Gå til innhold

FU: Tidenes verste Barne-TV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullars var grusom - *mimregrøsser*

Marrriaaaaaaaaaaaaaaaanne, eg har tægnet en sjokoladepudding.

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

9

• KaVa

7

• SierDuDet

4

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bra det ikke bare var meg! :)

Pompel, Pilt og Huufsa.

Groteske skapninger som ikke passet inn på barne TV.

Jeg pleide å bli revet skikkelig med, livredd. For hva var for noe skummelt kunne være bak den døra siden hverken Pompel eller Pilt ville gå først?

Vi skulle egentlig gått til sak mot NRK for en angstskapende barndom, hehe. Må vel legge til at Pompel og Pilt er det nærmeste jeg noen sinne har kommet _angst_.

Skrevet

Det gikk når jeg var liten også.

Godt mulig at serien er så gammel.

Skummel er den i hvertfall.

Pompel, Pilt og Hufsa. det var ufine jævler som fortsatt hjemsøker meg i diverse drømmer.

Da hører ikke du til Pompel og Pilt-generasjonen. Du hører til reprisegenerasjonen.

Skrevet

Husker (ennå sjokkert..) en tegne/dokkefilm som hette noe sånn som "Trellerne"...

De lå tilogmed i åkeren og....

Hakke glemt det ennå jeg.....

MÅÅÅ være tidenes verste !

"Trellene" var da en bok for voksne? Ble ikke laget barne-TV av den vel?

Skrevet

Da hører ikke du til Pompel og Pilt-generasjonen. Du hører til reprisegenerasjonen.

Det er mulig, men det var like skummelt når jeg var barn.

Og jeg er enig med deg i at vi bør gå til sak.

Bortsett fra helt ordinær fylleangst så har heller ikke jeg noengang opplevd angst på høyde med det Pompel, Pilt og Huufsa ga meg!

Skrevet

Marrriaaaaaaaaaaaaaaaanne, eg har tægnet en sjokoladepudding.

Eeeeen sjokoladepuddig på ferie, toooooo sjokoladepuddingar på ferie, trrreeee sjokoladepuddingar på ferie, fiiiire sjokoladepuddingar på ferie, fæææm sjokoladepuddingar på ferie, sæks sjokoladepuddingar på ferie, sjuuu sjokoladepuddingar på ferie, åtte sjokoladepuddingar på ferie, niii sjokoladepuddingar på ferie, tiiiiiiiii sjokoladepuddingar på ferie!

Skrevet

Takk for at du tok opp den !!

Sett bort fra søstra mi og meg selv har jeg ikke funnet noen som kan huske "trellerne".

Som mitt svar her tidligere sier kan jeg huske den som en grov og meget upassende film å vise barn.

Skrevet

Åh, det er så mye å ta av, og jeg gidder ikke bruke resten av kvelden på det:-)

Jeg husker med grøss og gru blant annet "Pompel og Pilt". *brrr* For noen grusomt ekle sykkelpumper med garnhår i den grotta! Også den lyden de lagde da...!

Skrevet

Lekestue.

På en god andreplass kommer Gullars og Huset med det rare i.

Sistnevnte er jo gra 92, og det er forferdelig treigt og kjedelig. Til og med rulleteksten på slutten går treigere enn etter de fleste andre programmer...

Skrevet

Åhhh - husker en fæl barnetv fra min barndom: Taremareby! Fryktelig, ekkelt og marerittskapende!

Det var det aller verste.

Har det noen gang gått i reprise?

Skrevet

Uten tvil: Byggmester Bob

Byggmester Bob er jo stilig da :o) Den har jo moral og er ikke kjedelig. Også har den tøff musikk :o)

Synes nok det er MYE som er verre enn Bob!

Skrevet

Så nå at jeg hadde misforstått svaret ditt.

Sorry......

Joda, det var tv det, vi husker det godt både søs og jeg.

Har snakket om barne tv vi også og var enige om at det var det værste vi hadde sett.

Skrevet

Det er mulig, men det var like skummelt når jeg var barn.

Og jeg er enig med deg i at vi bør gå til sak.

Bortsett fra helt ordinær fylleangst så har heller ikke jeg noengang opplevd angst på høyde med det Pompel, Pilt og Huufsa ga meg!

Det er mulig at reprisegenerasjonen har større grunn til å gå til sak mot NRK enn vi som er født tidlig på 60-tallet.

At de sendte Pompel og Pilt en gang kan muligens betegnes som et uhell (=formildende for NRK), andre gang må de ha vært bevisst hva de gjorde.

Men jeg tror vi ville ha en god sak, uansett.

Skrevet

Takk for at du tok opp den !!

Sett bort fra søstra mi og meg selv har jeg ikke funnet noen som kan huske "trellerne".

Som mitt svar her tidligere sier kan jeg huske den som en grov og meget upassende film å vise barn.

Jeg leste boka da jeg var 13-14 år, og jeg tror deg så gjerne. Husker spesielt godt det i åkeren. ;-)

Sikkert derfor jeg har problemer med å tro at en eventuell film ble sendt som barne-TV eller TV for ungdom heller for den del.

Dere har sikkert sittet oppe og sneket dere til å se fjernsynsteateret (eller noe annet for voksne) en gang, hahaha.

Skrevet

Åhhh - husker en fæl barnetv fra min barndom: Taremareby! Fryktelig, ekkelt og marerittskapende!

JAAAAA!!!!!! Taremareby var alldeles skrekkelig!

*grøss og brekk*

Gjest Svart engel
Skrevet

Er vel ikke Barne-Tv (tenker da NRK), men Teletubbiene syntes jeg er HELT grusomt, men sønnen min elsker dem (3 år).

Var faktisk noe av det bedre barne tv, men etterhvert som reprisene ble sendt ble det kjedeligere og kjedeligere.

Huset med rare i var bare døden og har egentlig aldri likt sesam stasjon noe særlig heller. Kan ikke fordra de irriterende stemmene, spessielt på Bjarne Bjentent! *grøss*

Fraglene var kult!!

Skrevet

Lekestue.

På en god andreplass kommer Gullars og Huset med det rare i.

Sistnevnte er jo gra 92, og det er forferdelig treigt og kjedelig. Til og med rulleteksten på slutten går treigere enn etter de fleste andre programmer...

Jeg synes den masende Gullars var litt søt. Marianne!!!!Marianne!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...