Gå til innhold

Tannlegebeh./amming /allergi +


hikk

Anbefalte innlegg

Har endelig tatt mot til meg og bestilt meg tannlegetime. Ammer, og det virker som om datteren min er allergisk- som resten av familien. Er det noe i forb. med tannlegebesøket jeg skal unngå? (F.eks. borre i gamle plomber/ velge noe annet fyllematriale?)

Litj-jenta har fått to tenner. På helsest. fikk vi beskjed om å løse opp fluortbl. i vann, og pusse med det. Er det bra nok? Holder det å pusse f.eks. bare på kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei hikk.

Dersom du er bekymtet for at barnet ditt er allergisk bør du jo oppsøke lege.

Når det gjelder amming og redsel for at stoffer som frigjøres under tannbehandling kan bringes over i morsmelk så er nok dette ubegrunnet.

Rådfør deg meg tannlegen før behandlingen begynner. En gummiduk som isolrerer tannen vil hindre at noe kan bringes over i din kropp under behandlingen.

Fluortablett som løses i vann kan justere fluorinntaket slik at det blir riktig. Apoteket på hjemstedet ditt har oversikt over fluormengden i drikkevannet. Tannpuss bør tilpasses individuelt og tannpuss morgen og kveld vil være en god vane.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesenet. I forum besvarer vi utvalgte spørsmål i løpet av en til to dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...