Gå til innhold

Brev fra Trygdekontoret

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå vært 100% sykemeldt i 5 uker og 50% sykemeldt i 6 uker på grunn av sosial angst som slo meg helt ut. Nå i dag kom det brev fra Trygdekontoret med en masse spørsmål om hvordan arbeidsplassen skulle tilrettelegges for meg - og jeg trodde jeg kom til å greie å gå tilbake i jobb osv...Hva er dette da? Jeg er sykemeldt for å komme meg på beina igjen..jeg jobber jo 50% så det er ikke snakk om å sluntre unna jobben. Følte meg virkelig uglesett for at jeg er hjemme.

Hva skal de egenlig med disse opplysninger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8357-brev-fra-trygdekontoret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Irene Grøneng, rettshjelper

Dette er et standardbrev som TK sender ut til alle (eller i alle fall svært mange) som er sykmeldt over 8 uker. Grunnen er at TK er pålagt å gi folk et tilbud som er tilpasset den faktiske situasjonen. Dette skjema danner grunnlag for 12-ukers vedtaket, hvor TK er pålagt å lage en plan for den videre oppfølgingen.

Du har overhode ikke noe grunn for å føle deg uglesett, det er ment som et hjelpemiddel for samarbeid mellom deg, arbeidsgive og TK.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8357-brev-fra-trygdekontoret/#findComment-39716
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...