moses1365380412 Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg skriver dette for min mor som har tilbakefall etter operert eggstokkkreft (okt. 2000). Hun har i tillegg til kreft Fibroserende avolitt. Hun har under cellegift behandling i 2000/2001 hatt flere lungebetennelser og har nå 50% lungekakapasitet og går med Oksygentilførsel 24 timer i døgnet. Hun er usikker på om hun klarer en behandling for sin tilbakevendte kreft (pr. dato skal hun til undersøkelse ved Radium hospitalet i 28. nov.). Hun vurderer derfor hvilke andre alterantiv som finnes. Hun har hørt om Stig Bruset (fra sin veninne Gerd Høegh Larsen) og vurderer en behandling med misteltein. Hva skal til for å komme igang med en slik behandling? Hvilke andre alternative behandlinger kan hjelpe henne? Vi har hørt om Humlegården i Danmark, finnes slike steder i Norge i så fall hvor? Min mor bor i Skien og er 72 år. Hun holder i sin livstråd og vil gjerne se sine barnebarn noen år til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81184-eggstokk-kreft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
moses1365380412 Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Jeg skriver dette for min mor som har tilbakefall etter operert eggstokkkreft (okt. 2000). Hun har i tillegg til kreft Fibroserende avolitt. Hun har under cellegift behandling i 2000/2001 hatt flere lungebetennelser og har nå 50% lungekakapasitet og går med Oksygentilførsel 24 timer i døgnet. Hun er usikker på om hun klarer en behandling for sin tilbakevendte kreft (pr. dato skal hun til undersøkelse ved Radium hospitalet i 28. nov.). Hun vurderer derfor hvilke andre alterantiv som finnes. Hun har hørt om Stig Bruset (fra sin veninne Gerd Høegh Larsen) og vurderer en behandling med misteltein. Hva skal til for å komme igang med en slik behandling? Hvilke andre alternative behandlinger kan hjelpe henne? Vi har hørt om Humlegården i Danmark, finnes slike steder i Norge i så fall hvor? Min mor bor i Skien og er 72 år. Hun holder i sin livstråd og vil gjerne se sine barnebarn noen år til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81184-eggstokk-kreft/#findComment-429608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
moses1365380412 Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Jeg skriver dette for min mor som har tilbakefall etter operert eggstokkkreft (okt. 2000). Hun har i tillegg til kreft Fibroserende avolitt. Hun har under cellegift behandling i 2000/2001 hatt flere lungebetennelser og har nå 50% lungekakapasitet og går med Oksygentilførsel 24 timer i døgnet. Hun er usikker på om hun klarer en behandling for sin tilbakevendte kreft (pr. dato skal hun til undersøkelse ved Radium hospitalet i 28. nov.). Hun vurderer derfor hvilke andre alterantiv som finnes. Hun har hørt om Stig Bruset (fra sin veninne Gerd Høegh Larsen) og vurderer en behandling med misteltein. Hva skal til for å komme igang med en slik behandling? Hvilke andre alternative behandlinger kan hjelpe henne? Vi har hørt om Humlegården i Danmark, finnes slike steder i Norge i så fall hvor? Min mor bor i Skien og er 72 år. Hun holder i sin livstråd og vil gjerne se sine barnebarn noen år til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81184-eggstokk-kreft/#findComment-430991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
moses1365380412 Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Jeg skriver dette for min mor som har tilbakefall etter operert eggstokkkreft (okt. 2000). Hun har i tillegg til kreft Fibroserende avolitt. Hun har under cellegift behandling i 2000/2001 hatt flere lungebetennelser og har nå 50% lungekakapasitet og går med Oksygentilførsel 24 timer i døgnet. Hun er usikker på om hun klarer en behandling for sin tilbakevendte kreft (pr. dato skal hun til undersøkelse ved Radium hospitalet i 28. nov.). Hun vurderer derfor hvilke andre alterantiv som finnes. Hun har hørt om Stig Bruset (fra sin veninne Gerd Høegh Larsen) og vurderer en behandling med misteltein. Hva skal til for å komme igang med en slik behandling? Hvilke andre alternative behandlinger kan hjelpe henne? Vi har hørt om Humlegården i Danmark, finnes slike steder i Norge i så fall hvor? Min mor bor i Skien og er 72 år. Hun holder i sin livstråd og vil gjerne se sine barnebarn noen år til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81184-eggstokk-kreft/#findComment-432374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Misteltein er en plante som også finnes sør i Norge. Likevel er det i Tyskland og Sveits behandling med mistelteinekstrakter er mest utbredt. Planten regnes som legemiddel og selges via apotek. Ca. 30-40 leger skriver ut misteltein som støttebehandling ved kreft og de fleste er utøvere av antroposofisk medisin. Behandlingen gis oftest i tillegg til, og ikke i stedet for, vanlig onkologisk behandling. Jeg har selv gitt Iscador som støttebehandling til kreftpasienter de siste 15 år og flere antroposofiske leger har enda lengre erfaring. Kollega Arne Enge og undertegnede skrev i 1993 en artikkel i legetidsskriftet om behandling med misteltein. Der gjenga vi flere kontrollerte forsøk og virkningen synes hovedsaklig å være en stimulering av immunsystemet. Ved Kreftforeningens internasjonale kongress våren 2000 hadde professor Beut fra Tyskland et innlegg der han fortalte at flere forsøk var underveis og at man forsket videre på mistelteinprodukter fremstilt med rekombinant DNA teknikk. I Norge har professor Ian Pryme fra universitetet i Bergen fått støtte til å fremstille mistelteinlektiner som kan brukes i kapselform i stedet for sprøyter. Laboratorieforsøk med mus som lider av lymfekreft har så langt vært lovende. Forskningen ser ut til å konsentrere seg om en gruppe stoffer som kalles lektiner som kan stimulere immunsystemet. De fleste kreftspesialister er fortsatt skeptiske til misteltein og mener at dokumentasjonen for effekt fortsatt ikke er god nok og vektlegger at noen forsøk fra de siste år har vært negative. Radiumhospitalet er i gang med å undersøke stoffet Viscumin fra misteltein i et forsøk på 22 pasienter under ledelse av professor Steinar Aamdal. Hun kan spørre ved neste kontroll ved Radiumhospitalet. Rent konkret ville jeg i første omgang kontaktet en lege i Norge som har efraing med mistelteinbehandling og i første omgang vil jeg fraråde å reise til Humlegaarden ettersom hun er så syk at hun er avhengig av kontinuerlig surstofftilførsel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81184-eggstokk-kreft/#findComment-435318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.