Gå til innhold

slette dette innlegget?


SoriaMoria

Anbefalte innlegg

Hei webmaster

Under forum for allmennmedisin ligger det et innlegg kalt "Erfaring med abortpillen" med nicket nrkpuls, lagt inn 28/10....

Dette innlegget strider vel mot DOLs regelverk og bør slettes..Eller?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hvorfor det??????

Hvorfor er det så farlig å spørre om abortpillen da?????

Ikke bestandig man er i "lykkelige" omstendigheter fordi om man er gravid vel!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det som er så galt med dette innlegget?

Vi i PULS planlegger å lage en sak om abortpillen. I den forbindelse synes vi det kunne være fint å snakke med noen som har prøvd denne abortmetoden.

Flere og flere sykehus bruker abortpillen, og vi mener det er viktig at jenter/kvinner forteller hva de mener om dette.

Eller er det bare overlegene som skal uttale seg på TV?

Selvsagt skjønner vi at dette er et vanskelig tema, men hvis det er noen som vil snakke med oss, vil det skje helt anonymt.

Noen har prøvd å mistenkeliggjøre vårt spørsmål på DoktorOnline, og det synes jeg er trist.

Vi har fortalt hvem vi er og fortalt hvor vi jobber. Vi har gitt dere våre mail-adresser (nrk.no) og våre telefonnummer. Dere kunne sjekket det dersom dere tror at vi lyver.

(Det er vanskeligere for oss å sjekke hvem dere er, for dere opptrer jo helt anonymt)

Og til dere som tror at vi gjør dette for å provosere: Hvorfor skulle vi tulle med noe så alvorlig, og hvorfor skulle vi bruke tid på det?

Vennlig hilsen Lars Kise, prosjktleder i PULS [email protected]

23 04 24 25

99 23 87 15

NB!

En reagerer på at innlegget er sendt lørdag 28. oktober. Det valgte vi, fordi vi vet at aktiviteten på DoktorOnline er større om kvelden enn på dagen. Og vi ville gjerne "treffe" så mange som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest webmaster

Vi ser ikke at denne typen innlegg strider mot våre regler, så derfor blir de stående. Innlegg hvor det reklameres for en vare, et firma eller andre kommersielle tjenester tillates ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser ikke at denne typen innlegg strider mot våre regler, så derfor blir de stående. Innlegg hvor det reklameres for en vare, et firma eller andre kommersielle tjenester tillates ikke.

Har regelverket blitt endret de siste månedene ?

Mener å huske at det tidligere var et forbud mot eksterne spørreundersøkelser e.l. (husker ikke ordlyden) uten tillatelse fra DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har regelverket blitt endret de siste månedene ?

Mener å huske at det tidligere var et forbud mot eksterne spørreundersøkelser e.l. (husker ikke ordlyden) uten tillatelse fra DOL.

det var da ingen spørreundersøkelse.

gå heller tilbake og les hva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var da ingen spørreundersøkelse.

gå heller tilbake og les hva det var.

Har kikket på regelverket og har i likhet med deg ikke funnet noe som skulle tilsi at det dere har gjort er regelstridig på noe vis.

Imidlertid mener jeg å huske at regelverket tidligere har vært annerledes, derfor spørsmålet til Webmaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser ikke at denne typen innlegg strider mot våre regler, så derfor blir de stående. Innlegg hvor det reklameres for en vare, et firma eller andre kommersielle tjenester tillates ikke.

Hei

Personlig så synes jeg det er kjempefint at nrkpuls vil lage et innslag om angrepillen. Det er ikke der det ligger.

Årsakene til at jeg spurte om dette innlegget burde slettes:

1:

Jeg hadde på forhånd forstått det sånn at denne typen "annonser" skulle klareres med DOL-ledelsen på forhånd (jfr. kritikken som har kommet de gangene studenter har ønsket intervjuobjekter til hovedoppgaver o.l.) Jeg kunne ikke se noen tegn på at dette innlegget var klarert med doktoronline på forhånd. Trodde denne praksisen gjaldt alle jeg, inkludert NRK. Men jeg tok visst feil.

2:

Siterer fra "takt og tone i forum":

"Det er ikke tillatt å legge ut i Doktor Online informasjon om identifiserebare personer (i form av nick eller navn) herunder telefonnummer, e-mail adresse, adresse eller personlige opplysninger eller annen konfidensiell informasjon."

Jeg trodde utfra dette at opplysninger som identifiserer personer (brukere) ikke var tillatt. Uansett--.

Jeg tok visst feil igjen...

(I dette tilfellet må man, utfra innleggets form kunne anse nrk-puls som en alminnelig bruker.Dersom nrkpuls i dette tilfellet ikke anses for å være en alminnelig bruker i denne sammenhengen, hva er innlegget da?: En annonse.)

Jeg var ikke først og fremst ute etter å bli kvitt dette innlegget, men ønsket at det skulle være lik praksis for _alle_...brukere av forum.

Til NRK-puls:

Stå på- det er flott at dere ønsker å lage et slikt innslag!

:-)

med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest webmaster

Har regelverket blitt endret de siste månedene ?

Mener å huske at det tidligere var et forbud mot eksterne spørreundersøkelser e.l. (husker ikke ordlyden) uten tillatelse fra DOL.

Det er mulig dette kan ha stått i regelverket tidligere. Men da må det ha vært før min tid her, for jeg kan ikke huske å ha sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest webmaster

Hei

Personlig så synes jeg det er kjempefint at nrkpuls vil lage et innslag om angrepillen. Det er ikke der det ligger.

Årsakene til at jeg spurte om dette innlegget burde slettes:

1:

Jeg hadde på forhånd forstått det sånn at denne typen "annonser" skulle klareres med DOL-ledelsen på forhånd (jfr. kritikken som har kommet de gangene studenter har ønsket intervjuobjekter til hovedoppgaver o.l.) Jeg kunne ikke se noen tegn på at dette innlegget var klarert med doktoronline på forhånd. Trodde denne praksisen gjaldt alle jeg, inkludert NRK. Men jeg tok visst feil.

2:

Siterer fra "takt og tone i forum":

"Det er ikke tillatt å legge ut i Doktor Online informasjon om identifiserebare personer (i form av nick eller navn) herunder telefonnummer, e-mail adresse, adresse eller personlige opplysninger eller annen konfidensiell informasjon."

Jeg trodde utfra dette at opplysninger som identifiserer personer (brukere) ikke var tillatt. Uansett--.

Jeg tok visst feil igjen...

(I dette tilfellet må man, utfra innleggets form kunne anse nrk-puls som en alminnelig bruker.Dersom nrkpuls i dette tilfellet ikke anses for å være en alminnelig bruker i denne sammenhengen, hva er innlegget da?: En annonse.)

Jeg var ikke først og fremst ute etter å bli kvitt dette innlegget, men ønsket at det skulle være lik praksis for _alle_...brukere av forum.

Til NRK-puls:

Stå på- det er flott at dere ønsker å lage et slikt innslag!

:-)

med vennlig hilsen

>>

1: Jeg hadde på forhånd forstått det sånn at denne typen "annonser" skulle klareres med DOL-ledelsen på forhånd (jfr. kritikken som har kommet de gangene studenter har ønsket intervjuobjekter til hovedoppgaver o.l.) Jeg kunne ikke se noen tegn på at dette innlegget var klarert med doktoronline på forhånd. Trodde denne praksisen gjaldt alle jeg, inkludert NRK. Men jeg tok visst feil.

>>

Vi vet jo alle hva NRK er og hva programmet PULS går ut på, i likhet med Doktor Online driver de også helseopplysning. Men når det gjelder studenter f.eks. så er det vanskelig for oss å vite hva det er de skal bruke opplysningene til fordi vi ikke kjenner dem. Derfor ønsker vi en dialog med dem først.

>>

2: Siterer fra "takt og tone i forum":

"Det er ikke tillatt å legge ut i Doktor Online informasjon om identifiserebare personer (i form av nick eller navn) herunder telefonnummer, e-mail adresse, adresse eller personlige opplysninger eller annen konfidensiell informasjon."

Jeg trodde utfra dette at opplysninger som identifiserer personer (brukere) ikke var tillatt. Uansett--.

>>

Når brukeren selv legger det ut, så er det greit. Dette punktet gjelder når en bruker legger ut en annen brukers navn, adresse, nick etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...