pasient1 Skrevet 29. oktober 2000 Skrevet 29. oktober 2000 Jeg har blitt anbefalt msm mot mine leddsmerter. I tillegg har jeg blitt anbefalt oljen Udos Choice. Hva er forskjellen på disse? Har du erfaring med virkningen? Hvor lenge bør jeg bruke slike preparater før jeg kan forvente virkning? 0 Siter
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 6. november 2000 Skrevet 6. november 2000 Kjære pasient 1. MSM står for Methyl Sulfonyl Methan og er en svovelforbindelse som finnes i kroppen og i matvarer. Dette er et svært populært helsekostprodukt i USA og selges i Norge av samme firma som distribuerer Udo's choice. I USA finnes en bok om stoffet "The Miracle of MSM - the natural solution for pain" som er en typisk amerikansk helsebok på godt og vondt. To leger (Jacob Stanley og Ronald Lawrence) hevder å ha god erfaring med tilskudd av MSM men det er sparsomt med forskning gjort med kontrollgrupper. Produktet lanseres som et naturlig smertestillende stoff. Doseringen er 2-10 gram daglig. Produktet utvinnes bl.a. fra furutrær. Jeg har dessverre ingen praktisk erfaring med MSM. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.