Gå til innhold

FU:Hva spiste du til frokost idag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AHH, endelig litt brainfood her.

Frokost: To skiver hjemmebakt, grovt brød med ost og skinke. Et glass appelsinjuice, kaffe, vann, tran og vitaminpille.

Middag, antakelig krabbeklør, hummer, reker eller noe annet av havets åtseletere..

Og, vi bruker selvsagt Sun oppvask- og skyllemiddel.

AHH, endelig litt brainfood her.

Frokost: To skiver hjemmebakt, grovt brød med ost og skinke. Et glass appelsinjuice, kaffe, vann, tran og vitaminpille.

Middag, antakelig krabbeklør, hummer, reker eller noe annet av havets åtseletere..

Og, vi bruker selvsagt Sun oppvask- og skyllemiddel.

Ha! Rugbrød (ikke hjemmebakt), ei skive, med tyttebærsyltetøy og oppskåret eple (et pålegg som er godt og som jeg alltid glemmer, helt til eplene ligger der, gule i graset). Te som er traktet på kanne, et glass appelsinsaft og en hel helsikes haug med sklt.e kosttilskudd. Til middag: spinatsuppe med egg og pannekaker. Og pils.

Sun oppvaskmiddel, såklart. (Dette måtte vi da kunne tjene penger på? Reklamen, mener jeg).

Frokost nr. 1 besto av 4 mariekjeks, cola light og kaffe.

Frokost nr. 2 kommer til å bli enten nystekt baguette eller sandwich med ost og skinke. Nypresset appelsinjuice og enda mer kaffe.

Middagen har jeg ikke bestemt meg for enda, men jeg har veldig lyst på fisk i hvit saus med brekkbønner og kokt potet eller Kjøttkaker og kålstuing. Muligens blir det Bratwurst med tabasco, salat og loff hvis jeg er lat eller veldig opptatt.

Oppvaskmiddelet heter Coral, men det sier deg sikkert ikke noe.

Annonse

Annonse

Ulv I Faarikaal

Restene av Rødhette fra i går. Neida.

En stor hjemmebakt grov baguett med masse salat, litt lettmajones og kryddersalami. Litt senere rå elgkarbonade på Westfalerbrød med rå løk, kapers, rått dverghøneeggeplomme, og kaffe. Helt sant !

Ah! Endelig kan jeg presentere dagens kjøkken-scenario:

Frokost: Norsk brødskive med syltetøy (må få blodpumpa i gang), men på amerikansk tv-vis: Småstresser rundt med skiva i hånda. Hvis tiden strekker til blir det også en skoldhet kopp te.

Middag: Pannekaker m/blåbærsyltetøy og bacon for å glede noen små. Hm... syltetøy igjen...

Oppvaskmiddel: Zalo. Ingen over, ingen ved siden av.

Ulv I Faarikaal

Cappuccino med to brune sukkerbiter til frokost. Middag blir sikkert en banan på tur over Dovre og jeg bruker Zalo og klorin til oppvasken og jeg har aldri såre hender fordi jeg ikke bruker annet enn klorede kjøkkenfiller.

Klor: et problem er at klor ikke løser fett. Legger du en feit klut i klorin, vil bakteriene overleve selv etter timevis i kaldt eller lunkent klorvann ! De ligger inne i fettet. Etterpå tar du kluten og kliner bakteriene utover flatene sprell levende sammen med fettet. Koking i såpevann dreper dem og selvsagt, og når klorvannet er kokende.

Gjest Iznogood

Klor: et problem er at klor ikke løser fett. Legger du en feit klut i klorin, vil bakteriene overleve selv etter timevis i kaldt eller lunkent klorvann ! De ligger inne i fettet. Etterpå tar du kluten og kliner bakteriene utover flatene sprell levende sammen med fettet. Koking i såpevann dreper dem og selvsagt, og når klorvannet er kokende.

Klor: et problem er at klor ikke løser fett. Legger du en feit klut i klorin, vil bakteriene overleve selv etter timevis i kaldt eller lunkent klorvann ! De ligger inne i fettet. Etterpå tar du kluten og kliner bakteriene utover flatene sprell levende sammen med fettet.

Hei Ulv! Jeg vasker selvsagt filla med Zalo før jeg legger den i klorin. Ingen bakterier blir klint utover i mitt kjøkken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...