Gå til innhold

Holmgang i går.......

Anbefalte innlegg

Er ikke det blitt en tradisjon og ta opp det som ble diskutert i Holmgang da? :)

Forbauset meg så når jeg leste SMS meldingene og det som kom frem der i selve programmet. Her ser det jaggu ut til at folk har forstått hva som skjer og Bush, Potin osv fikk den refs de fortjener.

Så jeg satt og funderte over en sak: Hvorfor ser folk det ang. denne saken men da Holmgang hadde oppe Palestina/Israel konflikten var det noe helt annet. Hva kan det ha seg?

Min eneste konklusjon jeg kom frem til er:

USA har mye mer makt og det gjelder media også. USA har ikke spesiell interesse for hva som skjer der i Russland og Tjetjenia. Men likevel forundrer det meg stort at så mange ikke ser eller skjønner det.... For det er jo muslimer i Tjetjenia....mens Jøder i Israel...Jødene har makt i USA....*tenker høyt*

hm...ringer det ikke noen bjelle hos dere som har så forvridd syn på Palestina konflikten? Jeg kan forstå sekter som Shalom Israel osv...men dere andre....dere forstår jeg ikke i det heletatt.

Noen andre konklusjoner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78609-holmgang-i-g%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Forbauset meg så når jeg leste SMS meldingene og det som kom frem der i selve programmet. Her ser det jaggu ut til at folk har forstått hva som skjer og Bush, Potin osv fikk den refs de fortjener."

Jeg skal ikke uttale meg om alt du skriver her, men dette må jeg nesten skrive noen få ord om.

Jeg la nemlig merke til nøyaktig det samme, og jeg tenkte faktisk på det når jeg så det - helt seriøst - at neste mnd får Taj en helvetes telefonregning!

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78609-holmgang-i-g%C3%A5r/#findComment-407196
Del på andre sider

"Forbauset meg så når jeg leste SMS meldingene og det som kom frem der i selve programmet. Her ser det jaggu ut til at folk har forstått hva som skjer og Bush, Potin osv fikk den refs de fortjener."

Jeg skal ikke uttale meg om alt du skriver her, men dette må jeg nesten skrive noen få ord om.

Jeg la nemlig merke til nøyaktig det samme, og jeg tenkte faktisk på det når jeg så det - helt seriøst - at neste mnd får Taj en helvetes telefonregning!

A-ha! du trodde jeg sendte inn SMS? vel, SDD da må jeg nok skuffe deg. Det gidder jeg bare ikke :)

Men jeg reagerte ikke bare på SMS meldingene da. Også på det som ble sakt i studio...så annerledes en hvordan det var i studio når de diskuterte Palestina/Israle konflikten.

men koslig at du tenkte på meg da :-þ

*s*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78609-holmgang-i-g%C3%A5r/#findComment-407218
Del på andre sider

A-ha! du trodde jeg sendte inn SMS? vel, SDD da må jeg nok skuffe deg. Det gidder jeg bare ikke :)

Men jeg reagerte ikke bare på SMS meldingene da. Også på det som ble sakt i studio...så annerledes en hvordan det var i studio når de diskuterte Palestina/Israle konflikten.

men koslig at du tenkte på meg da :-þ

*s*

Jeg så vel ikke Israel/Palestina-debatten, men jeg er enig i at sakligheten i går var på et høyt nivå.

Dog fikk jeg ikke med meg alt som ble sagt, da den ene jenta der - og da snakker jeg selvsagt ikke om Moskva Marit - var riiiiiiiimelig snerten.

Men det er faktisk helt sant at jeg tenkte at "nå er Taj igang med sms-meldinger, ja...".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78609-holmgang-i-g%C3%A5r/#findComment-407237
Del på andre sider

Annonse

*flire*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78609-holmgang-i-g%C3%A5r/#findComment-407246
Del på andre sider

Jeg så vel ikke Israel/Palestina-debatten, men jeg er enig i at sakligheten i går var på et høyt nivå.

Dog fikk jeg ikke med meg alt som ble sagt, da den ene jenta der - og da snakker jeg selvsagt ikke om Moskva Marit - var riiiiiiiimelig snerten.

Men det er faktisk helt sant at jeg tenkte at "nå er Taj igang med sms-meldinger, ja...".

#Dog fikk jeg ikke med meg alt som ble sagt, da den ene jenta der - og da snakker jeg selvsagt ikke om Moskva Marit - var riiiiiiiimelig snerten.#

Ja, der røpet du hvor interresert du er i den debatten eller fakta :-þ

#Men det er faktisk helt sant at jeg tenkte at "nå er Taj igang med sms-meldinger, ja...".#

Ja, jeg tror deg så gjerne jeg :) faktisk kan jeg forstå at du tenkte det :)

Men jeg var så fasinert av å lese andres meninger og følge med på hva som ble sakt der, at jeg fikk ikke sendt inn noe... følte ikke at det var så behov for det heller ...har heller aldri gjort det...er økonomisk av meg ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78609-holmgang-i-g%C3%A5r/#findComment-407276
Del på andre sider

#Dog fikk jeg ikke med meg alt som ble sagt, da den ene jenta der - og da snakker jeg selvsagt ikke om Moskva Marit - var riiiiiiiimelig snerten.#

Ja, der røpet du hvor interresert du er i den debatten eller fakta :-þ

#Men det er faktisk helt sant at jeg tenkte at "nå er Taj igang med sms-meldinger, ja...".#

Ja, jeg tror deg så gjerne jeg :) faktisk kan jeg forstå at du tenkte det :)

Men jeg var så fasinert av å lese andres meninger og følge med på hva som ble sakt der, at jeg fikk ikke sendt inn noe... følte ikke at det var så behov for det heller ...har heller aldri gjort det...er økonomisk av meg ;o)

Enig i at man ikke betaler 5 kroner for å sende en melding til tv.

Interessert i midtøsten debatten? Faktisk har jeg ikke mye greie på det, noe jeg aldri har sagt, men jeg fikk noen oppklarende innlegg på livssyn en gang jeg spurte.

Da av Sør og Mr Kahn, men jeg er så fornuftig at jeg forsto at begge var ganske ekstreme i deres motstridende synspunkter, så påvirket i en eller annen retning ble jeg ikke.

Nå har jeg heller aldri involvert meg i midtøsten debatter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78609-holmgang-i-g%C3%A5r/#findComment-407363
Del på andre sider

Interessert i midtøsten debatten? Faktisk har jeg ikke mye greie på det, noe jeg aldri har sagt, men jeg fikk noen oppklarende innlegg på livssyn en gang jeg spurte.

Da av Sør og Mr Kahn, men jeg er så fornuftig at jeg forsto at begge var ganske ekstreme i deres motstridende synspunkter, så påvirket i en eller annen retning ble jeg ikke.

Hei SDD,

Ville bare påpeke at det jeg presenterte vedr. Midtøsten var fakta som er opplest og vedtatt nær enstemmig av ALLE nasjonen i FN. Til og med Sharon (!) har akseptert at palestinerene må få deres egen nasjon. Faktisk så eksisterer det ikke en eneste nasjon i verden som er imot dette.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78609-holmgang-i-g%C3%A5r/#findComment-407374
Del på andre sider

#Nå har jeg heller aldri involvert meg i midtøsten debatter#

hm....synes da du slenger ut sinne til en enkelt religion og viser at du har sterke meninger om dem i alle fall. Men har da også fått med meg at du lenger nede i innleggene dine ikke tar alle under en kam...selv om det ser slik ut til tider.

Fanatiske personer vil alltid finnes. Noen har blitt provosert ut til ytterkanten, mens andre rett og slett bare er gale. Det har ingen ting med religion å gjøre etter min mening. Jeg fordømmer ikke kristene generellt for all ugang de har forårsaket. Og jeg har dessuten liten tro på at Bush er så kristen som han later som. Jeg blir kvalm når han nevner Gud i sine settninger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78609-holmgang-i-g%C3%A5r/#findComment-407399
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte faktisk på deg, SDD da jeg så hun Julie fra forsvaret - tenkte at der var det ei jente som ikke var NOE feit ( i forhold til MArit) - og som sikkert SDD kunne hatt! :-)

Og jeg tuller ikke....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78609-holmgang-i-g%C3%A5r/#findComment-407410
Del på andre sider

Hei SDD,

Ville bare påpeke at det jeg presenterte vedr. Midtøsten var fakta som er opplest og vedtatt nær enstemmig av ALLE nasjonen i FN. Til og med Sharon (!) har akseptert at palestinerene må få deres egen nasjon. Faktisk så eksisterer det ikke en eneste nasjon i verden som er imot dette.

Med vennlig hilsen

Jeg husker ikke nøyakig hva du skrev, så jeg tviler ikke. Jeg husker bare at jeg leste begge deler, og at det var relativt motstridende argumenter, dog lærte jeg i det minste noe av deres skriblerier.

De andre diskusjonene der inne fulgte jeg aldri, da de ikke bare var jævla lange, men de omhandlet vel mest deres subjektive følelser vedrørende dette :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78609-holmgang-i-g%C3%A5r/#findComment-407412
Del på andre sider

#Nå har jeg heller aldri involvert meg i midtøsten debatter#

hm....synes da du slenger ut sinne til en enkelt religion og viser at du har sterke meninger om dem i alle fall. Men har da også fått med meg at du lenger nede i innleggene dine ikke tar alle under en kam...selv om det ser slik ut til tider.

Fanatiske personer vil alltid finnes. Noen har blitt provosert ut til ytterkanten, mens andre rett og slett bare er gale. Det har ingen ting med religion å gjøre etter min mening. Jeg fordømmer ikke kristene generellt for all ugang de har forårsaket. Og jeg har dessuten liten tro på at Bush er så kristen som han later som. Jeg blir kvalm når han nevner Gud i sine settninger.

Jeg fordømmer ikke muslimer generelt fordi de er muslimer, jeg fordømmer _mange_ av dem generelt for det synet de ofte forfekter. Og her snakker jeg om alt fra terrorister til venner av meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78609-holmgang-i-g%C3%A5r/#findComment-407421
Del på andre sider

Jeg tenkte faktisk på deg, SDD da jeg så hun Julie fra forsvaret - tenkte at der var det ei jente som ikke var NOE feit ( i forhold til MArit) - og som sikkert SDD kunne hatt! :-)

Og jeg tuller ikke....

Hehe, for det første overdriver du min fettangst, men det er greit at du så for deg meg sammen med det kvinnemennesket.

Jeg la for øvrig merke til at hun mørkhårede dama på tv2 nyhetene, hun som er litt artig, vet du? Hun kunne russisk!

Jeg ble faktisk litt... tja... det var sexy siden jeg trodde hun bare var en dum "værdame" :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78609-holmgang-i-g%C3%A5r/#findComment-407430
Del på andre sider

Jeg ser en likhet mellom Tsjetsjenernes kamp for sitt eget land, som Isrealernes for sitt! :)

ja,ja...du er nok ugild/inhabil du tror jeg :-D

Så du ser ikke likheten med Rusland og Israel alså?

Og Palestina og Tjetjenia?

Tror du er for påvirket av Flisgubben/ MrKhan jeg :)

Tror du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78609-holmgang-i-g%C3%A5r/#findComment-407447
Del på andre sider

ja,ja...du er nok ugild/inhabil du tror jeg :-D

Så du ser ikke likheten med Rusland og Israel alså?

Og Palestina og Tjetjenia?

Tror du er for påvirket av Flisgubben/ MrKhan jeg :)

Tror du?

Nei - påvirket av han er jeg IKKE. jeg lukker øra når han snakker om Midt-Østen-konflikten - det samme med SØR :-) Men i og med at vi er gift, og har valgt hverandre - så er det sikkert fordi vi tenker mer likt enn ulikt, tror du ikke? :-) Gubben og jeg kan henge oss opp i detaljer som vi er BLODIG uenig i. Denne krigen er ikke sort/hvit - og jeg klarer ikke å se bare rett hos den ene og bare feil hos den andre. Jeg klarer ikke å være så bastant på den ene siden, som han,

Men jeg har lest mye av andre - mer "nøytrale" - og funnet ut for meg selv, at jeg vil støtte et demokrati. Det betyr ikke at jeg liker at det går sivile tapt. Jeg tror mange ganger at Israel gjør seg selv en bjørnetjeneste med sine aksjoner mot selvmordsbomberne. FORDI vi antar at de er MER lik oss enn de Palestinerne, -man "forstår" liksom mer at Palestinere i "kaftaner og skaut" som ber til Allah og mener mannen er sjefen.....bla, bla, bla... gjør det de gjør - fordi de er anderledes enn Ola Nordmann. Og likeledes forventer vi at Israel - "som til og med er med i Melodi grand Prix" og dermed er som oss, -ikke skal slå tilbake, for det ville ikke vi gjort - - - tror vi....for vi lever i fred.

Vi har glemt krigen i Norge, vi er født inn i fred, derfor vet vi ikke hvordan vi selv, som en moderne, opplyst nasjon ville oppført seg mot tilsvarende.

Bare se den frykten som ble skapt i Washington av denne sniperen. Mediene gjør jo dette - sett i verdensmålestokk - som noe STORT også. men de menneskene som bor i Israel, som jeg ikke har vanskelig for å identifisere meg med, de har hatt slike snipere i gata i årevis.

Vet ikke om det er så lurt Israelerne å rykke i grensene på den måten de gjør, -men at de skal ha et Israel, DET er jeg helt FOR. ...at de gidder å bo med så anderledes naboer rundt seg på alle kanter, det går langt over min fatteevne, men det har vel sannsynligvis med Jerusalem og bibelhistoien å gjøre. -det er liksom bare DER de kan bo.

Jeg tror på en løsning foretatt ved et skrivebord over et kart og en tjukk rød tusj til å tegne opp grenser som alle kunen ha levd med. Men i disse landene er de FØDT til å hate hverandre - så det nytter nok ikke.....likevel - jeg er mer Israelvennlig - - - enn Islamittvennlig. Fordi de er mer lik meg selv.

Det er religionen som ødelegger, ikke historiske fakta. Det er alle de som mener at det Koranen og Bibelen har sagt som er fakta, FORDI det sår i den boka - det er de som er på bærtur....

Religion har i alle fall ikke skapt fred noe sted, selv om man skulle tro at det var den dypeste intensjonen med en religiøs overbevisning, det "gode" er i alle fall ikke satt i noe høysete.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78609-holmgang-i-g%C3%A5r/#findComment-407511
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...