Gjest emilius Skrevet 1. november 2000 Skrevet 1. november 2000 Jeg har sønnen min i barnehave 2 dager i uka d.v.s 40%. Jeg har nå fått redusert kontantstøtten til 1200 kr. Den er redusert ned til 1200 fordi åpningstiden i barnehaven er 9,5 t pr.dag som tilsammen blir 19 t. time pr. uke. Jeg leverer ved 9 tiden og henter ved 3-4 tiden. Synes det selvfølgelig er feil at kontantstøtten skal reduseres til 1200 og ikke 1800. Det er ikke de få kronene men prinsippet åpningstid/oppholdstid. Er det samme praksis i alle kommuner? 0 Siter
Gjest Irene Grøneng, rettshjelper Skrevet 2. november 2000 Skrevet 2. november 2000 Det er avtalt tid som danner grunnlag for kontantstøtten, dvs. hvor lenge du _kan_ ha ham i barnehagen og ikke hvor lenge han _faktisk_ er i barnehagen. Det er ene og alene administrative hensyn bak denne bestemmelsen - lettere å administrere enn at man må dokumentere for hver mnd hvor mye barnet er tilstede. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.