Gå til innhold

Jeg tror jeg har vunnet overfor sykehuset... (langt)

Anbefalte innlegg

Ser ut til at klagesaken jeg har hatt gående mot sykehuset går mot en slutt.

For å gi et kort sammendrag kan jeg si at tre år har snart gått siden henvisningen min ble sendt dem første gang. Den måtte legen min sende tilsammen tre ganger, fordi den de to første gangene "forsvant" på sykehuset. Sykehuset har hele tiden påstått at de "aldri har mottatt papirene". Ikke svarte de på purringene de fikk og hver gang jeg sendte klager, fikk jeg bare en total ansvarsfraskrivelse til svar fra overlegen. Kort sagt la han hele skylda på "dårlig kommunikasjon" mellom meg og min lege (det stemmer ikke!), og skrev at jeg gjerne kunne sende papirene på nytt, men at jeg ikke automatisk kunne regne med å bli kalt inn, "fordi vi må jo prioritere". Jeg har også fått vite at de anser de som "utenkelig" at to henvisninger kan forsvinne...

I høst har jeg klaget til ledelsen ved sykehuset flere ganger og da det heller ikke hjalp, gikk jeg til pasientombudet med saken.

Samtidig ble henvisningen sendt for tredje gang i høst, og jeg sendte kopi av alt jeg har av bevis for at de to første henvisningene faktisk _ble_ sendt. Da ble det endelig fart i sakene.

Jeg fikk innkalling til time på sykehuset, men selv da fortsatte de å gjøre feil. Svært mangelfull informasjon om prøvetaking og en "dette er ikke mitt bord"-holdning hos legen jeg møtte, gjorde at jeg fikk nok.

I og med at jeg alt hadde sendt dem brev med kopi av alle papirer i saken, sendte jeg på nytt et brev til overlegen og ledelsen ved sykehuset og ba dem ta ansvar for rotet.

Idag ringte de fra pasientombudet, de hadde mottatt kopi av et brev til meg fra sykehuset. Overlegen tar på seg all skyld for rotet! Jeg fikk vite at dette er en sjelden innrømmelse fra det sykehuset. Nå venter jeg bare på at posten skal komme her, så jeg får se brevet selv.

Skal forlange at fastlegen henviser meg til et annet sykehus nå så jeg kan begynne på nytt. Håper jeg kan få komme til et sykehus hvor de vet å behandle både folk og papirer på en skikkelig måte!

Hva synes dere, skal jeg feire eller skal jeg dra ut og kjøpe glass og ramme til brevet? :-)

For de som er interesserte står hele saken her:

http://home.online.no/~smidtlie/sykehussaken.htm

Fortsetter under...

Åh... håper VIRKELIG for din del at det endelig ordner seg, Cavatina! Det er helt umenneskelig å bli behandlet slik som du har blitt, det hører ikke hjemme noen steder!

Krysser alt jeg har for at det går din vei nå...

*Sender masse varme tanker og en god klem sørover!*

Annonse

Sats på glass og ramme, du :-)

Og prøv så å få lagt saken bak deg.

Regner med at det blir adskillig lettere for meg å kunne legge saken bak meg nå, enn det ville vært uten denne innrømmelsen fra dem.

Fikk ikke brevet idag, men det dumper vel ned i kassen snart.

Det er godt å leve når det skjer noe hyggelig! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...