Gå til innhold

Ukas impulskjøp -langt og for spesielt interesserte

Anbefalte innlegg

I april 2001 kjøpte vi ett 133 kvm stort (lite) hus over to etasjer. Høy standard med eikeparkett/fliser/heltre på alle gulv (der er ikke så mange), peis, overdimensjonert kjøkkeninredning i eik, furuinnredning og dyrt dusjhjørne i herdet glass på badet osv. Bakdelen er bare den at bad og kjøkken er knøttsmå, og det er de to rommene jeg anser som viktigst i et hus. Dessuten finnes bare to soverom, hvorav det ene er en smal liten "tarm".

Kjellerstua er kombinert kjellerstue, gjesterom og data/hobbyrom. Vi kommer inn nede og må opp trappa for å komme til hovedetasjen. Skal vi vaske bikkja må vi gjennom hele huset, våte klær etter en tur ute i regnevære må drasses over parkettgulv... De som bodde her tidliger var barnløse og av den eldre litt mer forsiktige typen, og omtrent så praktisk er huset. Vi har kikket på tomter en stund, men de som er ledige er enten utrolig lite attraktive eller veldig attraktive og koster deretter.

Om lørdagen har Haugesunds Avis en haug med boligannonser som jeg aldri sluttet å lese etter at vi kjøpte huset vi bor i nå. I annonsen til Eiendomsmegler1 så jeg drømmehuset med topp beliggenhet. Ett minutt å gå fra gubbens bror. -Se her sa jeg til gubben, dette hadde vært noe. *Grynt* sa gubben... Så kom leksa om at han ikke orket å flytte en gang til enda, lån i banken blablabla. -Vi kan da i det minste gå på visningen prøvde jeg. Joda, vi kunne jo det.

Pappa, som er byggmester med en masse tilleggskurs, ble atter en gang rekvirert som bygningskyndig medhjelper og møtte lydig opp i Skåredalen mandag klokka 16.30.

Vi møtte en flott opparbeidet eiendom med skiferbelagt uteplass ved inngangspartiet, asfaltert gårdsplass med dobbel garasje med loft og et tre etasjer stort hus oppført i 1996. 95 kvm grunnflate med tre fullt innreda etasjer. Vi vurderte faktisk nøyaktig samme hustype da vi hadde tomt i nabokommunen for 3 år siden :-) Inne var planløsningene omtrent slik vi ville ha dem, med egen inngang til vaskerom, stort kjøkken og karnapp og dilldall :-) Loftet har kvist med altan, tre soverom og 100% fliselagt bad med hjørnekar.

Utsikten fra eiendommen er fantastisk, man ser utover hele nedre del av feltet, fjellknauser og et vann. Beliggenheten er upåklagelig med nabo inntil huset kun på en side. Dessuten kommer garasjen imellom. Ene siden grenser til kommunalt friområde som ikke kommer til å bli bygget ut. Som en bonus skal det åpnes helt ny barneskole til nyttår :-)

Gubben kikket på meg på visningen og sa -Dette MÅ vi ha! Min bygningskyndige pappa mente at dette var et kupp.

Nå får Knotten to rom i tilleg til lekehytte i hagen, jeg og gubben får hvert vårt hobbyrom, og i tillegg kan vi ha eget rom til gjester!

Fra å ikke tenke på huskjøp lørdag til huset var vårt på torsdag, -det må vel kunne sies å være bra impulsivt vel?

Jeg gleder meg sånn til å flytte inn at jeg kan ikke få sagt det!

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...