vært skulle jeg gjerne personlig bortabortert dette svinet.

Vi kan derimot statistisk forutse hva det vil koste norge og norskeættede menensker å importere fremmedkulturelle. Det er fullt mulig å styre politisk, og er dermed et helt annet spørsmål enn det stadig tilbakevennende elendige sammenligningen med Baneheia-drapet.

*Forklar gjerne hvilken relevans det har for Ahmed (som er født i Oslo) at José (som er fra Brasil) har drept en person på gaten.*

For Ahmed har det ingen relevans. Men for meg som stemmeberettiget i Norge har det stor relevans, da jeg har rett til å være med å bestemme politikken for hvor mange Jose vi skal la flytte til mitt nabolag.

*at Viggo Kristiansen (som også er fra Norge) har voldtatt og drept to unge jenter.*

Usaklig tøys. Ingen kan forutse hva hvert enkelt individ komer til å foretå seg. Hadde det så vært skulle jeg gjerne personlig bortabortert dette svinet.

Vi kan derimot statistisk forutse hva det vil koste norge og norskeættede menensker å importere fremmedkulturelle. Det er fullt mulig å styre politisk, og er dermed et helt annet spørsmål enn det stadig tilbakevennende elendige sammenligningen med Baneheia-drapet.

Du skriver: "forutse hva det vil koste norge og norskeættede menensker å importere fremmedkulturelle."

Ja - la oss for all del kvitte oss med f. eks. jødene, slik at bare oss ariske-typer blir igjen???

Sammenligningen med Baneheia-kreket holder fint - det torpederer så til de grader det du skriver.

Med vennlig hilsen

Du skriver: "forutse hva det vil koste norge og norskeættede menensker å importere fremmedkulturelle."

Ja - la oss for all del kvitte oss med f. eks. jødene, slik at bare oss ariske-typer blir igjen???

Sammenligningen med Baneheia-kreket holder fint - det torpederer så til de grader det du skriver.

Med vennlig hilsen

*Sammenligningen med Baneheia-kreket holder fint - det torpederer så til de grader det du skriver*

LOL. DU torpedert ? Les en gang til og prøv igjen.

Med teskje. Hvis vi PRAKTISK politisk kunne styre eller vedta noe for å unngå Baneheiadrapene skule jeg gjerne støttet det.

Det er desverre ikke mulig.

Det er derimot fullt mulig å begrense innvandrerkriminaliteten ved ret og slett og legge om politikken på dette område.

Noe som er vanskelig, og forstå, så har jeg muligens mindre skje også.

Annonse

*Sammenligningen med Baneheia-kreket holder fint - det torpederer så til de grader det du skriver*

LOL. DU torpedert ? Les en gang til og prøv igjen.

Med teskje. Hvis vi PRAKTISK politisk kunne styre eller vedta noe for å unngå Baneheiadrapene skule jeg gjerne støttet det.

Det er desverre ikke mulig.

Det er derimot fullt mulig å begrense innvandrerkriminaliteten ved ret og slett og legge om politikken på dette område.

Noe som er vanskelig, og forstå, så har jeg muligens mindre skje også.

Ja - dine folkegruppe "teorier" blir totalt torpedert av realitetene.

Forøvrig er det du foreslår omtrent som å forfekte at man skal stenge fødeavdelingene, for å forhindre at kriminelle blir født...

Med vennlig hilsen

Forøvrig er det du foreslår omtrent som å forfekte at man skal stenge fødeavdelingene, for å forhindre at kriminelle blir født...

Med vennlig hilsen

Jeg trodde vi var ferdige med dette nå, sør. Det blir jo ikke mer korrekt om du gjentar vrøvlet ditt, skjønner du.

Poenget (som flere har pekt på) er at vi selv velger hvor mange vi vil slippe inn, og gjennom dette kan vi påvirke kriminaliteten, graden av integrering etc.

Det er et politisk valg. Hvis du (gud forby) var i en situasjon hvor du bestemte slikt, måtte også du foreta slike valg. Da hadde det hjulpet lite å vrøvle om stenging av fødeavdelinger.

Med vennlig hilsen

*Forøvrig er det du foreslår omtrent som å forfekte at man skal stenge fødeavdelingene, for å forhindre at kriminelle blir født.*

Tull, de vil i alle fall føde utenfor fødestuene.

Begrensining av innvandring er derimot fullt gjennomførbart både i teori og praksis, og det er derfor vi andre diskuterer det, mens du foretrekker å vrøvle om Hitler og Baneheia.

Koko og hallo. Frp har aldri vært noe alternativ i praksis, det trodde jeg alle visste. Politikken deres holder ikke til det, det er papirpolitikk og populisme.

De trengs som vaktbikkje nede på fem prosent og deromkring, men denne populariteten deres er skremmende. Jeg er enig med han i Aften-aften som forklarte populariteten med at folk ser på Hotel Cæsar i stedenfor å sette seg inn i dybden av politiske saker.

Interessant å se at du som "tidligere tilhenger" ser useriøsiteten.

Lottemor1365380387

Hei Lottemor,

Du skriver: "Hvis det var sånn at det ligger i ens kultur å ha en slik holdning"

Men "iransk"-kultur er ikke noe homogent. Det er like stor forskjell mellom en iraner og den neste, som mellom meg og Viggo Kristiansen (selv om både jeg og det kreket er "nordmenn")..... Man kan bare ikke generalisere på den måten....

===

Du skriver: "De følger hellige skrifter som sier at dette er normalt å gjøre slike ting."

Nå flytter du diskusjonen over fra nasjonaliteter ("iraner") til religion (formodentlig "muslim"). Det er mange religioner i Iran.

Hvilken sura i koranen er det som sier man skal slå kvinner som ikke vil danse med deg?

Faktisk så står det i koranen at muslimer SKAL "respektere jøder og kristne" fordi de er "bokens folk". En referanse til at judaismen, kristendommen og islam har en felles gud (den guden som Abraham tilba i det gamle testamentet), og at de deler skapelses-historien (Adam, Eva, osv). Muslimer tror at Jesus var en profet, men at Muhammed var en større og viktigere profet.

Personlig tror jeg hverken på gud eller noen av profetene! (Bare så du ikke mistenker meg for å være muslim! *ler*)

===

Du skriver: "JA jeg mener at hvis jeg flytter til pakistan så skal jeg justere meg etter dems levemåte."

Har du tenkt over hva det egentlig er du skriver her?

Hvis jeg hadde flyttet til Sør Afrika FØR slutten av apartheid, måtte jeg da (ifølge deg) bli rasist?

Hvis du flyttet til Afghanistan, ville du nektet døtrene dine å gå på skolen, slik som er/var vanlig der?

Ville du blitt kanibal i Papua New Guinea?

Ville du, som enke i India, kastet deg på begravelsesbålet til din mann?

En liten detalje: se hvordan nordmennene som flytter til Alfaz de Pi i Spania "oppfører seg". Carl I Hagen snakker ikke spansk!

;-)

====

Det "de" forplikter seg til å gjøre er å følge *Straffeloven* i dette landet. (Den forbyr folk å slå andre i ansiktet!) De plikter selvsagt ikke å spise kjøttkaker, joike, være ensomme, ta selvmord, gå med lusekofte, bli kristne, eller noe lignende.

De skal bli en integrert del av samfunnet, men de skal selvsagt ikke assimileres (mer en de selv evt. måtte ønske).

Med vennlig hilsen

Hei Sør

Det er grunnen til at jeg ikke flytter dit :)

Men skulle jeg flytte dit så hadde jeg forsøkt å følge dem levemåter og skikker ja.

Man må prøve å justere seg etter forholdene etter beste evne.

Ikke dra inn Deres kultur og religion inn i vårt system og forvente seg at vi skal justere oss i steden.

M.V.H

Tror ikke på slike meningsmålinger. Svært mange sier de vil stemme frp bare å provosere. Når alt kommer til alt er ikke folk så dumme som del later som.

Frp har mye bra politikk, men så lenge de ikke viser ansvarlighet tror jeg ikke de vil vokse noe særlig mer. Jeg tviler sterkt på at mer enn 20% av norges befolkning lar seg lure av fete valgløfter fra et parti som ikke sitter i regjeringsposisjon. Jeg vil muligens stemme frp den dagen de balanserer inntekter og utgifter på en realistisk måte.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...