Gå til innhold

tidl. sexpartnere


minmening

Anbefalte innlegg

Har det noe aa si hvor mange sexpartnere partneren deres har hatt foer dere? Jeg vet det kommer ann paa mange forhold, men ville dere blitt usikre om partneren hadde hatt f.eks 15+ ?

Eller hadde det vaert helt greit, siden man lever et liv foer man treffer paa den store (?) kjaerligheten ogsaa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var jomfru og 18 år da jeg traff han som nå er samboeren min. Han var 10 år eldre, og hadde selvsagt hatt mange før i halmen, 15 +++++++ en del ;-)

Vi har ikke hatt problemer med hans mange tidligere sexpartnere, eller min mangel på sådann gjennom vårt 4 år gamle forhold. Tror det har mye med å gjøre at jeg er veldig selvsikker. Vet andre som er veldig sjalu på tidligere partnere, og det har endt med brudd.

En må godta at partneren har levd et liv før en kommer inn i bildet selv. Hvis en ikke er for å vente med sex til ekteskap da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel blitt enda mer usikker hvis han ikke hadde hatt noen .....

Det er jo selvfølgelig avhengig av hva slags forhold man har hatt - men hvis man er over 30 og ikke har vært gift / i langvarige fohold så er det vel normalt å ha hatt noen (20-30+/-). RuneRudberg-nivå hadde kanskej fått meg til å stusse dog :-))

Dessuten hvis han har hatt noen så har han kanskje lært seg noen triks også .... kan jo komme god med *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Jeg var jomfru og 18 år da jeg traff han som nå er samboeren min. Han var 10 år eldre, og hadde selvsagt hatt mange før i halmen, 15 +++++++ en del ;-)

Vi har ikke hatt problemer med hans mange tidligere sexpartnere, eller min mangel på sådann gjennom vårt 4 år gamle forhold. Tror det har mye med å gjøre at jeg er veldig selvsikker. Vet andre som er veldig sjalu på tidligere partnere, og det har endt med brudd.

En må godta at partneren har levd et liv før en kommer inn i bildet selv. Hvis en ikke er for å vente med sex til ekteskap da.

Sjalusi har nok noe å gjøre med utrygghet på egen person, men det stikker også dypere. Det har selvfølgelig noe med eiendomsfølelsen å gjøre. Ingen skal ha noe seksuelt å gjøre med den jeg er glad i, gift eller samboende med. De skal ha monopol på hverandres kropp som seksuelle individer.

Kanskje det har noe å gjøre med mannens frykt for at han ikke vil bli far til sitt barn dersom han ikke reagerer med sjalusi når partner viser interesse for andre menn. Mannfolk er sårbare i så henseende. Man vet alltid hvem barnbets mor er. Det er ikke like enkelt å vite hvem som er faren, i hvert fall ikke før vi fikk DNA-testene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalusi og utrygghet, alltid noe som river i oss. Iallefall opplever jeg selv å bli svært utrygg om jeg treffer menn med mange tidligere sexpartnere.

MEN det kommernaturligvis an på mannens alder.

En mann i 25-30 års alderen har gjerne hatt en 15 +stk. Men slikt varierer.

Mitt barns far har f.eks bare hatt EN sexualpartner foruten meg, noe jeg syns er kjempepositivt. Nå kommer det ikke av at han er mindre pen, el.l. Han er en meget flott mann med mange beundrere. Han har vel bare et litt mer kritisk og seriøst syn på damer, kanskje? Iallefall er det viktig for ham å elske noen før han har sex, og det kan jo sies å være en positiv egenskap.

Det gjelder kanskje å la vær å spørre om man er meget usikker, men kanskje heller be om en legeerklæring på friskhet? :)

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja et vanskelig spørsmål for det er veldig individuelt...

For min del så tror jeg at det kommer an på hvor mange partnere man selv har hatt, har man hatt mange selv så tenker man ikke på det.....

Men nå skriver du ikke noe tidsperpektiv her, 15+ er litt diffus hvis man er 18 - 19 år og vært i senga med over 15 partnere så synes jeg den er noget drøy....

Jeg er i slutten av tyve årene og har hatt 30 - 35 partnere og bare et samboerskap fram til nå, forloveden min har også hatt omtrent like mange partnere men det er ikke min jobb og bedømme henner ut ifra hva hun har gjort, jeg elsker henne over alt på denne jord det er det som teller etter min mening.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har noe å si for meg. Jeg har ikke noe eksakt tall på hvor mange er for mange, men 15+ er definitivt for mye. Jeg synes faktisk at det sier litt om verdiene folk har, og om hvordan de er til å holde på forhold. Hvis en person er 25 og har hatt 20 partnere f.eks. hvilken garanti skal jeg ha for at han kan ha et varig forhold til meg, når han ikke har klart det til 20 andre? Dessuten, etter min mening er one night stands for dumt. Jeg vet ikke om jeg skal strekke meg så langt som til å si at mennesker som har det er billige, for da får jeg sikkert flere her på nakken. Jeg synes hver og en skal gjøre som de vil, men jeg ville ikke vært sammen med en som hadde "for mange".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, det har noe å si for meg. Jeg har ikke noe eksakt tall på hvor mange er for mange, men 15+ er definitivt for mye. Jeg synes faktisk at det sier litt om verdiene folk har, og om hvordan de er til å holde på forhold. Hvis en person er 25 og har hatt 20 partnere f.eks. hvilken garanti skal jeg ha for at han kan ha et varig forhold til meg, når han ikke har klart det til 20 andre? Dessuten, etter min mening er one night stands for dumt. Jeg vet ikke om jeg skal strekke meg så langt som til å si at mennesker som har det er billige, for da får jeg sikkert flere her på nakken. Jeg synes hver og en skal gjøre som de vil, men jeg ville ikke vært sammen med en som hadde "for mange".

Så du mener at de som ikke har funnet seg noen fast kjæreste helst bør leve i sølibat, gjerne over mange år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor menge sexualpartnere en person har hatt burde ikke spille noen rolle synes jeg. Det er tross alt våre erfaringer som har formet oss til det mennesket vi er blitt i dag.

Personlig har jeg hatt mange, men det har sine grunner(noe jeg ikke skal gå innpå her). Men det betyr ikke at jeg er i faresonen for å være utro. Jeg har aldri vært utro mot noen av kjærestene mine. Selv om jeg har hatt mange sexualpartnere har jeg litt moral igjen, og jeg vet hva som er rett og galt. Jeg synes det er bedre å ha hatt endel eventyr før man går inn i et forhold, enn å føle et sug når man sitter i saksa.

Det er mulig jeg skulle hatt endel opplevelser ugjort. Men den dagen en mann sier han ikke vil ha meg pga at jeg har hatt for mange i senga, da er han sannelig ikke verdt det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at de som ikke har funnet seg noen fast kjæreste helst bør leve i sølibat, gjerne over mange år?

Så du mener det er god moral å legge ned så mange beina kan bære?

Da blir du det som på godt southparks heter:

Female bear with WIDE CANYON!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener det er god moral å legge ned så mange beina kan bære?

Da blir du det som på godt southparks heter:

Female bear with WIDE CANYON!

At en var ung, dum og umoden en gang for ti år siden, og det gikk litt hardt for seg i svingene, bør ikke ha noe å si. Det som er viktig er om en holder seg til partneren sin, hva som har skjedd før det er uvesentlig, det handler tross alt om modenhet!

Og jeg repeterer, utroskap og mange sex-partnere er to forskjellige tema, jeg ser ingen stor sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest taushet

Hvis en har hatt mange sexualpartnere, så er det beste å holde kjeft om det. Det finnes så mange rare folk der ute som dømmer medmenneskene sine etter fortiden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har noe å si for meg. Jeg har ikke noe eksakt tall på hvor mange er for mange, men 15+ er definitivt for mye. Jeg synes faktisk at det sier litt om verdiene folk har, og om hvordan de er til å holde på forhold. Hvis en person er 25 og har hatt 20 partnere f.eks. hvilken garanti skal jeg ha for at han kan ha et varig forhold til meg, når han ikke har klart det til 20 andre? Dessuten, etter min mening er one night stands for dumt. Jeg vet ikke om jeg skal strekke meg så langt som til å si at mennesker som har det er billige, for da får jeg sikkert flere her på nakken. Jeg synes hver og en skal gjøre som de vil, men jeg ville ikke vært sammen med en som hadde "for mange".

Jeg er helt enig med deg i det du skriver. Det sier noe om hele mennesket og hva personen står for. Jeg ville IKKE hatt en som hadde hatt drøssevis med partnere før meg.

Når man har sex med noen, er det det innerste i seg selv man viser frem. Jeg hadde ikke klart tanken på at min kjære skulle ha ødslet ut dette til gud og hvermann. Det å ta så lett på en så viktig og intim ting er for meg helt uakseptabelt. Da hadde han rett og slett ikke holdt mål etter min målestokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Ja, det har noe å si for meg. Jeg har ikke noe eksakt tall på hvor mange er for mange, men 15+ er definitivt for mye. Jeg synes faktisk at det sier litt om verdiene folk har, og om hvordan de er til å holde på forhold. Hvis en person er 25 og har hatt 20 partnere f.eks. hvilken garanti skal jeg ha for at han kan ha et varig forhold til meg, når han ikke har klart det til 20 andre? Dessuten, etter min mening er one night stands for dumt. Jeg vet ikke om jeg skal strekke meg så langt som til å si at mennesker som har det er billige, for da får jeg sikkert flere her på nakken. Jeg synes hver og en skal gjøre som de vil, men jeg ville ikke vært sammen med en som hadde "for mange".

Desto flere sexpartnere en mann har hatt desto større er sannsynligheten for at han vil fortsette å forsyne seg av kvinner i allmenningen, der de er tilgjengelige og villige til å krype til sengs med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desto flere sexpartnere en mann har hatt desto større er sannsynligheten for at han vil fortsette å forsyne seg av kvinner i allmenningen, der de er tilgjengelige og villige til å krype til sengs med ham.

Regner med at det også gjelder kvinner ?

Jeg er av den oppfatning at det er sex man har behov for - ikek sexpartnere. Dvs. at når en mann/dame får seg en fast partner så holder man seg til den - så lenge man har et normalt forhold hvor man har sex regelmessig.

Derimot hvis man ikke har et fast forhold så har man jo også behov for sex og da kan man ha forskjellige partnere.

Mulig jeg misforsto svaret ditt - men jeg oppfattet det slik at du mente personer som har hatt mange sexpartnere vil alltid ha et behov for sexPARTNERE - dvs. vil være utro i et forhold??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en var ung, dum og umoden en gang for ti år siden, og det gikk litt hardt for seg i svingene, bør ikke ha noe å si. Det som er viktig er om en holder seg til partneren sin, hva som har skjedd før det er uvesentlig, det handler tross alt om modenhet!

Og jeg repeterer, utroskap og mange sex-partnere er to forskjellige tema, jeg ser ingen stor sammenheng.

Hva en har gjort før i tiden sier alt om deg!

Det forteller om hvordan du er og om din person.

Hvorfor tror du barnefamilier med pedofile i nærheten er redde for det?

Jeg bare spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg i det du skriver. Det sier noe om hele mennesket og hva personen står for. Jeg ville IKKE hatt en som hadde hatt drøssevis med partnere før meg.

Når man har sex med noen, er det det innerste i seg selv man viser frem. Jeg hadde ikke klart tanken på at min kjære skulle ha ødslet ut dette til gud og hvermann. Det å ta så lett på en så viktig og intim ting er for meg helt uakseptabelt. Da hadde han rett og slett ikke holdt mål etter min målestokk.

Man kan jo forandre seg. Det kan også være ulike grunner til at en har hatt mange partnere. Kanskje har en søkt etter kjærlighet, kanskje har en trengt forsterkelse på at en er attraktiv (pga dårlig selvbilde), eller kanskje en rett og slett har vært dum i ungdommen. Ikke døm noen på grunnlag av antall sexpartnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rec1000

Sjalusi har nok noe å gjøre med utrygghet på egen person, men det stikker også dypere. Det har selvfølgelig noe med eiendomsfølelsen å gjøre. Ingen skal ha noe seksuelt å gjøre med den jeg er glad i, gift eller samboende med. De skal ha monopol på hverandres kropp som seksuelle individer.

Kanskje det har noe å gjøre med mannens frykt for at han ikke vil bli far til sitt barn dersom han ikke reagerer med sjalusi når partner viser interesse for andre menn. Mannfolk er sårbare i så henseende. Man vet alltid hvem barnbets mor er. Det er ikke like enkelt å vite hvem som er faren, i hvert fall ikke før vi fikk DNA-testene.

Jeg syntes ikke noe personlig om jenter som har hatt mange sexpartnere for dem har en helt annen oppførsel og du legger også merke til det på måten dem prater på faktisk. Et eks. er at jeg har ei venninne som er 15år og har ligget med 6 eller mer. HALLO!?!?! Da er du ikke bare litt aktiv, men du blir rett og slett avhengig av sex. Vennskapet til henne tok slutt når hun prøvde seg på meg også, for det syntes jeg var veldig motbydelig. Men så vil jeg si også en annen ting. Jeg fylte 18år om lørdagen og jeg har aldri hatt sex før (merk mine ord) Når jeg sier det til jenter jeg blir kjent med og sånn så tror dem nesten ikke på meg. Derfor lurer jeg litt på er jeg unormal etter som jeg ikke har hatt sex enda? Trodde ikke sånn var obligatorisk før man ble 18, for det nesten sånn det føles, men egentlig bryr jeg meg ikke i det hele tatt hva jenter syntes om det. Jeg har hatt sjans flere gang å ha sex med jenter jeg har blitt kjent med, men det føles ikke riktig så lenge jeg føler at ikke forholde er så sikkert som det burde være og syntes som sagt ikke så mye om jenter som har hatt mange sexpartnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...