johlen Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg er en jente på 21 år. I slutten av juni merket jeg smertene. De er noe vanskelig å forklare,da det er så "innvendig", men det er som om det er noe "feil" nederst i korsryggen på høyre side(evt. i forbindelse med hoften?). Denne "feilen" gjør at jeg får vondt nedigjennom høyre fot.Det kjennes ut som om hvor smertene fortoner seg inni foten, og smertegraden,avhenger av hvordan "jeg har" ryggen. Var ganske plaget av dette gjennom sommeren, hadde en bedre periode tidlig i høst, men det har nu, i løpet av en liten måneds tid, blitt bare verre og verre. Ekstra ille er det etter jeg har ligget, og når jeg har sittet en stund i samme stilling. Det kan f.eks. ta tid før jeg klarer å rette meg opp i ryggen og stå oppreist uten å være "framoverbøyd",og å "slappe av i korsryggen" når jeg sitter. Av og til er det så vondt at det kjennes ut som det dunker i det feltet smertene stammer fra,og det "svir" på en måte konstant, i større eller mindre grad, inni høyrefoten. Det kjennes ut som smertene ligger mest på baksiden og sidene av foten, men hele foten er liksom øm. Har vært hos lege.Det virket som vedkommende mente det var isiasj, men jeg fikk ingen konkret diagnose. Prolaps ble også nevnt... Fikk tre typer tabletter jeg skulle ta;Paralgin forte, Voltaren og Nobligam. Er ikke spesiellt glad i å ta så mye smertestillende, og tar ikke så mye som jeg ble anbefalt.Alikevel synes jeg at jeg tar mer enn nok til tider.Smertene døyves da som regel,men jeg merker ingen bedring av den grunn... Er interissert i å vite mer om alternativ behandling! Vil massasje i denne sammenhengen virke positivt, eller vil tilstaden da kunne forverres? Hvordan kan evt. masasje utføres? Vurderer å få tatt røntgenundersøkelse for å finne nærmere ut hva dette er for noe, men vet ikke helt... På forhånd;tusen takk for tilbakemelding/er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81547-smertehelvete/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
gutt23 Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Hei, du bør iallefall ta en røntgenbilde av ryggen din, for det høres ut som at en nerve er i klem. Det som kan hjelpe er kiropraktor og deretter massasje for å løse opp den anspente muskelaturen. akupunktur kan også hjelpe! Det er effektivt mot smertene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81547-smertehelvete/#findComment-435443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.