Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd å stikke hull på en Omega3 kapsel og smakt på innholdet og kjent på lukta? Fikk høre at de fleste Omega3 produkter med flytende innhold i kapslene var harske inni, men at et gitt merke med pulverinnhold ikke var det. Er det noen som bruker sånne kapsler som gidder å prøve og så avgi rapport her etterpå?

Syntes det hørtes rart ut. Og forresten står det på boksen hva selve kapslene er laget av? Fikk høre at det var mange kapsler som var laget av beinmel, og det er jo ikke godkjent som dyrefor engang. Noen som gidder å sjekke boksen sin hjemme?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77746-omega3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eskimo-3 inneholder:

Naturlig fiskeoljekonsentrat, fortykningsmiddel (gelatin og glyserol), naturlige tokoferoler (E-vitamin), lecitin og askorbylpalitat (fettløselig C-vitamin). Naturlig aroma.

HAr ikke stukket hull på, tørr ikke!!!

OKi takker for innholdsfortegnelsen, ser ut til at det her er brukt gelatinkapsler. Men du da- kom igjen å skvis en kapsel da:-)) I og med at det er brukt naturlig E vitamin i Eskimo kapslene så tviler jeg på at de er harske inni. E vitamin er jo et naturlig konserveringsmiddel!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77746-omega3/#findComment-400340
Del på andre sider

Gjest Higgins

OKi takker for innholdsfortegnelsen, ser ut til at det her er brukt gelatinkapsler. Men du da- kom igjen å skvis en kapsel da:-)) I og med at det er brukt naturlig E vitamin i Eskimo kapslene så tviler jeg på at de er harske inni. E vitamin er jo et naturlig konserveringsmiddel!

Vet du hva gelatin er laget av?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77746-omega3/#findComment-400966
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva gelatin er laget av?!

jepp, men jeg hadde ikke tenkt å hyle opp om det, i og med at jeg da lett igjen blir kritisert for å reklamere for de produktene jeg syns er bra. Var bare på litt på fisketur for å få vite hva andre Omega3 produkter har og ikke. Ikke å rakke ned på noen produkter.

Produktet jeg ønsket å sammenligne med er nytt på markedet, og jeg liker å drive litt research for å finne ut om de nye produktene er like fantastiske som produsenten sier. Pluss at jeg tester de ut selv of course.

(utdrag fra produktomtalen)

. Produktet er rikt på DNA og DNA-sammensetninger, omega-3 fettsyrene EPA og DHA, Naturlig Q 10, proteiner/aminosyrer og essensielle mineraler og vitaminer. Produktet er 100 % naturlig marint materiale uten noen tilsetninger, konservering eller farge. Utviklet og produsert i Norge for xxxx som er alene på markedet med dette unike produktet. (kapselen her er av blæretang)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77746-omega3/#findComment-401837
Del på andre sider

jepp, men jeg hadde ikke tenkt å hyle opp om det, i og med at jeg da lett igjen blir kritisert for å reklamere for de produktene jeg syns er bra. Var bare på litt på fisketur for å få vite hva andre Omega3 produkter har og ikke. Ikke å rakke ned på noen produkter.

Produktet jeg ønsket å sammenligne med er nytt på markedet, og jeg liker å drive litt research for å finne ut om de nye produktene er like fantastiske som produsenten sier. Pluss at jeg tester de ut selv of course.

(utdrag fra produktomtalen)

. Produktet er rikt på DNA og DNA-sammensetninger, omega-3 fettsyrene EPA og DHA, Naturlig Q 10, proteiner/aminosyrer og essensielle mineraler og vitaminer. Produktet er 100 % naturlig marint materiale uten noen tilsetninger, konservering eller farge. Utviklet og produsert i Norge for xxxx som er alene på markedet med dette unike produktet. (kapselen her er av blæretang)

uups, må rette meg sjøl. Det dreier seg om tabletter, IKKE kapsler. Nå surret jeg litt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77746-omega3/#findComment-401844
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Svar fra forsker i selskapet som produserer Omega3-produktet jeg inntar;

(som forøvrig inneholder både e-vit og hvitløksolje tilsvarende 1000 mg hvitløk pr kapsel - mot harskning!):

xxxxx is guaranteed to be free of heavy metals, pesticides, and other contaminants. I have attached a document (Certificate of Analysis) certifying the purity of our xxxx product. We test for Cadmium, Copper, Mercury, Iron, and Lead (heavy metals). We test for DDT, DDE, HCB, PCB, and Lindane (pesticides). We also test for coliform, e.coli, yeast, molds, salmonella, and staph.aureus (microbes). Each batch is certified to contain specific ratios of fatty acids, and minimum levels of Omega-3 fatty acids including DHA and EPA.

For the source of the fish oils, we use a mixture of four fishes -- sardines, salmon, mackerel, and anchovies. The fish that we use are specifically chosen because of their extremely low incidence of contamination (other deep water fish such as shark are typically much higher in contaminants).

xxxx has never received any reports of adverse reactions to xxxxxx.

Mer info? [email protected]

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77746-omega3/#findComment-425490
Del på andre sider

Svar fra forsker i selskapet som produserer Omega3-produktet jeg inntar;

(som forøvrig inneholder både e-vit og hvitløksolje tilsvarende 1000 mg hvitløk pr kapsel - mot harskning!):

xxxxx is guaranteed to be free of heavy metals, pesticides, and other contaminants. I have attached a document (Certificate of Analysis) certifying the purity of our xxxx product. We test for Cadmium, Copper, Mercury, Iron, and Lead (heavy metals). We test for DDT, DDE, HCB, PCB, and Lindane (pesticides). We also test for coliform, e.coli, yeast, molds, salmonella, and staph.aureus (microbes). Each batch is certified to contain specific ratios of fatty acids, and minimum levels of Omega-3 fatty acids including DHA and EPA.

For the source of the fish oils, we use a mixture of four fishes -- sardines, salmon, mackerel, and anchovies. The fish that we use are specifically chosen because of their extremely low incidence of contamination (other deep water fish such as shark are typically much higher in contaminants).

xxxx has never received any reports of adverse reactions to xxxxxx.

Mer info? [email protected]

Fra det vedlagte dokument:

One Capsule Provides: Amount per Serving % Daily Value

Vitamin E (as d-Alpha Tocopheryl Acetate) 5 IU 17%

Marine Lipid Concentrate (from the body oils of sardines, salmon, mackerel, and anchovies) 1000 mg **

Omega 3 Fatty Acids:

EPA 180 mg **

DHA 120 mg **

Other Omega 3 Fatty Acids 50 mg **

Deodorized Garlic Oil 1 mg **

**Daily Value not established.

Other Ingredients: Gelatin, Glycerin, Purified Water.

NOTE: Pregnant or lactating women and people with known medical conditions should consult with a physician prior to taking supplements.

Guarantee: No added sugar, salt, wheat, yeast, or dairy products. No preservatives, artificial colors, or flavors.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77746-omega3/#findComment-425491
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...