Gå til innhold

Jaggu er han ikke muslim han også

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest telle telle telle

*ler*

Godt at du følger med. Terroraksjonen var 11. september!

Du kan sette den ned å regne ut hvor mange som ble drept av hver soldat fra USA, når de drepte 3 MILLIONER uskyldige sivile i Vietnam (i tillegg til soldater).

Med vennlig hilsen

"Du kan sette den ned å regne ut hvor mange som ble drept av hver soldat fra USA, når de drepte 3 MILLIONER uskyldige sivile i Vietnam (i tillegg til soldater)."

Gjort.

Det var over 8 mill amerikanske mennesker i krigstjeneste i de årene. (64-72) Litt under 3 mill (2.800.000?) av disse var i vietnam. Det blir litt over 1 person pr. soldat.

Dvs. at skulle de komme opp på samme nivå, måtte de ha drept ca 99 personer til hver. Det er 10000% (ti tusen prosent)flere, om du vil.

(Uansett klarer ikke jeg å putte terroristene i samme kategori som soldatene.

Vietnamkrigen var dessuten for over 30 år siden, jeg hadde håpet verden hadde gått framover siden dengang. 11 september (takk for korreksjonen) var i fjor.)

"Du kan sette den ned å regne ut hvor mange som ble drept av hver soldat fra USA, når de drepte 3 MILLIONER uskyldige sivile i Vietnam (i tillegg til soldater)."

Gjort.

Det var over 8 mill amerikanske mennesker i krigstjeneste i de årene. (64-72) Litt under 3 mill (2.800.000?) av disse var i vietnam. Det blir litt over 1 person pr. soldat.

Dvs. at skulle de komme opp på samme nivå, måtte de ha drept ca 99 personer til hver. Det er 10000% (ti tusen prosent)flere, om du vil.

(Uansett klarer ikke jeg å putte terroristene i samme kategori som soldatene.

Vietnamkrigen var dessuten for over 30 år siden, jeg hadde håpet verden hadde gått framover siden dengang. 11 september (takk for korreksjonen) var i fjor.)

Er det ikke mer "foruroligende" at man har "gjennomsnittelig" ca 3 millioner som dreper (selvsagt var det ikke alle som drepte), enn at man har 30 personer som dreper?

Det er ikke særlig "vanskelig" å samle 30 "gærninger" av en eller annen religion; men å organisere og utføre drap av 3 millioner mennesker (utført over tid), er jo i en helt annen kategori. Særlig når det gjøres "i demokratiets navn"...

Med vennlig hilsen

Gjest telle telle telle

Er det ikke mer "foruroligende" at man har "gjennomsnittelig" ca 3 millioner som dreper (selvsagt var det ikke alle som drepte), enn at man har 30 personer som dreper?

Det er ikke særlig "vanskelig" å samle 30 "gærninger" av en eller annen religion; men å organisere og utføre drap av 3 millioner mennesker (utført over tid), er jo i en helt annen kategori. Særlig når det gjøres "i demokratiets navn"...

Med vennlig hilsen

Det er selvsagt veldig beklagelig, og en tragisk hendelse. Sånn har det imidlertid vært i alle kriger til alle tider, så så overraskende kan jeg ikke si at det er.

Men krig er dumt, det er jeg enig i.

Det er selvsagt veldig beklagelig, og en tragisk hendelse. Sånn har det imidlertid vært i alle kriger til alle tider, så så overraskende kan jeg ikke si at det er.

Men krig er dumt, det er jeg enig i.

Hei,

Men er det ikke verre (eller ihvertfall "like ille") når en demokratisk nasjon "med viten, vilje og fullt overlegg" dreper 3 millioner i et land de innvaderer, enn når en gjeng gærne terrorister dreper 3000 personer på én dag?

Med vennlig hilsen

Gjest Telle telle telle

Hei,

Men er det ikke verre (eller ihvertfall "like ille") når en demokratisk nasjon "med viten, vilje og fullt overlegg" dreper 3 millioner i et land de innvaderer, enn når en gjeng gærne terrorister dreper 3000 personer på én dag?

Med vennlig hilsen

Jeg tror ikke intensjonen med vietnamkrigen var å drepe 3 mill uskyldige mennesker. Tvertimot tror jeg intensjonene var "å redde demokratiet", "å sikre frihet og menneskeverd", "å hindre en ny stalin fra å foreta nye massakrer". La gå at det er naivt, navlebeskuende, ja til og med feil - intensjonene var ikke så dårlige.

Jeg tror intensjonen med 11.sept. var å drepe så mange som mulig, aller helst flere titalls tusen.

Men jeg hadde håpet verden var blitt klokere i løpet av de årene som har gått siden 60-tallet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...