Gå til innhold

Alternativ behandling av bipolar lidelse

Anbefalte innlegg

Jeg har i "alle år" slitt med betydelige humørsvingninger med en klar hovedvekt på det depresive. For ca. 2 år siden ble jeg diagnostisert som bipolar 2. I tillegg er jeg alvorlig rammet av flere angstlidelser. Jeg har gått mange år i psykoterapi uten at dette har hatt noen effekt av betydning. Dessuten har jeg tidligere brukt Litsium og bruker nå Lamictal. Heller ikke dette ser ut til å ha noen effekt. Jeg har også prøvd "lykkepiller" og andre anti-depresive medisiner.

Jeg har en gang for mange år siden vært hos en lege og homøopat for behandling av angst og depresjon, også dette uten resultat.

Jeg er veldig oppgitt og frustrert over mine omfattende lidelser og er interessert i om du kan anbefale noen form for alternativ behandling som har vist seg å ha effekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81815-alternativ-behandling-av-bipolar-lidelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Homeopatica

Jeg ville gitt homeopati en ny sjanse. Det er ikke uvanlig at man på prøve 2-3 midler før man finner det som stemmer best. Jeg anbefaler jeg å oppsøke en homeopat MNHL, da du da er garantert at vedkommende har en solid utdannelse i homeopati og medisin.

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Når det gjelder forskning på alternativ behandling av bipolare lidelser, kjenner jeg ikke til noen behandlingsmetoder som er bevist effektive. Det finnes undersøkelser som viser en viss sammenheng mellom ulike former for ernæringsmangler (vitamin B,C og enkelte aminosyrer). Innen akupunkturen finnes det også enkelte artikler som omtaler en viss effekt av akupunkturbehandling, men metoden kan ikke regnes for å være alment akseptert. På den annen side tenker alternative utøvere ofte individuellt og to personer med samme diagnose kan få forskjellig behandling. Min egen erfaring med behandling av bipolare lidelser med alternativ behandling er begrenset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...