Gå til innhold

Folk har ikke tid til noe som helst

Anbefalte innlegg

"Nei, vettu, jeg har rett og slett ikke tid!" sier de gjerne.

Folk har ikke tid....

Hva er det folk er så opptatte med? De har ikke tid til noe som helst.

... ."Hmmm, jeg klarer å skvise inn et kafebesøk med deg om 7 uker, for da har jeg ett par timer ledig på lørdags formiddag. Dersom ikke det går, blir det ikke før i mars"

Vi tar oss ikke tid til å slappe av og til å stirre sakte inn i veggen, som Odd Børretzen sa. Vi fyller dagene med aktiviteter for å forsikre oss om at det ikke skal bli noe dødtid. Vi haster fra det ene møtet, til det andre besøkjet, til den tredje fotballkampen, til, til, til.....

... dette gjelder selv enslige mennesker med kun seg selv å tenke på

"Nei, jeg har ikke sjans, for jeg jobber så mye..:"

Verre er det hvis du har unger. Da er det fotball, håndball, korps, ballett, turn, dans og sang. For ikke å snakke om bursdager. Bursdager i alle (ALLE!!) mulige former: prinsessebursdag, diskobursdag, svømmebassengbursdag, kinobursdag, hyttebursdag, utebursdag.... jeg gidder ikke ramse opp flere.

Sjefen min sa til meg: "Det er ingen vits i å jobbe så mye, for du får det ALDRI igjen, verken i penger eller anerkjennelse, uansett hvor flink man er"

Jeg har tenkt litt på det, og har kommet frem til at det er sant.

Ungene er de som har lidd mens jeg har jobbet og jobbet. Jeg har gjerne kommet hjem etter at de har lagt seg.

Jeg gidder ikke mere. Jeg har bestemt meg for å jobbe normaltid fremover. Det er slutt på natte- og helgejobbing. Denne tiden skal jeg bruke fornuftig sammen med familie og venner (dersom de har tid)

Nei, fra og med nå begynner et nytt liv!

Et rotete innlegg, men det uttrykker mine følelser...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78475-folk-har-ikke-tid-til-noe-som-helst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

30

• Carlina

22

• flisa

7

• Altman

5

Mest aktive i denne tråden

Odd Børretzen er en vis mann. En av mine desiderte favoritter om jeg skulle kåret tidenes nordmann, så han bør alle høre mer på.

Hehe, jeg trodde et øyeblikk at du sto ute og røyket med meg og en kollega.

Helt seriøst. Han var nordlending, uten hår på hue, og på din alder.

Jeg var sikker på at jeg hadde sett han før, men kunne ikke plassere fyren. Og siden jeg har sett deg en gang når jeg var lettere beruset, så kom jeg fram til at han måtte være deg.

Jeg var nesten sikker i min sak, men siden "du" ikke sa noe, og jeg går ut fra at du var mer ved dinne fulle fem for ca ett år siden enn det jeg var, så holdt jeg kjeft.

Men nå er jeg jævla glad jeg ikke spurte, i og med at du skrev innlegg her nå...

"Hei, er ikke du Altman?"

Det skulle tatt seg ut...:)

SierDuDet skrev (På 24.10.2002 den 13.14):

Odd Børretzen er en vis mann. En av mine desiderte favoritter om jeg skulle kåret tidenes nordmann, så han bør alle høre mer på.

Hehe, jeg trodde et øyeblikk at du sto ute og røyket med meg og en kollega.

Helt seriøst. Han var nordlending, uten hår på hue, og på din alder.

Jeg var sikker på at jeg hadde sett han før, men kunne ikke plassere fyren. Og siden jeg har sett deg en gang når jeg var lettere beruset, så kom jeg fram til at han måtte være deg.

Jeg var nesten sikker i min sak, men siden "du" ikke sa noe, og jeg går ut fra at du var mer ved dinne fulle fem for ca ett år siden enn det jeg var, så holdt jeg kjeft.

Men nå er jeg jævla glad jeg ikke spurte, i og med at du skrev innlegg her nå...

"Hei, er ikke du Altman?"

Det skulle tatt seg ut...:)

Altman er nå så. Da hadde det vært hakket verre å gå bort til en person og spørre: "Hei, er du SierDuDet?"

:)

Annonse

flisa skrev (På 24.10.2002 den 13.18):

De som sier sånn til meg, de mistenker jeg for å ikke like meg jeg - så enkelt er det. - - - - man har tid til det/de man har lyst til.

.....godt du er så full av selvtillitt at du tror at folk bare mangler tid til deg! *s*

Jeg velger å tro det siste :)

Altman skrev (På 24.10.2002 den 13.20):

Altman er nå så. Da hadde det vært hakket verre å gå bort til en person og spørre: "Hei, er du SierDuDet?"

Eller "Er du ftmffm?" - - det er et højdare-nick å si! :)

Jeg fikk i alle fall latterkrampe av mitt eget nick, første gang jeg skulle på treff,- og skulle møte MIO på toget - og vi skulle ringe (hadde aldri møtt, sett eller hørt en DOL'er før) Begge bare knegget og lo i hver sin ende: "hæhæhæhæhæhæhiiii det er *hulk, hulk, hulk* fliiihihihihisa!"

*hihihihihihiMiiiiiihihihiho her!*

Annonse

flisa skrev (På 24.10.2002 den 13.27):

Jeg fikk i alle fall latterkrampe av mitt eget nick, første gang jeg skulle på treff,- og skulle møte MIO på toget - og vi skulle ringe (hadde aldri møtt, sett eller hørt en DOL'er før) Begge bare knegget og lo i hver sin ende: "hæhæhæhæhæhæhiiii det er *hulk, hulk, hulk* fliiihihihihisa!"

Går det bare i nick på treffene? Eller presenterer man seg med det andre navnet også?

Altman skrev (På 24.10.2002 den 13.20):

Hehe...

Jeg fikk en ute i Asker for noen uker siden.

- Hei, jeg er din nettvenn, og så fikk jeg en klem.

Jeg fraskrev meg selvsagt etthvert bekjentskap til nettet, men så kom hun etterhvert fram til at jeg for ca halvannet år siden hadde skrevet litt med henne på Sols "nettvenn".

Da var det ikke så ille likevel.

Trodde trossalt at dama var en doler, og da steg angsten til uante høyder.

Babette skrev (På 24.10.2002 den 13.40):

Går det bare i nick på treffene? Eller presenterer man seg med det andre navnet også?

Da jeg var på treff presenterte de fleste seg med både nick og navn. Ble likevel til at jeg i stor grad brukte nicka. Var vant til dem, vettu.

flisa skrev (På 24.10.2002 den 13.27):

*LOL*

Babette skrev (På 24.10.2002 den 13.40):

Jeg presanterer meg med navn, og får da navn i retur. Det er mot all sunn fornuft å fly rundt å presantere seg som "SierDuDet", "Flisa", "Conan" etc.

Men enkelte tvilholder på sitt nick, og synes det er fryktelig skummelt å skulle si sitt fornavn til "nettfolk".

Go figure...

Disse må jo være gale, og er det sikkert også.

Jeg mener... her ser man skapningen sitt utseende, men fornavnet får man ikke...

Jaja...

SierDuDet skrev (På 24.10.2002 den 13.48):

Jeg presanterer meg med navn, og får da navn i retur. Det er mot all sunn fornuft å fly rundt å presantere seg som "SierDuDet", "Flisa", "Conan" etc.

Men enkelte tvilholder på sitt nick, og synes det er fryktelig skummelt å skulle si sitt fornavn til "nettfolk".

Go figure...

Disse må jo være gale, og er det sikkert også.

Jeg mener... her ser man skapningen sitt utseende, men fornavnet får man ikke...

Jaja...

Men blir det ikke forvirrende å skal huske 40-50 nye navn på en gang da? Har kun truffet to eller mindre i slengen jeg.

Amiga skrev (På 24.10.2002 den 13.55):

Men blir det ikke forvirrende å skal huske 40-50 nye navn på en gang da? Har kun truffet to eller mindre i slengen jeg.

Man snakker ikke med alle sammen, og dessuten husker man jo igjen ansiktet.

Samma hva de heter, vel, men jeg har i hvertfall aldri presantert meg som SierDuDet.

Først fornavn, og spør de, noe de aldri gjør (kanskje jeg ser ut som en SDD?) så svarer jeg.

Enkelt og greit :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...