Gå til innhold

Økonomispørsmål (mva og skatt)

Anbefalte innlegg

Gjest økonomi - ikke peiling.

Jeg drev et lite enkeltmannsforetak og ble plutselig syk og uføretrygdet.

Fordi jeg hadde nok å styre med personlig på den tiden, fikk jeg ikke levert momsoppgaver eller selvangivelse til rett tid.

Det førte til at jeg ble skyldig en del mva., selv om jeg egentlig skulle hatt igjen penger. Grunnen er at momsen ble fastsatt på grunnlag av skjønn.

Når jeg endelig fikk tid/krefter til å ta tak i saken igjen, viser det seg at jeg skal ha igjen ganske mye skatt og moms.

Bl.a. 25.000 i skatt.

Jeg fikk skattepengene for en liten stund siden, men det var da trukket 12.500 i skyldig mva. Derfor fikk jeg bare utbetalt 12.500 av de 25.000.

Når det viser seg at jeg skal ha igjen mva også, vil jeg da få igjen de 12.500 i tillegg som allerede er trukket, eller må jeg si takk og farvel til de pengene?

Takknemlig for svar, mvh

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Send med legeattest og forklar saken, er det et enganstilfelle vil jeg tro at du får igjen alt. I de tilfellene jeg har sett er alt blitt tilbakeført så sant du leverer alle oppgaver slik de skulle vært levert og du er uten skyld på grunn av sykdom.

Har du problem med å dokumentere, får du gebyrer. Du sier ikke hvor mange perioder osv, men du må nok regne med en tusenlapp eller to i straff. Resten får du sikkert tilbake når alle skjemaer og tall er i orden. Frister er strenge, og MÅ overholdes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...