Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Harley Deuce, Fat Boy eller Wide Glide, ca 100 000 kr, den taper jeg ikke penger på når (hvis) jeg flytter tilbake til Norge, Yamaha V-Max ca 60 000 kr, rå, men ikke særlig praktisk, Yamaha Fazer 1000, ca 70 000 kr, fin, kan brukes til touring, Honda VFR 800, ca 80 000 kr, super sykkel men ikke særlig spennende. Alle splitter nye sykler. Hva ville du valgt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76834-for-gutta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Yamaha Fazer 1000, ca 70 000 kr, fin, kan brukes til touring, Honda VFR 800, ca 80 000 kr, super sykkel men ikke særlig spennende".

En av de to over.VFR'en er vel den beste sykkelen som har sett tidenes morning, men Fazer'en er kanskje litt mer big dick? Og det er viktig nok det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76834-for-gutta/#findComment-392699
Del på andre sider

Om jeg hadde fått svare 100 ganger ville jeg vel svart Fat Boy og Wide Glide om hverandre alle gangene!! Eller med et par gangers overvekt i favør av Fat Boy!!!

Yamaha V-Max: Som å kjøre et jernskap!! (Tungkjørt!)

Yamaha Fazer 1000: Grei nok, fin allround-sykkel.

Honda VFR 800: Er det touring du skal ha - så er VFR'en det beste valget! Obs: har den kombi-bremsesystem (V-Tec)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76834-for-gutta/#findComment-392711
Del på andre sider

Annonse

Om jeg hadde fått svare 100 ganger ville jeg vel svart Fat Boy og Wide Glide om hverandre alle gangene!! Eller med et par gangers overvekt i favør av Fat Boy!!!

Yamaha V-Max: Som å kjøre et jernskap!! (Tungkjørt!)

Yamaha Fazer 1000: Grei nok, fin allround-sykkel.

Honda VFR 800: Er det touring du skal ha - så er VFR'en det beste valget! Obs: har den kombi-bremsesystem (V-Tec)?

Enig i din analyse av japsesykklene. V-kax er kun egnet som streetfighter og bakhjulsliter. En slakk kurve i 60 km/t blir imidlertid for mye for den. Kort og godt en drittsykkel. VFR'en har Hondas patenterte bremsesystem som fordeler bremsekraft mellom for- og bakdekket ja.

Ellers er jeg totalt uenig i dine bemerkninger om Harleysykklene. I mine øyne er Harley på grensen til patetisk. Hvorfor vurderer ikke nick Ducati eller noe annet italiensk snadder tror du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76834-for-gutta/#findComment-392720
Del på andre sider

Enig i din analyse av japsesykklene. V-kax er kun egnet som streetfighter og bakhjulsliter. En slakk kurve i 60 km/t blir imidlertid for mye for den. Kort og godt en drittsykkel. VFR'en har Hondas patenterte bremsesystem som fordeler bremsekraft mellom for- og bakdekket ja.

Ellers er jeg totalt uenig i dine bemerkninger om Harleysykklene. I mine øyne er Harley på grensen til patetisk. Hvorfor vurderer ikke nick Ducati eller noe annet italiensk snadder tror du?

Ang. italiensk: prisen først og fremst kanskje, men ytelses-messig er italienerne for pingler å regne!! Usj og usj. Nytter ikke med fancy design når du blir frakjørt av en 10 år gammel Kawa!!

Når det gjelder det patenterte bremsesystemet til VFR så funker det bra på asfalt... men takke meg til en sykkel som sjøl vil bremse med forhjulet når jeg kjører på grusvei!!! Aldri!!

Og Harley.. det er jo et personlig spørsmål det da.. liker FatBoyen jeg, har par tusen km på en sånn. Og den "nye" 1450 motoren har et moment som bare MÅÅÅÅÅÅÅÅ prøves!!!!!!! HERLIG!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76834-for-gutta/#findComment-392805
Del på andre sider

Om jeg hadde fått svare 100 ganger ville jeg vel svart Fat Boy og Wide Glide om hverandre alle gangene!! Eller med et par gangers overvekt i favør av Fat Boy!!!

Yamaha V-Max: Som å kjøre et jernskap!! (Tungkjørt!)

Yamaha Fazer 1000: Grei nok, fin allround-sykkel.

Honda VFR 800: Er det touring du skal ha - så er VFR'en det beste valget! Obs: har den kombi-bremsesystem (V-Tec)?

V-Tec har med ventilstyringen å gjøre, men ja, den har både ABS og "fordeling av bremsekraften". Begge delene har både fordeler og ulemper, motstandere og tilhengere. Det som taler mot Harley er at den er så dau. Og så må man modifisere dritten for at det skal funka bra. At man knapt nok kan tenke på å legge den ned før det begynner å skrape er heller ikke positivt. Utseendemessig er de suverene. Nå har jeg kjørt stor V Twin før, og det er begrenset hvor morsomt det er med mye moment så lenge det bare er 60 gamp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76834-for-gutta/#findComment-393587
Del på andre sider

Enig i din analyse av japsesykklene. V-kax er kun egnet som streetfighter og bakhjulsliter. En slakk kurve i 60 km/t blir imidlertid for mye for den. Kort og godt en drittsykkel. VFR'en har Hondas patenterte bremsesystem som fordeler bremsekraft mellom for- og bakdekket ja.

Ellers er jeg totalt uenig i dine bemerkninger om Harleysykklene. I mine øyne er Harley på grensen til patetisk. Hvorfor vurderer ikke nick Ducati eller noe annet italiensk snadder tror du?

Ducati er fine sykler, men med nesten totalt fravær av komfort. Den eneste der som jeg kunne tenkt meg er ST4S, men jeg har ikke klart å finne noen forhandlere her. Og da hjelper det fint lite. Hondaen har de lovet å kjøpe tilbake etter et par år, men den er dyrere enn Yamahaene. 70 000 for en Fazer med 0 km på klokka er direkte latterlig. Harleyen er dyrere, men jeg tjener 20-30000 på å ta den til Norge og selge den der om 1-2 år.

Problemer, problemer...:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76834-for-gutta/#findComment-393594
Del på andre sider

V-Tec har med ventilstyringen å gjøre, men ja, den har både ABS og "fordeling av bremsekraften". Begge delene har både fordeler og ulemper, motstandere og tilhengere. Det som taler mot Harley er at den er så dau. Og så må man modifisere dritten for at det skal funka bra. At man knapt nok kan tenke på å legge den ned før det begynner å skrape er heller ikke positivt. Utseendemessig er de suverene. Nå har jeg kjørt stor V Twin før, og det er begrenset hvor morsomt det er med mye moment så lenge det bare er 60 gamp.

Det er vel bare VTec'n som har kombi-bremsesystemet. Standard-utgaven har vel det ikke, tror jeg. Og jeg ville ikke valgt en sykkel som bremser med noe annet enn det _jeg_ vil.

1450-motoren til HD har dreiemoment i bøtter og spann. Men det er spørsmål om hva man liker og ikke liker. Sjøl sverger jeg til V-twin. En R-sykkel byner ikke å virke før 8-10000 rpm.. da har V-twinen tatt ut sitt allerede. Greit nok, du har høyere toppfart med en kø-firer, men lyden og momentet mangler den.

For øvrig kommer Suzuki med en ny sykkel neste år. Tror jaggu jeg må vinne i tipping gitt:

http://www.motorcycle-usa.com/news.asp?News=1&ID=3755

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76834-for-gutta/#findComment-393799
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...