smurf78 Skrevet 22. oktober 2002 Skrevet 22. oktober 2002 kjøpte faktisk ilder idag...utrolig tam og leken, men plutselig beit den samboeren min i hånda- Ikke noe stort kutt, men det ble litt rødt, dvs kunne se blod under. Er dette farlig eller? må han ta stivkrampe eller noe?? 0 Siter
snurresprett1365380396 Skrevet 23. oktober 2002 Skrevet 23. oktober 2002 Ja det må han, dette er farlige dyr å bli bitt av, vi hadde en ansatt som ble bitt av ideren i butikken der jeg jobbet og det endte med legevakt og sprøyte 0 Siter
Gjest turbolator Skrevet 23. oktober 2002 Skrevet 23. oktober 2002 Ja det må han, dette er farlige dyr å bli bitt av, vi hadde en ansatt som ble bitt av ideren i butikken der jeg jobbet og det endte med legevakt og sprøyte eh.. det er IKKE farlig å bli bitt av ilder... 0 Siter
SierDuDet Skrevet 23. oktober 2002 Skrevet 23. oktober 2002 Huff. Et grusomt dyr. Nei, takke meg til en hund! Slike avanserte rotter ville jeg aldri hatt i hus. 0 Siter
citoyen Skrevet 23. oktober 2002 Skrevet 23. oktober 2002 Ilderbitt er like (lite) farlig som kattebitt, hamsterbitt, marsvinbitt, kaninbitt, valpebitt... Alle som har med dyr å gjøre bør ha stivkrampesprøyte, som en forhåndsregel. Men når det er sagt har jeg aldri hørt om noen som har blitt syke etter å ha blitt bitt av ilder. Ilderen må bitetrenes på samme måte som en hundevalp. 0 Siter
snurresprett1365380396 Skrevet 23. oktober 2002 Skrevet 23. oktober 2002 eh.. det er IKKE farlig å bli bitt av ilder... Hei. Jeg vet bare Den norske legeforeningen anbefaler at man får stivkrampesprøyte etter bitt fra ilder. Det er viktig å huske at ilder er et mårdyr. 0 Siter
citoyen Skrevet 23. oktober 2002 Skrevet 23. oktober 2002 Hei. Jeg vet bare Den norske legeforeningen anbefaler at man får stivkrampesprøyte etter bitt fra ilder. Det er viktig å huske at ilder er et mårdyr. Tror neppe det er kjæle-ildere legeforeningen snakker om her.. en inne-ilder vil ikke være mer infeksjonsfarlig enn en innekatt. Men som sagt over, alle dyreeiere eller folk som har mye med dyr å gjøre bør ha stivkrampesprøyte sånn for sikkerhets skyld. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.