Gå til innhold

Dårlig deal for røykere...

Anbefalte innlegg

Jeg er det. Tror jeg.

Forrige uke jobbet jeg sammen med en fyr, en dag. Han var tidligere røyker, men hadde sluttet i flere år. Han spurte likevel om han kunne få bomme en røyk av meg, noe han fikk.

Jeg jobbet også sammen med han på onsdag, han ville bomme en røyk, noe han fikk.

I går bommet han to røyk, så en rullings av en tredjefyr, og i dag skulle han kjøpe en pakke. Han innså nå at han var hektet. All because of me, bæibi!

Nøyaktig det samme scenarioet utspilte seg når jeg var på en date for noen mnd siden!

Første røyken på lang, lang tid, og nå prøver hun og slutte.

Bør man si nei når eks-røykere spør om å få bomme en røyk?

De er da voksne mennesker, men to stk nikotinvrak på 3 mnd, var noe i overkant. Også for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78579-d%C3%A5rlig-deal-for-r%C3%B8ykere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei – jeg syns du skal ta det helt med ro. Voksne mennesker som ber om en røyk får jaggu ta ansvaret selv. Men det er jo pent av deg å vise såpass omtanke for andre at tanken på at du hadde litt skyld ihvertfall streifet deg. Men som sagt du kan sove godt om natten selv om du bommer bort røyk.

Jeg røyker selv, og har en kollega som «egentlig ikke røyker» men som bommer et par røyk av meg hver dag. Jeg syns ikke noe synd på´n, men heller på meg selv som stadig må i kiosken å fylle opp.

Nei – jeg syns du skal ta det helt med ro. Voksne mennesker som ber om en røyk får jaggu ta ansvaret selv. Men det er jo pent av deg å vise såpass omtanke for andre at tanken på at du hadde litt skyld ihvertfall streifet deg. Men som sagt du kan sove godt om natten selv om du bommer bort røyk.

Jeg røyker selv, og har en kollega som «egentlig ikke røyker» men som bommer et par røyk av meg hver dag. Jeg syns ikke noe synd på´n, men heller på meg selv som stadig må i kiosken å fylle opp.

Du har selvsagt rett, da de jo ber om det selv.

Men 2 stk i løpet av 3 mnd, hvor jeg er... ja, i det minste indirekte skyldig, er litt i overkant.

Uten at jeg synes synd på dem av den grunn :)

Du har selvsagt rett, da de jo ber om det selv.

Men 2 stk i løpet av 3 mnd, hvor jeg er... ja, i det minste indirekte skyldig, er litt i overkant.

Uten at jeg synes synd på dem av den grunn :)

Hvis ikke du hadde bommet bort røyk til disse to, hadde de helt sikkert spurt neste røyker som kom i deres vei. Du kunne evt. bare ha utsatt røykingen deres noen minutter.

Hvis ikke du hadde bommet bort røyk til disse to, hadde de helt sikkert spurt neste røyker som kom i deres vei. Du kunne evt. bare ha utsatt røykingen deres noen minutter.

Nei, det tror jeg ikke. I hvertfall sistnevnte var det jeg som ba med ut mens jeg røyket :)

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg røyker heldigvis ikke, men har ikke noe i mot røyk, men syns litt synd på røykere egentlig. Jeg blir glad når noen sier de har sluttet, men begynner ikke å tro på det før de har vært helt uten i noen mnd. De som er voksne har selv ansvaret og det hadde nok ikke hatt noen virkning om du nekter å bomme bort røyk. Kanskje bedre å rose de som klarer å slutte, og sette opp din tristeste mine når de sier de har begynt igjen, det er vel alt du kan gjøre.

Jeg røyker heldigvis ikke, men har ikke noe i mot røyk, men syns litt synd på røykere egentlig. Jeg blir glad når noen sier de har sluttet, men begynner ikke å tro på det før de har vært helt uten i noen mnd. De som er voksne har selv ansvaret og det hadde nok ikke hatt noen virkning om du nekter å bomme bort røyk. Kanskje bedre å rose de som klarer å slutte, og sette opp din tristeste mine når de sier de har begynt igjen, det er vel alt du kan gjøre.

Duh! Har du ikke fått med deg at det er de tøffeste og kuleste som røyker du da..?

;-))

Neida, at det var du som ga dem røyk var helt tilfeldig. De gangene jeg slutter å røyke griper jeg begjærlig tak i hvem som helst av kollegaene mine for å bomme! Åh nå fikk jeg lyst på røyk igjen....;-)

Nja... tror egentlig ikke at noen av de her hadde et voldsomt røyksug. De ville bare kose seg med en for å holde meg med selskap, men en ble to, og to ble tre...

...og det var det :)

Den siste av disse hadde vært uten røyk i flere år... hehe :)

Nja... tror egentlig ikke at noen av de her hadde et voldsomt røyksug. De ville bare kose seg med en for å holde meg med selskap, men en ble to, og to ble tre...

...og det var det :)

Kanskje de bare brukte røykingen som et påskudd for å få være sammen med deg?...;-)

Annonse

Ulv I Faarikaal

Duh! Har du ikke fått med deg at det er de tøffeste og kuleste som røyker du da..?

;-))

Joda, men den påstanden må stå for din regning, det kan vel ikke være tilfelle at du røyker selv og at dine argumenter kan være "farget" av det ? :-)

Jeg syns det er fint at damer ikke røyker, det lukter bedre, færre glødende og rykende distraksjoner, mindre aske i tastaturet.

Et par damer jeg kjenner lever nesten bare på røyk og kaffe, det kan ikke være sunt, de er tynne og bleke. Den ene hadde en stund store problemer med å bli gravid, slutta så å røyke og begynte å spise, la på seg 10 kg og fikk barn :-) Legen syns hun var flink.

Tøft er det definitivt ikke. Sosialt er det, men det er kortspill også.

Ulv I Faarikaal

Den siste av disse hadde vært uten røyk i flere år... hehe :)

Du ble liksom stedfortreder for den store fristeren selv.

Helsepersonell som røyker er ikke særlig godt forbilde, i gamle dager hadde jeg en lege som røyka som et lokomotiv inne på kontoret sitt, og sto med røyken i munnen mens han holdt på.

Likedan når jeg er innom sykehus, ser jeg 10-15 hvitkledde stå utenfor inngangen og røyke, ikke bra, dårlige signaler.

Du ble liksom stedfortreder for den store fristeren selv.

Helsepersonell som røyker er ikke særlig godt forbilde, i gamle dager hadde jeg en lege som røyka som et lokomotiv inne på kontoret sitt, og sto med røyken i munnen mens han holdt på.

Likedan når jeg er innom sykehus, ser jeg 10-15 hvitkledde stå utenfor inngangen og røyke, ikke bra, dårlige signaler.

Jeg synes det er helt greit.

En gang jeg var innlagt i nesten en uke røyket jeg sammen med dem.

Joda, men den påstanden må stå for din regning, det kan vel ikke være tilfelle at du røyker selv og at dine argumenter kan være "farget" av det ? :-)

Jeg syns det er fint at damer ikke røyker, det lukter bedre, færre glødende og rykende distraksjoner, mindre aske i tastaturet.

Et par damer jeg kjenner lever nesten bare på røyk og kaffe, det kan ikke være sunt, de er tynne og bleke. Den ene hadde en stund store problemer med å bli gravid, slutta så å røyke og begynte å spise, la på seg 10 kg og fikk barn :-) Legen syns hun var flink.

Tøft er det definitivt ikke. Sosialt er det, men det er kortspill også.

Blæh, er du så serriøs idag?? (er forøvrig heelt enig med deg vet du)

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...