Gå til innhold

Venner som skylder penger

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som har skylt meg 500 kroner i en evighet for noe jeg kjøpte til henne (på bestilling). Hun klarte å "klage på kvaliteten" på tingen, men leverte den allikevel aldri tilbake, og har heller ikke betalt den. Siden den gang har jeg ikke sett henne ofte, og som regel sammen med andre venner, og jeg har rett og slett ikke giddet å mase om pengene i andres påhør. Det virker som om hun har litt psykiske problemer, og jeg har liksom unnskyldt henne litt, og heller prøvd å la henne komme på at hun skylder meg penger uten å mase, men nå har det gått så lang tid at hun tydeligvis ikke kommer til å betale hvis jeg ikke sier i fra.

Nå har jeg fått vite gjennom en annen felles venninne at hun har opptrått ganske sleipt overfor henne også, og jeg begynner å mistenke at det er mer enn flauhet over at hun ikke har betalt før som gjør at hun ikke gjør det. Nemlig at hun rett og slett er gjerrig og ikke gidder å betale.

Hva synes dere jeg skal gjøre? Be om pengene på mail, og slenge med et kontonummer, eller bare glemme hele greia? 500 kroner er tross alt en del da, og jeg mener at slik gjør man ikke overfor venner. Jeg er helt sikker på at hun ikke har glemt det, og hun har hatt nok av anledinger til å gjøre opp for seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77780-venner-som-skylder-penger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når folk låner penger av andre, og uten å forklare hvorfor bare lar være å betale, får de finne seg i at beløpet etterlyses!!

Jeg synes definitivt du skal sende en mail med kontonummeret ditt, og si at du vil ha pengene f.eks. innen to uker. Legg til at dersom fristen er vanskelig for henne, så vil du ha en bestemt dato fra henne hvor pengene blir betalt.

Det er HUN som har grunn til være flau, ikke du!

Ring henne og si at nå må du ha pengene. Det er dine penger da. Du har gjort HENNE en tjeneste.

Kommer den regla med dårlig råd, så si at du kan ta avdrag. En femtilapp i uka feks. Det greier hun. Får heller la vær å kjøpe ukeblad og gå på kafe til hun har betalt deg. Hvis hun virkelig har dårlig råd mener jeg.

Z@pvir skrev (På 20.10.2002 den 14.55):

Det er HUN som har grunn til være flau, ikke du!

Ring henne og si at nå må du ha pengene. Det er dine penger da. Du har gjort HENNE en tjeneste.

Kommer den regla med dårlig råd, så si at du kan ta avdrag. En femtilapp i uka feks. Det greier hun. Får heller la vær å kjøpe ukeblad og gå på kafe til hun har betalt deg. Hvis hun virkelig har dårlig råd mener jeg.

Hun har ikke dårlig råd, selv om det virker sånn av og til når vi er ute. Da har hun nemlig ikke råd til noen ting, men dyre merkeklær, designmøbler osv, det har hun råd til... Hun tjener mer enn meg.

Annonse

Babooba skrev (På 20.10.2002 den 15.18):

Hun har ikke dårlig råd, selv om det virker sånn av og til når vi er ute. Da har hun nemlig ikke råd til noen ting, men dyre merkeklær, designmøbler osv, det har hun råd til... Hun tjener mer enn meg.

Da er det ingen grunn til at du bør ta på henne med silkehansker. Jeg hadde blitt forbanna over å måtte mase om penger som er mine. Konfronter henne med hva hun bruker på klær og andre ting og FORLANG og få ditt tilgodehavende. Er hun vrang så nevn det rett og slett gjelden når andre er tilstede. Det er ikke ufint i slike tilfeller. Da blir i det minste andre advart. Fader, for ei kjip megge!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...