Sør Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 90 øre er veldig lite ja, men ikke 0,9 % av BNP. Aner du egentlig hva BNP er og hvor mye BNP er i Norge? BNP er ikke overskuddet vårt som vi kan fordele på hva vi vil. Norge ga i 2000 9480 millioner i direkte u-hjelp. Er det ingenting? Hei, Selvsagt er ikke BNP det samme som "overskuddet". 0,9% av BNP (eller 9,5 milliarder) er svært lite. (Og det er ingen unnskyldning at andre gir mindre.) Og legg merke til at det er beløpet FØR vi får penger tilbake i form av kontrakter til norske firma, osv. I Storbritannia får de GBP 1,70 i kontrakter for hver GBP 1,00 de "gir" i uhjelp! Den norske u-hjelpen er heldigvis ikke så "falsk". Enten vi liker det eller ei, sitter vi på svært store ressurser som vi administrerer. Med det følger selvsagt også et sosialt ansvar. Når vi unngår å "gripe inn" (ved å gi vekk en liten brøkdel av det vi eier) (og konsekvensene for ofrene er så klare) så har vi faktisk et ansvar, akkurat på samme måte som hvis vi ser en bilulykke og unnlater å hjelpe. At "de er på andre siden av en administrativ grense" er ikke noen unnskyldning, mer enn det vi gjør den til. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-401896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Jeg ser den ja. Ser du at jeg tok den med i sitatet? Ser du også min ;-) ? Jepp! Jeg ser den! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-401898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Men hvorfor er livskvaliteten din så bra? Jo fordi vi heller bruker masse penger på en person (deg) enn mange personer i andre land. De pengene vi bruker på deg (det hjelper lite om du bidrar eller ikke, jeg bidrar også, men får veldig lite igjen) kunne hjulpet flere i andre land. Så du er imot at andre enn deg i Norge skal hjelpes på bekostning av folk i u-land. Så lenge du blir hjulpet er det ikke så farlig med andre i Norge som ikke har det bra. Det var solidarisk av deg :-( Hei, Jeg er IKKE imot at "andre enn meg i Norge skal hjelpes". (Du tillegger meg meninger jeg ikke har gitt uttrykk for, for så å argumentere mot det du tillegger meg!) Jeg er imot at beløpet til å hjelpe dem/oss skal røves fra de svakeste av de svake. Jeg ville reagert på samme måte hvis noen foreslo å gi Røkke skattelette, og å finansiere dette ved å kutte pengene fra funksjonshemmede i Norge. === Livskvaliteten min er bra fordi jeg får hjelp, og det skal selvsagt alle funksjonshemmede i Norge ha. Men når mener du da vi får "velferd nok"? Skal vi "bade i gull" før vi gir til dem som bokstavelig talt kryper på blodige knær på fortauet i Johannesburg? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-401905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
andungen Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 enig med du idet..hvorfor fanden skal vi støtte alle svartinger og annet utyske når vi kan redde våre egne med en liten slant..vi har nok "uhjelp" her hjemme som trenger all den støtten den kan få..la oss ikke kast bort penger på uland som allikevel lar våre penger gå til de rikeste der allikevel..i tillegg til dårlig distribusjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-402337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest papirtiger Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 enig med du idet..hvorfor fanden skal vi støtte alle svartinger og annet utyske når vi kan redde våre egne med en liten slant..vi har nok "uhjelp" her hjemme som trenger all den støtten den kan få..la oss ikke kast bort penger på uland som allikevel lar våre penger gå til de rikeste der allikevel..i tillegg til dårlig distribusjon. "enig med du idet..hvorfor fanden skal vi støtte alle svartinger og annet utyske når vi kan redde våre egne med en liten slant.." Du er skremmende dum. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-402452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Hei Dorthe, Selvsagt skal de funksjonshemmede her i Norge behandles anstendig. Men det har "intet" med TV aksjonen eller funksjonshemmede i utlandet å gjøre. Det dreier seg om norsk partipolitikk, og da får du bekjempe dem som vil kutte i offentlig sektor. Det er ingen motsetning her andre enn dem man lager selv. Jeg tror ytterst få mennesker i Norge faktisk har tenkt på hva det vil si ikke å ha en velferdsstat. Tenk deg at du må se barnet ditt dø av lungebetennelse fordi du ikke har råd til å kjøpe antibiotika (som er knalldyrt). Poenget er at det er utrolig mange andre steder man kan ta penger fra, om vi ikke skal ta dem fra de svakeste av de svake: funksjonshemmede i uland. Det er faktisk en SKAM for landet at vi gir så lite som vi gjør. Og ja, det er også en skam at funksjonshemmede i Norge ikke får anstendig behandling, men her er det tross alt snakk om et helt annet plan. Med vennlig hilsen Jeg vet det dreier seg om norsk partipolitikk men jeg kan ikke for at andre stemmer på galt parti ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-402463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 "enig med du idet..hvorfor fanden skal vi støtte alle svartinger og annet utyske når vi kan redde våre egne med en liten slant.." Du er skremmende dum. Problemet er ikke at vi ikke skal hjelpe de i fattige land men at vi må hjelpe folk her hjemme også. Vet du egentlig hvor lite hjelp mange får her hjemme. Hver gang det blir slått opp i avisen ser det ut til at folk blir sjokkerte. Se hva vin forteller om sønnen sin, Synes du det er riktig at han skal lide fordi vi har for lite ressurser til å hjelpe ham. Her i landet får vi som ikke er helt funksjonsfriske akkurat så mye at vi klarer oss men likevel kunne mange fått så mye at livkvaliteten økte til et så normalt nivå som mulig. Jeg har det stort sett bra bortsett fra at jeg har for lite penger ) men jeg ser andre som får altfor lite praktisk hjelp i forhold til hva de trenger og det de får er ofte siste sort. Hvordan ville du like å få bare pannekaker og frossen pizza til middag fordi ingen har tid til å lage noe annet? Eller blir liggende i sengen fordi det ikke er ressurser til å kle på deg og ta deg opp. Det er oftest de som er sterkest funksjonshemmet som kommer til kort. Eller måtte legge deg når andre bestemmer uansett hvilken dag det er og vilke planer du har lagt for dagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-402467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Problemet er ikke at vi ikke skal hjelpe de i fattige land men at vi må hjelpe folk her hjemme også. Vet du egentlig hvor lite hjelp mange får her hjemme. Hver gang det blir slått opp i avisen ser det ut til at folk blir sjokkerte. Se hva vin forteller om sønnen sin, Synes du det er riktig at han skal lide fordi vi har for lite ressurser til å hjelpe ham. Her i landet får vi som ikke er helt funksjonsfriske akkurat så mye at vi klarer oss men likevel kunne mange fått så mye at livkvaliteten økte til et så normalt nivå som mulig. Jeg har det stort sett bra bortsett fra at jeg har for lite penger ) men jeg ser andre som får altfor lite praktisk hjelp i forhold til hva de trenger og det de får er ofte siste sort. Hvordan ville du like å få bare pannekaker og frossen pizza til middag fordi ingen har tid til å lage noe annet? Eller blir liggende i sengen fordi det ikke er ressurser til å kle på deg og ta deg opp. Det er oftest de som er sterkest funksjonshemmet som kommer til kort. Eller måtte legge deg når andre bestemmer uansett hvilken dag det er og vilke planer du har lagt for dagen. Hei, Men du sammenligner barn som bokstavelig talt sulter eller tørster ihjel på et fortau, med folk som "må spise pannekaker"! === Du skriver: "Se hva vin forteller om sønnen sin, Synes du det er riktig at han skal lide fordi vi har for lite ressurser til å hjelpe ham." Jeg vil påstå at når Vins sønn blir voksen vil han gremmes hvis han fant ut at hans sykdom skulle bli brukt som "vikarierende alibi" for enkelte til å kutte ned på u-hjelp eller imot TV aksjoner for funksjonshemmede i u-land. En av de tingene man lærer som syk/funksjonshemmet er ofte nettopp empati og forståelse for andre, og da særlig dem som har det langt verre enn oss selv. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-402525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morsk Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 90 ØRE for hver 100 kr i BNP er forsvinnende lite. At andre gir mindre er selvsagt intet argument i det hele tatt; muligens et argument for at vi burde gi MER. At noen av penger forsvinner i "de gale hender" er selvsagt surt, men like selvsagt heller intet argument for ikke å gi så lenge det hjelper dem som trenger det. PS: siden du var her sist har 3 kommunister gjemt seg under sengen din! :-) Med vennlig hilsen *90 ØRE for hver 100 kr i BNP er forsvinnende lite*¨ Hvorfor prate om 90-ører og ikke milliarder som er det reelle tall ? Kanskje fordi du som vanlig liker å tåkelegge virkeligheten ? *At andre gir mindre er selvsagt intet argument i det hele tatt* Jo, det bør være en pekepinn på at vi gir for mye for å opprettholde fattigdommen i U-land. Det er d\nemlig hva som har vært resultatet av flere tiår med mislykket norsk "bistand" til korrupte diktaturer. *PS: siden du var her sist har 3 kommunister gjemt seg under sengen din!* Nei, men du er hjertelig velkommen dit, heller enn å spy ut din propaganda her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-402533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
andungen Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 "enig med du idet..hvorfor fanden skal vi støtte alle svartinger og annet utyske når vi kan redde våre egne med en liten slant.." Du er skremmende dum. ja, og du har sikkert fasitsvaret på alt,..ikke sant? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-402536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 *90 ØRE for hver 100 kr i BNP er forsvinnende lite*¨ Hvorfor prate om 90-ører og ikke milliarder som er det reelle tall ? Kanskje fordi du som vanlig liker å tåkelegge virkeligheten ? *At andre gir mindre er selvsagt intet argument i det hele tatt* Jo, det bør være en pekepinn på at vi gir for mye for å opprettholde fattigdommen i U-land. Det er d\nemlig hva som har vært resultatet av flere tiår med mislykket norsk "bistand" til korrupte diktaturer. *PS: siden du var her sist har 3 kommunister gjemt seg under sengen din!* Nei, men du er hjertelig velkommen dit, heller enn å spy ut din propaganda her. Du skriver: "Hvorfor prate om 90-ører og ikke milliarder som er det reelle tall ?" Fordi det er lettere for folk å forstå hvor *lite* 90-øre av 100 kr BNP faktisk er. === Du skriver: "Det er d\nemlig hva som har vært resultatet av flere tiår med mislykket norsk "bistand" til korrupte diktaturer." Selvsagt. La de funksjonshemmede barnene dø av sult som straff for at de ble født i et av dine "korrupte diktaturer". === Du skriver: "heller enn å spy ut din propaganda her." *gjesp* Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-402541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 ja, og du har sikkert fasitsvaret på alt,..ikke sant? Hvor påstår papirtigeren det? Det du skriver, derimot, gjør det klinkende klart for allmenheten at du ikke har det. Skjerp deg, Andungen - "de" er like mye mennesker som deg og meg. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-402543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taj Mahal Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Provoserer det deg at Norge bruker mange kroner på å sende fly over Afghanistan i stede for å yte hjelp til de som sulter der? Har du sett på hvilket beløp de bruker til flyene og hvilket beløp de bruker til og hjelpe de som sulter der? Politikken er hva som provoserer, men å gi hjelp? hvordan kan det provosere? det ene utelukker ikke det andre! Om politikken var anerledes, kunne man fint gjøre begge deler! På hvilken måte vi hjelper og hvordan politikken er, er diskuterbart, men å hjelpe andre mennesker er ikke diskutertbart! det er en selvfølge både her og der! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-402550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lottemor1365380387 Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hei, Selvsagt er ikke BNP det samme som "overskuddet". 0,9% av BNP (eller 9,5 milliarder) er svært lite. (Og det er ingen unnskyldning at andre gir mindre.) Og legg merke til at det er beløpet FØR vi får penger tilbake i form av kontrakter til norske firma, osv. I Storbritannia får de GBP 1,70 i kontrakter for hver GBP 1,00 de "gir" i uhjelp! Den norske u-hjelpen er heldigvis ikke så "falsk". Enten vi liker det eller ei, sitter vi på svært store ressurser som vi administrerer. Med det følger selvsagt også et sosialt ansvar. Når vi unngår å "gripe inn" (ved å gi vekk en liten brøkdel av det vi eier) (og konsekvensene for ofrene er så klare) så har vi faktisk et ansvar, akkurat på samme måte som hvis vi ser en bilulykke og unnlater å hjelpe. At "de er på andre siden av en administrativ grense" er ikke noen unnskyldning, mer enn det vi gjør den til. Med vennlig hilsen Hei Sør. Hvor mye mener du er nok å gi? Hvorfor kan det ikke være slik at vi også gir til de som trenger det her også? Og hvis vi skal det så er det jo ikke penger igjen ifølge regjeringen. Vi tar svært så dårlig vare på de gamle,unge og andre grupper. Du kan ikke samenlikne oss med et u-land ,vi er ikke det. Barna går på skoler,treningshaller som er fulle av asbest og i ferd med å ramle sammen. De gamle er heldig hvis de får dursje en gang i uka. Skjerp deg sør! Jeg forstår Dorthes fremstilling!! Vi gjør ganske mye for U-landa og dette går også på bekostning av vårt samfunn. M.V.H 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-402565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hei Sør. Hvor mye mener du er nok å gi? Hvorfor kan det ikke være slik at vi også gir til de som trenger det her også? Og hvis vi skal det så er det jo ikke penger igjen ifølge regjeringen. Vi tar svært så dårlig vare på de gamle,unge og andre grupper. Du kan ikke samenlikne oss med et u-land ,vi er ikke det. Barna går på skoler,treningshaller som er fulle av asbest og i ferd med å ramle sammen. De gamle er heldig hvis de får dursje en gang i uka. Skjerp deg sør! Jeg forstår Dorthes fremstilling!! Vi gjør ganske mye for U-landa og dette går også på bekostning av vårt samfunn. M.V.H Du skriver: "Hvorfor kan det ikke være slik at vi også gir til de som trenger det her også?" Unnskyld, men når sluttet vi å gi til oss selv? Er det noen som har påstått at folk i Norge IKKE skal få noe?` === Du skriver: "Vi tar svært så dårlig vare på de gamle,unge og andre grupper." Kan du noen land i verden hvor de tar bedre vare på dem? === Du skriver: "Vi gjør ganske mye for U-landa og dette går også på bekostning av vårt samfunn." Under 90 ØRE per 100 kr i BNP teller knapt som "vekslepenger". Det er så lite at det er ingen i Norge som merker det engang. Og jeg vil påstå at funksjonshemmede i Norge (som gruppe) ALDRI ville kuttet i støtten til funksjonshemmede i U-land. Tvertimot. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-402581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lottemor1365380387 Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Du skriver: "Hvorfor kan det ikke være slik at vi også gir til de som trenger det her også?" Unnskyld, men når sluttet vi å gi til oss selv? Er det noen som har påstått at folk i Norge IKKE skal få noe?` === Du skriver: "Vi tar svært så dårlig vare på de gamle,unge og andre grupper." Kan du noen land i verden hvor de tar bedre vare på dem? === Du skriver: "Vi gjør ganske mye for U-landa og dette går også på bekostning av vårt samfunn." Under 90 ØRE per 100 kr i BNP teller knapt som "vekslepenger". Det er så lite at det er ingen i Norge som merker det engang. Og jeg vil påstå at funksjonshemmede i Norge (som gruppe) ALDRI ville kuttet i støtten til funksjonshemmede i U-land. Tvertimot. Med vennlig hilsen Hei Sør Unnskyld, men når sluttet vi å gi til oss selv? Er det noen som har påstått at folk i Norge IKKE skal få noe?` -Det viser seg jo når alt bare forfaller. Både mennesker og bygninger. === Kan du noen land i verden hvor de tar bedre vare på dem? Ja Danmark. M.V.H 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-402590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hei Sør Unnskyld, men når sluttet vi å gi til oss selv? Er det noen som har påstått at folk i Norge IKKE skal få noe?` -Det viser seg jo når alt bare forfaller. Både mennesker og bygninger. === Kan du noen land i verden hvor de tar bedre vare på dem? Ja Danmark. M.V.H Hei, Du skriver: "-Det viser seg jo når alt bare forfaller. Både mennesker og bygninger." ...eh.... Hvor bor du? Vi lever i det landet med verdens desidert høyeste levestandard. Det finnes ikke noe sted hvor levestandarden er høyere. === Du skriver: "Ja Danmark." Interessant eksempel - etter det jeg husker gir Danmark MER i u-hjelp enn Norge. Og de har IKKE noe videre olje eller gass. Ergo er det åpenbart IKKE de skarve 90 ørene som gjør utslaget! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-402601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lottemor1365380387 Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hei, Du skriver: "-Det viser seg jo når alt bare forfaller. Både mennesker og bygninger." ...eh.... Hvor bor du? Vi lever i det landet med verdens desidert høyeste levestandard. Det finnes ikke noe sted hvor levestandarden er høyere. === Du skriver: "Ja Danmark." Interessant eksempel - etter det jeg husker gir Danmark MER i u-hjelp enn Norge. Og de har IKKE noe videre olje eller gass. Ergo er det åpenbart IKKE de skarve 90 ørene som gjør utslaget! Med vennlig hilsen Hei Sør. Her hvor jeg bor er 90% av alle skolebygninger helsefarlie og står egentlig klare for riving. Jeg trener et håndball lag og de har nå fått stengt hallen forde hallen er full av asbest. Vi har en del "eldre" naboer som trenger hjemme hjelp. Ja og det får de,en gang i blandt. En gang i uka får de vasket seg og i helgene får de ikke mat,kun 5 dager i uken. Heldigvis så er det naboer som bryr seg. At Danmark gir mer i u-hjelp vet jeg ikke noe om så jeg skal ikke diskutere det. Men jeg synes det skorter på veldig mye her i vårt land for at folk skal ha et verdig liv. M.V.H 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-402606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Problemet er ikke at vi ikke skal hjelpe de i fattige land men at vi må hjelpe folk her hjemme også. Vet du egentlig hvor lite hjelp mange får her hjemme. Hver gang det blir slått opp i avisen ser det ut til at folk blir sjokkerte. Se hva vin forteller om sønnen sin, Synes du det er riktig at han skal lide fordi vi har for lite ressurser til å hjelpe ham. Her i landet får vi som ikke er helt funksjonsfriske akkurat så mye at vi klarer oss men likevel kunne mange fått så mye at livkvaliteten økte til et så normalt nivå som mulig. Jeg har det stort sett bra bortsett fra at jeg har for lite penger ) men jeg ser andre som får altfor lite praktisk hjelp i forhold til hva de trenger og det de får er ofte siste sort. Hvordan ville du like å få bare pannekaker og frossen pizza til middag fordi ingen har tid til å lage noe annet? Eller blir liggende i sengen fordi det ikke er ressurser til å kle på deg og ta deg opp. Det er oftest de som er sterkest funksjonshemmet som kommer til kort. Eller måtte legge deg når andre bestemmer uansett hvilken dag det er og vilke planer du har lagt for dagen. Jeg må bare støtte opp om det du sier, de andre her mangler innsikt i dette, og er unnskyldt. Det er for lett å snakke, de burde se selv. En av mine slektninger fikk ikke den personlige hjelpen hun hadde fortvilt behov for, det måtte mora dra ut av kommunen, hun måtte omtrent bruke traktor med kjettinger. Det var ikke rene penger det dreide seg om, men å få en personlig asssistent. Hadde ikke den unge sengeliggende pleiepasienten hatt meget resurssterke foreldre, hadde hun hatt et usselt liv stuet grundig vekk på et pleiehjem. Hva som finnes av elendighet ute i verden er en ting, hva vi har her på vår egen terskel kan vi gjøre noe med nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-402609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hei Sør. Her hvor jeg bor er 90% av alle skolebygninger helsefarlie og står egentlig klare for riving. Jeg trener et håndball lag og de har nå fått stengt hallen forde hallen er full av asbest. Vi har en del "eldre" naboer som trenger hjemme hjelp. Ja og det får de,en gang i blandt. En gang i uka får de vasket seg og i helgene får de ikke mat,kun 5 dager i uken. Heldigvis så er det naboer som bryr seg. At Danmark gir mer i u-hjelp vet jeg ikke noe om så jeg skal ikke diskutere det. Men jeg synes det skorter på veldig mye her i vårt land for at folk skal ha et verdig liv. M.V.H Hei, Men ser du ikke hva det er du skriver??? Du snakker om problemer med "håndballspilling" - jeg snakker om barn (akkurat som norske barn) som bokstavelig talt kryper langs fortauet med blødende knær, og som dør av sult. På fortauet. Også sier du (tilsynelatende) at vi skal ikke hjelpe dem fordi våre håndballhaller ikke er "gode nok"? Selvsagt skal eldre i Norge få mat, men det har da intet med u-hjelps budsjettet å gjøre, men med høyre-orienterte partier som vil kutte i offentlig sektor. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77881-provoserende/page/3/#findComment-402614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.