Gå til innhold

Stiv i leddene

Anbefalte innlegg

Tvilling1365380402

Jeg er en kvinne på 32 år. I de siste par årene har jeg vært plaget av stivhet og smerter i leddene, særlig i anklene og knærne. Jeg er mye bedre om sommeren enn om vinteren. Og verst er det om morgenen. Har tatt prøve for leddgikt, og den var positiv, selv om jeg hadde noen anti-stoffer i blodet.

Er det noen andre med erfaringer fra dette, og med gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80353-stiv-i-leddene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra mozon.no:

"En fersk undersøkelse fra Boston, USA, viser at C-vitaminer kanskje både kan forebygge og sinke utviklingen av artrose som også kalles forkalknings- eller slitasjegikt. Den samme undersøkelsen viser at vitamin D ikke kan forebygge atrose, men derimot hemme utvikling av giktsykdom som allerede har oppstått, først og fremst i knærne. For vitaminer som E og betakroten, er resultatene mer usikre. (...) Vær oppmerksom på at C-vitaminer kan du ta rikelige doser av uten at det gir noe slags forgiftning, men D-vitamin kan være giftig i store doser. (...)."

Ønsker du informasjon om vitenskapelig dokumenterte kosttilskudd (dok. effekt og sikkerhet), så kontakt meg. [email protected]

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80353-stiv-i-leddene/#findComment-425484
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...