Gjest flau jente Skrevet 27. oktober 2000 Del Skrevet 27. oktober 2000 Hei! I innlegg 11. okt skrev du "og samtidig en allergisk reaksjon på soppens nedbrytningsprodukter." Jeg prøvde en canesten 500 mg stikkpille + canesten salve mot det jeg og legen tror er sopp, da opplevde jeg en ytterligere oppblussing av kløe - så nå synes jeg det er verre enn før. Legen har nå foreslått at jeg skal gå på en 6 ukers Canesten 100 mg stikkpille-kur og dette kvier jeg meg for, er redd det skal bli enda verre. (+ salve på meg og sambo etter sex). Eller blir det verre før det blir bedre? Legen mente også denne 6-ukers kuren med stikkpiller vil forbedre mave/tarm-problemene mine - går det an? Jeg leser her på DOL at mange har prøvd Canesten til ingen nytte og håper ikke dette blir tilfelle for meg også, jeg synes det virker veldig slitsomt for et angstfyllt (på grunn av overgrep) menneske som meg å bruke stikkpille hver kveld så lenge. Håper på noen råd og innspill - gjerne fra andre også! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7911-sopp-nok-en-gang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 29. oktober 2000 Del Skrevet 29. oktober 2000 Kjære flau jente. Når gjærsopp brytes ned vil det dannes små fragmenter fra soppens overflateproteiner som kan føre til en reaksjon i kroppen. Dette kan gi allergilignende reaksjoner eller oppleves som en oppblussing av symptomer. Jeg forstår at legen din vil prøve en langvarig kur, men skjønner ikke helt hvordan stikkpiller i skjeden skal kunne bedre dine tarmplager. Hadde du derimot fått mycostatin eller diflucan som langtidsbehandling ville dette kunnet bedre tarm og underlivsplager. Selv anbefaler jeg av og til mine pasienter en kur på 3 uker med flytende mycostatin sammen med en sukkerfattig diett og tilskudd av melkesyrebakterier i kapselform. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7911-sopp-nok-en-gang/#findComment-38371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.