Gå til innhold

Er det egentlig grunn til å juble dersom Brann rykker ned?

Anbefalte innlegg

Ja, vi hater dem alle sammen. I hvertfall vi som ikke er fra Bergen eller er inngifte bergensmennesker (hvis slike finnes? Nei, det gjør de nok ikke...), men hvem i helvete skal vi hate til neste år når kampene skal spilles?

Vi er alle enige om at Bergensfolk er som skabb. Får man dem først i sitt nærmiljø, så blir man aldri kvitt dem Men likevel...

Mia Gundersom på torsdagsklubben i går er vel en typisk bergenser. Dum som et brød, blond, helt uten enhver mening, og hvis man får vondt av å se på henne, så er det ingenting i forhold til den følelsen av hat, forakt, og tomhet, man føler når hun åpner munnen.

Hun i seg selv er en grunn til at Bergen må ned i 1. divisjon.

Brann i 1. divisjon betyr også mer enn bare det sportslige. Dette er et steg i riktig retning i forhold til å få byen av kartet. Selg dem til Russland, sier nå jeg.

Men likevel... det blir litt trist ikke ha noen å hate.

Det er gøy å hate noen, skjelle ut noen, slå disse bergenserne som ikke er som oss andre. Ja, egentlig er de vel ikke stort bedre enn en gjennomsnitlig same.

Men likevel... Gleden jeg kommer til å føle dersom de rykker ned i helgen, er enorm. Men etterpå? En tomhet... Hvem skal man hate til neste år?

Tromsø kommer jo opp i eliteserien igjen, men det er lissom ingen grunn til å hate dem.

Det blir ikke det samme.

Huff, jeg sitter her med veldig forvirrede følelser anngående dette. Vet liksom ikke helt hva jeg skal føle.

Fortsetter under...

"Mia Gundersom på torsdagsklubben i går er vel en typisk bergenser. Dum som et brød, blond, helt uten enhver mening, "

Nå er vel ikke Mia Gundersen noe særlig til bergenser. Nevner du Stavanger, derimot....

Apropos Bergen - jeg bodde der i to år, men jeg klarte aldri å venne meg til det

Du kan da ikke mene at du ikke hører forskjell på bergensdialekt og stavangerdialekt?

Elitedivisjonen blir ikke det samme uten Brann. Nå kan jeg jeg være forutinntatt, da jeg bor i samme fylke, men jeg er ikke engang stril.

Annonse

"Mia Gundersom på torsdagsklubben i går er vel en typisk bergenser. Dum som et brød, blond, helt uten enhver mening, "

Nå er vel ikke Mia Gundersen noe særlig til bergenser. Nevner du Stavanger, derimot....

Apropos Bergen - jeg bodde der i to år, men jeg klarte aldri å venne meg til det

Ok, da. Det er sikkert hjernevirksomheten hennes som fikk meg til å tro at hun var bergenser.

Du kan da ikke mene at du ikke hører forskjell på bergensdialekt og stavangerdialekt?

Elitedivisjonen blir ikke det samme uten Brann. Nå kan jeg jeg være forutinntatt, da jeg bor i samme fylke, men jeg er ikke engang stril.

Det var som jeg skrev under, hennes hjernevirksomhet som fikk meg til å gjøre den glippen.

Stavangerfolk har ofte en fin dialekt, men ikke Mia. Ærlig talt.

Når de rykker ned for 10 gang siden 1954 ( altså ca hvert 5 år ) , så fortjener de ikke noe annet !!

PS : Mia Gundersen er da fra Stavanger , og Viking er jo ikke så verst ;o)

Nei, Viking har jeg sansen for.

Sorry. Det var en ufin feil mot folk fra Stavanger.

Tilgi meg.

Nei, Viking har jeg sansen for.

Sorry. Det var en ufin feil mot folk fra Stavanger.

Tilgi meg.

Du er tilgitt ;o)

Litt synd at Viking ikke klarte bronde da !

Men de ligger jevnt blant de 4 øverst på tabellen hvert år....

91 var vel sist de fikk gull ;o(

Annonse

Du er tilgitt ;o)

Litt synd at Viking ikke klarte bronde da !

Men de ligger jevnt blant de 4 øverst på tabellen hvert år....

91 var vel sist de fikk gull ;o(

Men likevel var det spenning i år.

Jeg hadde unnet Lyn seieren. De dreit seg ut ved å dra inn en østeuropeer som trener, og tapte mange poeng på det.

På den annen side så er det fint at Eggen, en av tidenes største norske fotballprofiler, klinte til med en fin avslutning på en flott karierre.

Det var som jeg skrev under, hennes hjernevirksomhet som fikk meg til å gjøre den glippen.

Stavangerfolk har ofte en fin dialekt, men ikke Mia. Ærlig talt.

Liker heller ikke dialekten til Mia. I Bergen og er det en fær dialekt og en noe penere (utkantene, antar jeg).

Stavangersk er omtrent uforståelig!

Nja.... Det kommer ann på hvor i Stavanger de er fra.

F.eks. er mange fra Jæren, helt umulige å forstå.

F.eks. en jeg bodde på rom med i militæret. Jeg forsto aldri en lyd av det han sa.

Trøndersk er ikke alltid like lett det heller.

Du har kanskje lagt merke ti at jeg nikker, sier mmmm, og smiler veldig mye når vi snakker sammen? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...