Gå til innhold

After eight kake?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje ikke helt det du så etter, men det nærmeste jeg fant. :-)

Isfylte Brownies med After Eight-saus, ca. 24 biter

Frist med en smakfull og annerledes dessert!

Brownies fyllt med vaniljeis, fargerike bringebær og som prikken over ien – en herlig After Eight-saus:

100 g smør

4 egg

3 dl sukker

1½ dl hvetemel

125 g mørk kokesjokolade

150 g grovhakkete valnøtter

Fyll: Vaniljeis

Til servering: Bringebær, After Eight-saus

Smelt smør og kokesjokolade til browniesrøren over svak varme og la det avkjøles

Visp eggedosis av egg og sukker og vend sjokoladeblandingen forsiktig i. Rør forsiktig inn hvetemel og valnøtter.

Kle en form 20 x 30 cm med bakepapir og hell i røren. Stek kaken ved 175º i 20 – 25 min. Den skal ikke stivne helt. La den avkjøles i formen.

Skjær kaken i små firkanter (de som ikke brukes med en gang kan godt oppbevares i fryseren til en senere anledning). Legg sammen to og to firkanter med vaniljeis imellom direkte på asjetter eller serveringsfat. Pynt med bringebær og slå After Eigth-sausen (oppskrift nedenfor) over.

After Eight-saus, ca. 4 porsjoner

1 dl vann

1 dl sukker

1 dl kakao

6 – 8 After Eight

Bland vann, kakao og sukker i en kjele. Varm forsiktig opp under omrøring.

Ha i After Eight og rør til en glatt, fin saus. La den avkjøles. Blir sausen for tykk kan den spes med vann til passe tykkelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78158-after-eight-kake/#findComment-403646
Del på andre sider

Her er kanskje noe som ligner mer.

After Eight kake

After Eight Kake bunn:

4 store egg

2 dl sukker

250 g finmalte mandler

1 dl maizena

3 ss kakao

1/2 ts bakepulver

Egg og sukker piskes til eggedosis. Det tørre blandes i.

Springform 175 grader 30 min.

Krem:

1/2 l fløte

200 g after eight (ta av noen for dekorasjon)

4 striper kokesjokolade (ca.1/2 plate)

1/4 l fløte

Kok opp1/2 liter fløte - rør inn after eight og kokesjokolade til det har smeltet. La kremen stå i kjøleskap til dagen etter. Pisk opp sjokoladekremen og bland i 1/4 l pisket krem. Kaken deles i to eller tre og fylles med krem. Dekoreres med after eight sjokolade.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78158-after-eight-kake/#findComment-403660
Del på andre sider

Kanskje ikke helt det du så etter, men det nærmeste jeg fant. :-)

Isfylte Brownies med After Eight-saus, ca. 24 biter

Frist med en smakfull og annerledes dessert!

Brownies fyllt med vaniljeis, fargerike bringebær og som prikken over ien – en herlig After Eight-saus:

100 g smør

4 egg

3 dl sukker

1½ dl hvetemel

125 g mørk kokesjokolade

150 g grovhakkete valnøtter

Fyll: Vaniljeis

Til servering: Bringebær, After Eight-saus

Smelt smør og kokesjokolade til browniesrøren over svak varme og la det avkjøles

Visp eggedosis av egg og sukker og vend sjokoladeblandingen forsiktig i. Rør forsiktig inn hvetemel og valnøtter.

Kle en form 20 x 30 cm med bakepapir og hell i røren. Stek kaken ved 175º i 20 – 25 min. Den skal ikke stivne helt. La den avkjøles i formen.

Skjær kaken i små firkanter (de som ikke brukes med en gang kan godt oppbevares i fryseren til en senere anledning). Legg sammen to og to firkanter med vaniljeis imellom direkte på asjetter eller serveringsfat. Pynt med bringebær og slå After Eigth-sausen (oppskrift nedenfor) over.

After Eight-saus, ca. 4 porsjoner

1 dl vann

1 dl sukker

1 dl kakao

6 – 8 After Eight

Bland vann, kakao og sukker i en kjele. Varm forsiktig opp under omrøring.

Ha i After Eight og rør til en glatt, fin saus. La den avkjøles. Blir sausen for tykk kan den spes med vann til passe tykkelse.

Tusen takk for oppskrift :)

Disse skal jeg prøve!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78158-after-eight-kake/#findComment-403751
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...