Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år slitt med store humørsvingninger. Fikk diagnosen bipolar 2 for ca.to år siden. Har prøvd Litium og bruker nå Lamictal, uten at dette har hatt noen effekt. Har også prøvd flere SSRI medikamenter og noen eldre typer av anti-depressiva (dette var før diagnosen bipolar 2). Jeg har gått i ulike former for psykoterapi i mange år, også dette uten noe særlig effekt. Sliter også med sosial angst og generalisert angst. Er etter flere tiår (er 46 år) med alvorlige psykiske lidelser blitt utbrent og oppgitt.

Har du noen gode anbefalinger å gi hva gjelder altenativ behandling? Er det noen former for alternativ behandling som har vist seg effektive mot nevnte lidelser (tenker spesielt på bipolar)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82450-bipolar-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Jeg svarte nettopp på et tilsvarende spørsmål og regner med at det er samme person som spør. I tillegg til det jeg svarte, kan jeg nevne at det er gjort flere interressante undersøkelser der man har påvist at tilskudd av omega 3 fettsyrer kan være nyttig ved depresjoner som ikke responderer på ordinær behandling. Det er brukt en blanding av fettsyrene EPA og DHA som er viktige for hjernens optimale funksjon og en kombinasjon av disse har også vist seg nyttig ved svangerskapsdepresjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82450-bipolar-2/#findComment-442904
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...