Gjest 260560 Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Til Herr Bruseth Jeg er en 42 år ung mann med panikkangst og var vært borte fra jobben i snart 3 år.Jeg har vært på Skogli Rehab.senter på Lillehammer 3 ganger og i vår fikk jeg konstatert 6 triggerpunnkt og for en uke siden fikk jeg konstatert 11.Jeg har smerter i armer.benog hodepine/nakke.Jeg reagerer på at jeg har vondt i de samme punktene som fibromylgi.Ref.albue,knær.sete.Du har skrevet en bok om helse på grønn resept.Har du noen tips vedr.brennende muskelsmerter i rygg i form av naturmedisin.Jeg har vel alltid vært en nærvøs person men nå har det kommet skjevt ut.Jeg har brukt ett kosttilskudd som heter magnesium på 400mg pr.dag samt bruker en magnet på håndleddet.Om det virker vet jeg ikke.Det er vel ikke for ingenting at flere og flere leger anbefaler alternativ medisin og derfor spør jeg deg.Jeg har ett utmerket forhold til min privatlege men når du har 6 triggerpunkt i vår mot 11 nå, så håper jeg det er noe som kan snu denne trenden.Jeg er trafikkstyrer i Jernbaneverket av yrke og har vært sykmeldt siden Åstaulykken.Jeg har også motorikkfeil i bevegelsene men det er vel slik det er,eller hva? Hilsen Einar (navn fjernet og signatur endret av personvernhensyn) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80733-angstdepresjonutbrenthet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Innen alternativ tenkning er kropp og psyke to sider av samme mynt og det er ikke sjelden at personer har både psykiske symptomer og muskelsmerter samtidig. Det er ikke umulig for menn å ha fibromyalgi, selv om dette er mere sjelden enn hos kvinner. Magnesium er et mineral som kan være gunstig mot kramper i muskulaturen og kan også gi psykiske symptomer i tilfelle mangler. Hvis tilskuddet har effekt hjelper det oftest i løpet av noen uker (3-6 uker). Innen skolemedisinen er det oftest psykomotoriske fysioterapeuter eller kroppsorienterte psykologer som arbeider med denne type problemstilling. Alternativbehandling spenner over et stort felt fra akupunktur til kinesologer, der akupunktur nok er den metoden som er best dokumentert mot muskelsmerter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80733-angstdepresjonutbrenthet/#findComment-425223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.