Gjest novembermamma Skrevet 29. oktober 2000 Del Skrevet 29. oktober 2000 Jeg formulerte meg kanskje litt dumt da jeg sa at jeg ikke var interessert i vitenskapelige fakta/dokumentasjon,ingenting er vel bedre enn at det finnes. Burde forøvrig regnet med at det var forsket endel på dette middelet da det er godt utprøvd og kanskje et av de hyppigst brukte homeopatiske midlene (slik jeg har registrert det). Det jeg mente var at slik dok. ikke var nødvendig for mitt vedkommende da jeg har bestemt meg for å prøve middelet anyway liksom. Jeg savner enda svar på dosering og når i fødselsforløpet jeg skal begynne å innta middelet. En plass har jeg lest at det skal taes en stund før fødselen (litt vanskelig å vite når den har tenkt å inntreffe),en annen plass står det at man skal begynne med det når fødselen starter for deretter å ta en dose under fødselen og deretter i tre dager etter fødselen. Jeg lurer altså på hvor mange piller jeg skal ta og når skal jeg ta dem? (Potens 1M,er det rett?) Håper du tar deg tid til å svare på dette fordet om du delvis har svart på innlegget tidligere. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8055-stigarnica-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Soli Skrevet 30. oktober 2000 Del Skrevet 30. oktober 2000 Jeg hadde ikke villet brukt høyere potens en D200/C30. Det er bedre å ta flere doser. Begynn når du kjenner fødselen er i gang. Ta 3-4 granuler som smeltes under tunga annenhver time. Når hardjobbinga starter kan du øke doseringen til hver halve time. Etter fødselen tar du 2-3 doser hver dag i en uke. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8055-stigarnica-igjen/#findComment-38709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest novembermamma Skrevet 31. oktober 2000 Del Skrevet 31. oktober 2000 Jeg hadde ikke villet brukt høyere potens en D200/C30. Det er bedre å ta flere doser. Begynn når du kjenner fødselen er i gang. Ta 3-4 granuler som smeltes under tunga annenhver time. Når hardjobbinga starter kan du øke doseringen til hver halve time. Etter fødselen tar du 2-3 doser hver dag i en uke. Lykke til. Hei Soli! Tusen takk for svar -igjen. Har det seg altså slik at jo høyere potens en bruker jo lengre skal det gå mellom hver dosering??? (i dette tilfellet). Jeg bor på en liten plass der homeopatisk medisin må bestilles på apoteket. I boken "Homeopati for kvinner" stod det at man skulle bruke høyeste potens (1M),så jeg har allerede bestilt denne dosen. Ville du ikke ha brukt denne doseringen og heller bestilt ny? Har skjønt det slik at jo mer fortynnet medisinen er jo kraftigere virker den, men at det ikke er fare for noen form for bivirkninger eller "overdose". Har jeg forstått det rett el. er jeg helt på jordet? Tror visst jeg må ha dette inn med teskje! Er litt redd for å gjøre noe galt Takker igjen for svar! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8055-stigarnica-igjen/#findComment-39050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Soli Skrevet 31. oktober 2000 Del Skrevet 31. oktober 2000 Hei Soli! Tusen takk for svar -igjen. Har det seg altså slik at jo høyere potens en bruker jo lengre skal det gå mellom hver dosering??? (i dette tilfellet). Jeg bor på en liten plass der homeopatisk medisin må bestilles på apoteket. I boken "Homeopati for kvinner" stod det at man skulle bruke høyeste potens (1M),så jeg har allerede bestilt denne dosen. Ville du ikke ha brukt denne doseringen og heller bestilt ny? Har skjønt det slik at jo mer fortynnet medisinen er jo kraftigere virker den, men at det ikke er fare for noen form for bivirkninger eller "overdose". Har jeg forstått det rett el. er jeg helt på jordet? Tror visst jeg må ha dette inn med teskje! Er litt redd for å gjøre noe galt Takker igjen for svar! Mvh Det er sjelden du klarer å gjøre noe galt med homeopati. Jeg har lært (er homeopat MNHL/NAN) at de høye potensene ikke bør repeteres etter så kort tid. I slike tilfeller som en fødsel som er både akutt og langvarig (!) ville jeg holdt meg til de mellomste potensene for å kunne gi flere "dytt" av Arnicaen. (Skjønner du hva jeg prøver å si?) Det er ikke farlig å bruke 1M, men da ville jeg tatt ca 1/3 av innholdet og hatt i ca 1/2 glass vann som jeg tok småslurker av etter samme skjema som med pillene. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8055-stigarnica-igjen/#findComment-39082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 31. oktober 2000 Del Skrevet 31. oktober 2000 Kjære novembermamma. I følge klassisk homøopati skal man ikke behandle symptomer før de har oppstått, men i praksis anbefaler mange å bruke Arnica fra det øyeblikket fødselsarbeidet starter, dvs at det er mindre enn 5 minutter mellom veene. Doseringen 1 M synes jeg ikke egner seg så godt til egenbehandling, (selv om dette er anbefalt i boka Homeopati for kvinner). Jeg vil heller anbefale C30 eller D30 ved veenes start og umiddelbart etter fødselen og deretter en gang om dagen de nærmeste dagene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8055-stigarnica-igjen/#findComment-39134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest novembermamma Skrevet 31. oktober 2000 Del Skrevet 31. oktober 2000 Kjære novembermamma. I følge klassisk homøopati skal man ikke behandle symptomer før de har oppstått, men i praksis anbefaler mange å bruke Arnica fra det øyeblikket fødselsarbeidet starter, dvs at det er mindre enn 5 minutter mellom veene. Doseringen 1 M synes jeg ikke egner seg så godt til egenbehandling, (selv om dette er anbefalt i boka Homeopati for kvinner). Jeg vil heller anbefale C30 eller D30 ved veenes start og umiddelbart etter fødselen og deretter en gang om dagen de nærmeste dagene. Hei på dere begge to! NÅÅÅ skjønner jeg! Tusen takk for alle utdypende svar! Da er det bare å vente på fødselen, det kan ikke drøye sååå lenge til nå... Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8055-stigarnica-igjen/#findComment-39179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.