Gå til innhold

Håpløst tilfelle

Gjest er for full til å tørre å røpe mitt virkelige nick

Anbefalte innlegg

Gjest er for full til å tørre å røpe mitt virkelige nick

Dette er en lang historie, må vel gjøre det til stikkord for at noen skal kunne følge den....

Jeg er nå 25 år og..Ja, jeg har vel egentlig et luksusproblem..

Kort historie: Har nå to yrkesutdanninger fra høgskole. (Og 5 års studielån.) Samboeren min tjener veldig bra. (Derfor er det et luksusproblem, kan fint leve på hans lønn..)

Problem: Vet ikke hva jeg vil her i verden. Finner meg ikke til rette i nine-to-five samfunnet (har prøvd!!).

Men så føler jeg på en måte at det blir for egoistisk å ikke gjøre _noe_ ut av all den formelle utdannelsen min. Føler det som en forpliktelse overfor familien min og samboers familie, samt enkelte "vellykkede" venner at jeg skal gjøre det bra. Men jeg er visst en "kunstnersjel", vil helst være sent oppe, lage film, snakke om livet og diskutere eksistensielle spørsmål..

Ikke kall meg kvasiintellektuell, dette er virkelig meg.. men den eneste som forstår meg er min beste venninne som er akkurat lik meg.

Har drukket en del vin nå, og får ikke formulert meg så bra :-)

Men OK, Hvor mange stemmer for å gjøre det magefølelsen sier? Og hvor mange stemmer for å gjøre det man "må" her iverden, altså "klippe seg og komme seg i arbeid"??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76625-h%C3%A5pl%C3%B8st-tilfelle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Velger du bare med fornuften når du er et følelsesmennesket blir du dømt til evig misfornøydhet.

Slik er det med den saken. Du VET det, det hører jeg. Men det er ikke alle som tør å gjøre noe med det.

De ender opp som misfornøyde middelaldrende på lykkepiller.

Følg magefølelsen din. Men magefølelsen din forteller deg sikkert også at du må tjene dine egne penger -du må konkretisere drømmene dine og gjøre noe ut av dem.

Ikke tenk på fortiden og gale valg på veien, men konsentrer deg om hva som mangler for at du skal leve slik du vil. Ikke slik familien din eller vennene dine forventer seg, men slik du vil innerst inne. Ta det deretter steg for steg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...