Gjest edel Skrevet 25. oktober 2000 Skrevet 25. oktober 2000 Da jeg er gravid med termin 19/12 planlegger vi nå søknad om permisjon. Jeg skal ha tiskonto, dvs. at jeg begynner å jobbe 60% ca 01.mai 2001. Det jeg lurer på er om mannen min kan ta ut 4 uker fedrekvote sammenhengende feks. i juli, mens jeg har tidskonto? Lurer også på om dette: Dersom mannen min tar ut fedrekvoten som en dag pr. uke i 20 uker, kan han da arbeide overtid de andre dagene i uken? Eller må han gå kun 80%, siden han har 20% permisjon. (Slik var reglene for tidskonto ihvertfall). 0 Siter
Gjest edel Skrevet 25. oktober 2000 Skrevet 25. oktober 2000 Lurer forresten på en ting til: Jeg mister vel ikke kontantstøtten når barnet er et år selv om jeg har tidskonto? 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 26. oktober 2000 Skrevet 26. oktober 2000 Lurer forresten på en ting til: Jeg mister vel ikke kontantstøtten når barnet er et år selv om jeg har tidskonto? Tidskonto og kontantstøtte kan du ha samtidig. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 26. oktober 2000 Skrevet 26. oktober 2000 Ja, han kan ta fedrekvoten mens du har tidskonto og jobber minst 50%, jf ftrl § 14-10 fjerde ledd: "Fedrekvoten kan benyttes helt ut samtidig med at moren mottar graderte fødselspenger på opptil 50 pst. etter § 14-4 sjette ledd eller etter bestemmelsene om tidskonto i §§ 14-21 til 14-28." Umiddelbart vil jeg tro han ikke kan jobbe overtid de andre dagene, men det blir en vurderingssak. Ta kontakt med trygdekontoret, advokat eller Trygdehjelpen (http://trygdehjelpen.no/oss/kontakt.html) hvis du vil ha en grundigere vurdering av problemstillingen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.