Gå til innhold

Jeg hater å be om hjelp

Gjest ville ikke si navnet mitt nå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

13

• Carlina

4

• tigertrollet

3

• vanman

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg må også be om hjelp til en del ting og jeg skjønner at du synes det er vanskelig å be om hjelp.

Selv hvis folk tilbyr hjelp kan det være vanskelig å ta i mot, men det kommer mer av at man helst vil klare seg selv.

Håper du er flink til å spørre og ikke bare venter på at noen skal tilby seg. Lettere for omgivelsene å forstå behovet om de blir forklart det og du spør når du trenger konkret hjelp.

Alle er jo opptatte på sitt hold og er ikke tankelesere, det må vi huske på -selv om de gjerne vil hjelpe:)

Selvfølgelig vil jeg helst klare meg selv men er det noe jeg ikke kan spør jeg om hjelp. En gang spurte jeg en venninne om hun kunne helpe meg med å ta ned gardinene mine i stua så jeg kunne vaske dem. Hun svarte at hun hadde mer enn nok med sitt eget hus og var ikke interessert i å hjelpe.

Heldigvis har jeg fått 5 timer til hjelp i huset nå. Det er deilig for da slipper jeg å spørre om slike ting lenger.

Men venninnene mine misunner meg det og synes jeg ligger samfunnet til last. Tenk at de må betale for at huset mitt skal holdes i orden.

Gjest vil ikke si navnet mitt nå.

Jeg er opptatt med jobb hele fucings uka (jobber nå), men jeg kunne gjort det til helgen om jeg hadde kjent deg :)

OK, vi har snakket endel her inne så du kjenner meg nok litt.

Men problemet er at jeg trenger hjelp nå. Kan ikke vente til helga. Har forhørt meg noen dager alt og med det føret som er nå tør jeg ikke vente særlig lenger.

Ellers takk.

Gjest ville ikke si navnet mitt nå.

Jeg skjønner godt at det ikke er morsomt å be om hjelp. Har du direkte bedt om hjelp til konkrete ting og ikke fått respons, så står det virkelig dårlig til med hjelpsomheten og medmenneskeligheten blant folk.

Jeg forstår ikke helt hvordan folk tenker men synes mange er veldig egoistiske.

Jeg prøver å hjelpe det jeg kan, det er jo andre som er verre stilt enn meg.

Men det er kanskje fordi jeg vet at det kan være vanskelig å få hjelp så jeg kan strekke meg ganske langt.

Selvfølgelig vil jeg helst klare meg selv men er det noe jeg ikke kan spør jeg om hjelp. En gang spurte jeg en venninne om hun kunne helpe meg med å ta ned gardinene mine i stua så jeg kunne vaske dem. Hun svarte at hun hadde mer enn nok med sitt eget hus og var ikke interessert i å hjelpe.

Heldigvis har jeg fått 5 timer til hjelp i huset nå. Det er deilig for da slipper jeg å spørre om slike ting lenger.

Men venninnene mine misunner meg det og synes jeg ligger samfunnet til last. Tenk at de må betale for at huset mitt skal holdes i orden.

Dette er for gæli! Og den venninna di er ikke verdt møkka under skoene dine, engang! *koker av sinne*

Bor du langt unna Ski - Oslo?

Jeg hjelper gjerne.

Vennlig hilsen

OK, vi har snakket endel her inne så du kjenner meg nok litt.

Men problemet er at jeg trenger hjelp nå. Kan ikke vente til helga. Har forhørt meg noen dager alt og med det føret som er nå tør jeg ikke vente særlig lenger.

Ellers takk.

Men har du ingen du kan ringe i morgen og som kan stille opp på kort varsel? Om ikke annet enn bare for å få bært dekkene inn i bilen din, sånn at du kan kjøre til en bensinstasjon og få det gjort der?

De fleste vil jo ha tid til å bruke 5 min på å bære disse dekkene inn i bilen...

Huff, folks evne til å hjelpe andre irriterer meg ofte.

Annonse

"Men venninnene mine misunner meg det og synes jeg ligger samfunnet til last. Tenk at de må betale for at huset mitt skal holdes i orden."

Hæ? Sier venninnene dine sånt til deg? Makan!

Hvor gamle er ungene da? Snart blir de sikkert så store at de kan ta i et tak :)

Jeg håper for din del at dette ikke er nære venner.

Venner stiller opp og er lojale.

De som misunner hjemmehjelp vet ikke hva de snakker om.

Hev deg over dem.

Håper du får hjelp til dekkskiftet! Jeg fikk heldigvis hjelp i dag.

:-)

"Men venninnene mine misunner meg det og synes jeg ligger samfunnet til last. Tenk at de må betale for at huset mitt skal holdes i orden."

Hæ? Sier venninnene dine sånt til deg? Makan!

Hvor gamle er ungene da? Snart blir de sikkert så store at de kan ta i et tak :)

Jada, det sier de. De synes jeg er så heldig som har den hjelpen i huset og at jeg har fått bil gjennom trydekontoret. De synes også at det er urettferdig at jeg slipper å jobbe når de må.

Egentlig blir jeg ganske deppa når folk sier slikt til meg. Føler meg ikke mye verdt. Jeg prøver å forklare men det er akkurat som det ikke går inn.

Ungene hjelper til de men har sine ting å gjøre og dessuten sammenligner de stadig hva de må gjøre i forhold til hva venner må gjøre hjemme. Det er en vanskelig balansegang.

Jada, det sier de. De synes jeg er så heldig som har den hjelpen i huset og at jeg har fått bil gjennom trydekontoret. De synes også at det er urettferdig at jeg slipper å jobbe når de må.

Egentlig blir jeg ganske deppa når folk sier slikt til meg. Føler meg ikke mye verdt. Jeg prøver å forklare men det er akkurat som det ikke går inn.

Ungene hjelper til de men har sine ting å gjøre og dessuten sammenligner de stadig hva de må gjøre i forhold til hva venner må gjøre hjemme. Det er en vanskelig balansegang.

Kan ikke fatte at venninnene dine kan si noe sånt. Du ville trossalt sikkert gitt alt for å kunne gjøre alt de kan gjøre, arbeide, løfte vinterdekkene, osv...

Nei, makan...

Men har du ingen du kan ringe i morgen og som kan stille opp på kort varsel? Om ikke annet enn bare for å få bært dekkene inn i bilen din, sånn at du kan kjøre til en bensinstasjon og få det gjort der?

De fleste vil jo ha tid til å bruke 5 min på å bære disse dekkene inn i bilen...

Huff, folks evne til å hjelpe andre irriterer meg ofte.

Nei, jeg har ingen å ringe til i morgen. Men kanskje hun som hjelper meg i huset kan gjøre det på tirsdag. Problemet er at jeg må ut i morgen tidlig å kjøre og det gruer jeg meg til for det er endel bratte bakker her jeg bor som er glatte.

Jeg håper for din del at dette ikke er nære venner.

Venner stiller opp og er lojale.

De som misunner hjemmehjelp vet ikke hva de snakker om.

Hev deg over dem.

Håper du får hjelp til dekkskiftet! Jeg fikk heldigvis hjelp i dag.

:-)

Det var bra du fikk hjelp :-).

Det er faktisk de venninnene mine som står meg nært som sier slike ting. Kjenner at jeg har begynt å trekke meg unna dem.

Nei, jeg har ingen å ringe til i morgen. Men kanskje hun som hjelper meg i huset kan gjøre det på tirsdag. Problemet er at jeg må ut i morgen tidlig å kjøre og det gruer jeg meg til for det er endel bratte bakker her jeg bor som er glatte.

Hvis du bor i Oslo området så er det jævla kaldt ute, og derfor veldig glatt. Veiene tinte opp i dag, men nå har de frysi til igjen, og det ser ut som om det er et tynt islag over hele veien, så da får du kjøre forsiktig!

Annonse

Kan ikke fatte at venninnene dine kan si noe sånt. Du ville trossalt sikkert gitt alt for å kunne gjøre alt de kan gjøre, arbeide, løfte vinterdekkene, osv...

Nei, makan...

Alle ønsker jo å klare seg selv men dessverre er det ikke alle forunt å gjøre det. Jeg skulle gitt mye for å være helt frisk og gått på jobben og tatt huset mitt selv.

Det var bra du fikk hjelp :-).

Det er faktisk de venninnene mine som står meg nært som sier slike ting. Kjenner at jeg har begynt å trekke meg unna dem.

Syns hele historien din høres suspekt ut jeg....Greit at man har en venn som er uvillig,men alle??

Merkelige greier.

Hvis du bor i Oslo området så er det jævla kaldt ute, og derfor veldig glatt. Veiene tinte opp i dag, men nå har de frysi til igjen, og det ser ut som om det er et tynt islag over hele veien, så da får du kjøre forsiktig!

Jeg bor midt i Oslo og jeg skal ut å kjøre kl 8.30 i morgen. Først skal jeg kjøre ungene og så har jeg en annen avtale som jeg må holde + at jeg skal gjøre en kamerat en tjeneste så dette blir ikke enkelt :o).

Alle ønsker jo å klare seg selv men dessverre er det ikke alle forunt å gjøre det. Jeg skulle gitt mye for å være helt frisk og gått på jobben og tatt huset mitt selv.

Er det lov til å spørre hva som feiler deg?

Selv om det selvsagt ikke er noe du trenger å svare på om du ikke vil :)

Jeg bor midt i Oslo og jeg skal ut å kjøre kl 8.30 i morgen. Først skal jeg kjøre ungene og så har jeg en annen avtale som jeg må holde + at jeg skal gjøre en kamerat en tjeneste så dette blir ikke enkelt :o).

Hvis du skal gjøre denne kompisen en tjeneste, så synes jeg du i samme slengen skal be han gjøre deg en tjeneste! :)

Syns hele historien din høres suspekt ut jeg....Greit at man har en venn som er uvillig,men alle??

Merkelige greier.

Har ikke så mange nære venner og flere av dem er mere funksjonshemmede enn meg. Kan jo ikke akkurat spørre dem heller. Der er det ofte jeg som stiller opp og hjelper med rydding av hus og handling fordi de ikke greier det selv.

De stiller opp på andre måter for meg som de kan greie eller så klarer vi ting ofte sammen med hverandres hjelp.

Er det lov til å spørre hva som feiler deg?

Selv om det selvsagt ikke er noe du trenger å svare på om du ikke vil :)

Jeg har en ryggmargsskade og kompisen kan ikke hjelpe for han er verre stillt enn meg:o). Han hjelper til med andre ting bl.a selvangivelsen min og slike ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...