Gå til innhold

Bronkitt - Thuja - antibiotika? HASTER

Anbefalte innlegg

Jeg har fått påvist bronkitt, som tydeligvis var på nippet til å bli lungebetennelse...

Har fått antibiotika som skulle brukes mot dette, men legen tok ikke CRP, han bare lyttet på lungene. (Er dette riktig før man gir antibiotika?)

Tidligere har jeg fått Thuja mot bihulebetennelse og blærekatarr. Dette har fungert greit.

Siden jeg ikke har startet antibiotikakuren ennå, kan jeg forsøke med Thuja igjen da?

I så fall hva slags dosering bør jeg forholde meg til?

Tidligere har jeg fått: "Thuja Occidentalis M".

Jeg har også liggende noe som heter "Thuja Occ. 1M HD".

Kan jeg bruke denne i steden, siden jeg har den?

(Får ikke tak i han som foreskrev dette sist)...

Håper du har mulighet til å svare fort!

Det har vel ikke noe å si om jeg tar Thuja, selv om jeg er under utredning for en revmatisk sykdom?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8268-bronkitt-thuja-antibiotika-haster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Homeopatiske midler blir gitt basert på en helhet av symptomer som kun du har. Ofte finner man et såkalt konstitusjonsmiddel som pasienten kan bruke ved flere tilstander.

Hvis, og jeg sier hvis, Thuja er ditt konstitusjonsmiddel kan du trygt bruke det ved bronkitt. Men det er langt fra sikkert det er det. Det beste hadde naturligvis vært å få tak i en av de som foreskrev Thuja til deg tidligere.

Thuja occidentalis M og Thuja Occ 1M HD er samme middel og samme potens (styrke), men fra forskjellige leverandører.

Du kan bruke homeopati selv om du går på antibiotika. Men da er det vanskelig å si noe om virkning.

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Aina.

CRP tilsvarer å ta en senkning, men her kreves kun en dråpe blod og et stikk i fingeren. Hvis legen hører fremmedlyder over lungene som tegn på en infeksjon i lungen valgtehan nok å anbefale en kur uansett hva CRP'en hadde vist. Hadde han derimot ikke hørt noe på lungene kunne CRP være med på å avgjøre om det skulle gis antibiotika eller ikke. Du kan ha fått Thuja som konstitusjonsmiddel eller pga dine typiske symptomer. Jeg er ikke sikker på om dette er det rette for deg denne gangen, så du bør nok kontakte din homøopat eller en annen homøopat før du starter egenbehandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...