Gå til innhold

Lymfedrenasje, kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske plaget med mye væskesansamlinger i kroppen.Har prøvd alt av reseptfri ting på apoteket, spist det som skal virke vanndrivende osv. men det hjelper jo ikke noenting.

Har hørt at lymfedrenasje skal hjlpekroppen og skille ut avfallstoffer og bedre sirkulasjonen. Noen som har prøvd dette, hjelp det, og helt til slutt: Var det vondt/ubehagelig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79449-lymfedrenasje-kan-noen-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har prøvd det, og det er veldig vondt med en gang. Når endorfinene setter inn slapper man mer av, men det er mange ømme punkter på kroppen din som blir røsket opp i! Men det er helt klart verdt det, man føler seg renset etterpå. Lymfevæsken ligger jo bare der, i lommer i kroppen, og kommer kun i bevegelse av trening eller massasje. Alle har godt av en lymfedrenasje i ny og ne, jeg tror det gjør underverker for systemet og immunforsvaret vårt.

Det er mulig det er vondere når du er plaget av væskeansamlinger, du kan forhøre deg om det først.

Lykke til!

Jeg har prøvd det, og det er veldig vondt med en gang. Når endorfinene setter inn slapper man mer av, men det er mange ømme punkter på kroppen din som blir røsket opp i! Men det er helt klart verdt det, man føler seg renset etterpå. Lymfevæsken ligger jo bare der, i lommer i kroppen, og kommer kun i bevegelse av trening eller massasje. Alle har godt av en lymfedrenasje i ny og ne, jeg tror det gjør underverker for systemet og immunforsvaret vårt.

Det er mulig det er vondere når du er plaget av væskeansamlinger, du kan forhøre deg om det først.

Lykke til!

Jeg måtte tømme hele systemet før en undersøkelse på sykehuset for en måneds tid siden. Var veldig plaget med urolig mage og vann i kroppen før den tid, men etterpå har jeg vært helt fin. Utrolig nok. Lurer på om den der guffa jeg skulle drikke fire liter av fungerte, altså... det smakte en slags mildt saltvann...

Lynfedrenasje har jeg aldri prøvd, har ikke lyst heller om det er så vondt som det tilsynelatende høres ut som :-o

Jeg ikke prøvd det selv , men har vært inne på tanken .

Her er en link om lymfedrenasje , hvor det står at det ikke er ubehagelig :

http://www.aromaklinikken.no/prod03.htm

Så for meg at det var slanger som ble putta inn her og der jeg... er det ikke det, altså?

Blir man like blåflekket av dette, som av kopping? Pappa har fått kopping en del ganger, og han ser rett og slett ikke klok ut etterpå...

Jeg måtte tømme hele systemet før en undersøkelse på sykehuset for en måneds tid siden. Var veldig plaget med urolig mage og vann i kroppen før den tid, men etterpå har jeg vært helt fin. Utrolig nok. Lurer på om den der guffa jeg skulle drikke fire liter av fungerte, altså... det smakte en slags mildt saltvann...

Lynfedrenasje har jeg aldri prøvd, har ikke lyst heller om det er så vondt som det tilsynelatende høres ut som :-o

Var det på sykehuset du fikk den kuren? Lurer på hva det var for noe..

Har du prøvd tarmskylling, da?? :)

Annonse

Var det på sykehuset du fikk den kuren? Lurer på hva det var for noe..

Har du prøvd tarmskylling, da?? :)

Jeg fikk bare beskjed om å kjøpe de pulvergreiene på apoteket. Det var over femti kroner for en pose, og den holdt til en liter vann. Dette skulle jeg liksom drikke fire liter av, men det klarte jeg ikke. SÅ godt var det ikke! :-o

Undersøkelsa etterpå var j***** vond, det er bedre å føde! (...synes jeg, men så slo slangen krøll på seg og da...det var visst ikke helt meningen.)

Tarmskylling har jeg ikke prøvd. Jeg har fått skrekken for det opplegget der etter den undersøkelsa jeg var gjennom.

:o)

Jeg fikk bare beskjed om å kjøpe de pulvergreiene på apoteket. Det var over femti kroner for en pose, og den holdt til en liter vann. Dette skulle jeg liksom drikke fire liter av, men det klarte jeg ikke. SÅ godt var det ikke! :-o

Undersøkelsa etterpå var j***** vond, det er bedre å føde! (...synes jeg, men så slo slangen krøll på seg og da...det var visst ikke helt meningen.)

Tarmskylling har jeg ikke prøvd. Jeg har fått skrekken for det opplegget der etter den undersøkelsa jeg var gjennom.

:o)

Husker du hva det pulveret heter? Unnskyld maset, men ble så nysgjerrig. Skulle du ta det på fastende mage?

Husker du hva det pulveret heter? Unnskyld maset, men ble så nysgjerrig. Skulle du ta det på fastende mage?

Det pulveret var for å tømme magen. Man skulle drikke så mye at det som kom ut igjen var helt blankt.

Det het... et øyeblikk, jeg har det liggende her...

Laxabon, heter det.

Lykke til!

Bør man ta det flere ganger etterhverandre for å få noen effekt, og så holde det "ved like", ca. hver 6 uke etterpå, eller oftere?? OG hvor mye koster det? HAr regnet med ca. 350,- per. gang?? er jeg helt på jordet kanskje??

Bør man ta det flere ganger etterhverandre for å få noen effekt, og så holde det "ved like", ca. hver 6 uke etterpå, eller oftere?? OG hvor mye koster det? HAr regnet med ca. 350,- per. gang?? er jeg helt på jordet kanskje??

Jeg tror det ligger mellom 300 og 600 kroner pr. gang, avhengig av beliggenhet og salongens "prestisje". Du bør nok gå flere ganger, ja, men jeg TROR ikke du trenger å gå så ofte som hver 6. uke til "vedlikehold" :)

Det vet de helt sikkert på den salongen du velger. Hvis du lett får vannansamlinger igjen, så kan du jo ta en omgang, eller øke aktivitetsnivået, som er den mest naturlige måten å få rotasjon i lymfevevet på.

I følge den linken jeg ga deg var det 400; pr. gang.

Den 10 gratis.

Det lå inne litt informasjon der også ;o)

Annonse

Jeg tror det ligger mellom 300 og 600 kroner pr. gang, avhengig av beliggenhet og salongens "prestisje". Du bør nok gå flere ganger, ja, men jeg TROR ikke du trenger å gå så ofte som hver 6. uke til "vedlikehold" :)

Det vet de helt sikkert på den salongen du velger. Hvis du lett får vannansamlinger igjen, så kan du jo ta en omgang, eller øke aktivitetsnivået, som er den mest naturlige måten å få rotasjon i lymfevevet på.

Jeg mente at du kan ta en kur på en gang i uken 5-6 ganger, og så vente å se om du får behov for mer. Var visst ikke helt klar, der :)

Det er egentlig bare ment for de som skal til mageundersøkelse på sykehuset, men...

Jeg har blitt mye bedre i ettertid. Det kan ha med det der å gjøre, jeg kan ikke finne noen annen grunn i alle fall...

Jeg tenkte å ta tarmskylling, men den kuren der høres jo vel så bra ut. Hvis det blir helt blankt, så er det jo like bra effekt som tarmskylling.

Delikate behandlinger er det vel ikke akkurat noen av dem, men. Man trenger å få skylt ut gamle bakterier og alt sånt i tarmene en gang i mellom ! :)

Så for meg at det var slanger som ble putta inn her og der jeg... er det ikke det, altså?

Blir man like blåflekket av dette, som av kopping? Pappa har fått kopping en del ganger, og han ser rett og slett ikke klok ut etterpå...

Jeg prøvde det en gang og det var ikke vondt. Tvert om ganske så behagelig. Eneste ubehaget jeg hadde etterpå var at jeg ble en smule tissetrengt. Men det skal man jo også bli.

Slangene stikkes ikke inn i kroppen hvis det er det du tror. Det er flere måter å få lymfedrenasje på. Det jeg opplevde var at benet mitt ble tredd inn i en "pølse" av gummi (minner litt om typen som oppblåsbare gummibåter består av). Denne "pølsa strammes så til, og oppover den er det flere kontaktpunkter hvor luftslanger kobles til. Slangene er koblet til en kompressor som så pumper luft inn i "pølsa" gradvis oppover fra tærne til lysken. Lufta slippes ut igjen og deretter gjentas prossessen mange ganger. Noen må også gå med bandasje en tid i tillegg til behandlingen.

Hvordan det gjøres på andre deler av kroppen aner jeg ikke. Dette var ihvertfall slik jeg opplevde behandlingen med hovne ben. Om man blir blå skyldes vel det mer sykdommen/ødemene enn behandlingen vil jeg tro.

Tiltak en selv kan gjøre for å bedre situasjonen hvis hevelsen er i bena:

Sitte med bena høyt, helst i hjertehøyde. Likeså sove med bena høyt, helst heve fotenden av sengen med å bygge den opp med murstein el.lign., evnt. legge en pute under madrassen. Gå mye, ikke stå. Jo mer aktiv en kan klare å være, jo bedre er det. Svømming og all annen mosjon er bra. Bruke støttestrømper (kjøpes hos bandagist eller apotek, ta med "morgenmål" av ankel, midt på legg og under kne). Vanndrivende medikamenter.

Og nå kommer jeg ikke på mer.

:-)

Ja nå har jeg lest det.Virker jo ikke helt avskrekkende. Tror jeg skal ringe til en slik salong med en gang.

Du kan også få henvisning via fastlegen din. Det er flere fysioterapeuter som tilbyr slik behandling. Hvis du kan komme til en som har avtale med trygdekontoret, behøver det slett ikke bli så dyrt heller. Bor du i Oslo kan du få henvisning til Norsk Lymfødemklinikk og få behandling der.

• 1 måned senere...

Jeg ikke prøvd det selv , men har vært inne på tanken .

Her er en link om lymfedrenasje , hvor det står at det ikke er ubehagelig :

http://www.aromaklinikken.no/prod03.htm

Nå har jeh prøvd det. Var der på fredag. Det tok 1 t 30 min. Var litt "godt-vondt", men mest godt. Og om jeg kanskje ikke kjenner den helt store forandringen på væske ansamlingene i kroppe, så har det iallefall gjort utslag på appesinghuden på rompa og lårene. Skal dit igjen på onsdag, og så rett over nyttår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...