Gå til innhold

Visdomstenner og trekking?


Gjest Ung84

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat fått to visdomstenner. Jeg hadde vondt i hele kjeven rundt de respektive stedene da de kom opp. Da den nede til venstre kom opp, gjorde det skikkelig vondt å spise, å åpne munnen høyt e.l.-men dette er vel kanskje normalt? Nå kjenner jeg at en til holder på å komme, og jeg lurer på hva jeg bør gjøre. Bør jeg oppsøke tannlegen med en gang for å få de trukket så fort som mulig? Det er av interesse å få de trukket, fordi jeg ikke kommer ordentlig til med tannbørsten en gang. Jeg er bare 16 år, så det er vel noe tidlig å få de allerede. Har jeg forresten rett til å få tennene trukket dersom jeg vil det? Vil du råde meg til å trekke de? Hva pleier å være mest smertefullt? å beholde de eller å trekke?

-takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei Ung 84

Ta en titt nedover og se hva jeg skrev til Charly.

Det er tidlig å få visdomstenner når du er 16. Jeg kan ikke råde deg uten å ha sett og vurdert røntgenbilder.

Derfor synes jeg du skal ta kontakt med tannlege og få dette vurdert.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av medisinske problemstillinger, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesenet. I forum besvarer vi utvalgte spørsmål i løpet av en til to dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trakk mine da jeg var 19. år. Jeg ble anbefalt å trekke de siden jeg hadde så utrolig liten plass i munnen. det var ikke noe problem å trekke de. Hat både trukket oppe og nede. jeg ville trukket de. Jeg var skikkelig redd da jeg skulle gjøre det , men det var ikke vondt i det hele tatt. merket ingen ting :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...