Gå til innhold

Hva med oss røykere???

Anbefalte innlegg

Lottemor1365380387

Skal vi bli "mobbet" bort fra alt sosiale steder?

Skal vi bare stå der på verandaen og fryse oss i hjel ikke kunne gå på kafe og ta seg en kopp kaffe og røyk?

Skal vi ikke engang kunne gå ut å spise på resturant uten å ha muligheten for å ta en røyk etter maten?

Dette er mobbing på høyt plan av oss som røyker.

mener nå

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84009-hva-med-oss-r%C3%B8ykere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

13

• Lottemor1365380387

11

• SierDuDet

8

• jacob

7

Nei, du vil ikke kunne røyke etter maten.

Mange vil pga det slutte å spise ute. Noe av gleden med middagen er trossalt det å kunne kose seg med en cafe og en røyk etter middagen. Ikke bare det å bli mett.

Utelivet er ikke noe problem, da mange nattklubber vil privatisere seg, og røyking vil selvsagt være lov.

De som ikke gjør det vil ikke få kunder.

Utelivsbransjen vil på mange måter gå til helvete med den regelen.

For ikke å snakke om hva som skjer på de stedene hvor det er ikke er lov til å røyke. Er det noe vi nordmenn har bevist så er det at vi er gode til å slåss i klynger. Står det 50 stk utenfor et utested og røyker, fulle og jævlige, så vil det bli trengsel og bråk.

På samme måte som i køer for å komme inn, og taxikøer.

Jeg tror dette kan bli morsomt. For en gangs skyld vil vi virkelig se resultater av at KRF driter på leggen.

Så jeg støtter gjerne opp om forslaget, bare for å oppleve skadefryden jeg vil føle når problemene begynner og gjøre seg gjeldene :)

Dette landet består snart ikke av noe annet en puritanske, supergrådige, helsefriker som skal hindre personlig frihet for enhver pris.

Men å være narkoman er helt greit. Da iler "samfunnet" til med forslag om sprøyterom.

Henger ting på greip?

Lottemor1365380387

Dette landet består snart ikke av noe annet en puritanske, supergrådige, helsefriker som skal hindre personlig frihet for enhver pris.

Men å være narkoman er helt greit. Da iler "samfunnet" til med forslag om sprøyterom.

Henger ting på greip?

Hehehe..

Ja der fikk du satt det virkelig i perspektiv.

Sprøyterom ja takk,,,røykerom,,nei takk.

Herregud for et land vi lever i.

Det er faktisk noe i det de sier om at serveringsfolk er en utsatt rase.

Det er oss ikke-røykere som bør beskyttes, som uforskyldt blir påført skader av passiv røyking. Hvis vi skulle holde oss unna pga røykerne, ville det jo blitt *mobbing* av _oss_. Så en av partene må det til slutt gå utover. Det har gått utover ikke-røykerne i alle år, nå er det røykernes tur til å fire på kravene.

Lottemor1365380387

Det er faktisk noe i det de sier om at serveringsfolk er en utsatt rase.

Det er oss ikke-røykere som bør beskyttes, som uforskyldt blir påført skader av passiv røyking. Hvis vi skulle holde oss unna pga røykerne, ville det jo blitt *mobbing* av _oss_. Så en av partene må det til slutt gå utover. Det har gått utover ikke-røykerne i alle år, nå er det røykernes tur til å fire på kravene.

Ja det er greit det,jeg forstår at det er ubehagelig for ikke røykere å sitte i røykfulle lokaler.

MEN,,de kan jo dele det inn slik at det er plass til alle,eller hva?

m.v.h

Annonse

Ja det er greit det,jeg forstår at det er ubehagelig for ikke røykere å sitte i røykfulle lokaler.

MEN,,de kan jo dele det inn slik at det er plass til alle,eller hva?

m.v.h

Vet ikke, har ikke hørt noen argumenter for hvorfor dere ikke skulle få egne røykerom.

Det er klart at pappa staten prøver å ta fra dere hele røyken, siden det er helseskadelig og koster helsevesenet masse ressurser. Slik overformynderi er man så klart imot.

Men nå er vel ikke røyken så flink til å holde seg innenfor de fastsatte veggene heller, og på restauranter må jo serveringsfolka nødvendigvis inn disse rommene også.

Lottemor1365380387

Vet ikke, har ikke hørt noen argumenter for hvorfor dere ikke skulle få egne røykerom.

Det er klart at pappa staten prøver å ta fra dere hele røyken, siden det er helseskadelig og koster helsevesenet masse ressurser. Slik overformynderi er man så klart imot.

Men nå er vel ikke røyken så flink til å holde seg innenfor de fastsatte veggene heller, og på restauranter må jo serveringsfolka nødvendigvis inn disse rommene også.

Nei det er som Vicent så bra argumenterte at vi får sprøyterom i Norge men ikke røykerom.

Det kan jo da diskuteres hva som koster staten mest;)

Gjest wellwellwell

Hehehe..

Ja der fikk du satt det virkelig i perspektiv.

Sprøyterom ja takk,,,røykerom,,nei takk.

Herregud for et land vi lever i.

Kan ikke huske at jeg har lest om noen som blir utsatt for passiv sprøyting?

Det er en "viss" forskjell her, må du forstå.

Gjest klamydia

Kanskje det er sparket vi trenger for å slutte? Det begynner å bli flaut å være en storrøyker som jeg har vært i alle år. På jobben min har det blitt flaut å være blant de siste som fremdeles kreker seg ut for å røyke. Røyking signaliserer verdier som lav utdannelse, uvitenhet, svak viljestyrke og personlighet. Det er det jeg etterhvert tenker om røykere og det selv om jeg røyker selv, og det har jeg nå tatt konsekvensen av.

Slutt før du blir sistemann i landet med denne latterlige uvanen. Jeg har slutta for siste gang nå!

Nei det er som Vicent så bra argumenterte at vi får sprøyterom i Norge men ikke røykerom.

Når det gjelder narkomane så kan jo disse dø om de ikke får skuddene sine, eller i det minste trappet sakte ned.

Enkelte røykere vil vel hevde at de heller ikke ville overleve om de ikke fikk en røyk etter maten, men det tviler jeg sterkt på.

Uten at det var noe svar til deg... *s*

Lottemor1365380387

Kan ikke huske at jeg har lest om noen som blir utsatt for passiv sprøyting?

Det er en "viss" forskjell her, må du forstå.

Da får du lese grundig etter nå!!!

JEG har blitt uttsatt for et "passivt" sprøytestikk.

Går til sjekk hver jævla 3 måned for å sjekk HIV og Hepatit.

Det har skjedd og det skjer sikkert igjen,,dust.

Og du finner nok flere eksempler for dette.

Henger ting på greip?

Hei,

Sprøyterom henger absolutt på greip.

Rusmisbruk eksisterer - det må vi bare akseptere. Ingen ruser seg mindre pga mangel på sprøyterom, men man unngår at folk bruker skitne sprøyter (smitter hverandre) og man unngår at brukte sprøyter ligger på "lekeplasser".

Med vennlig hilsen

Annonse

Lottemor1365380387

Kanskje det er sparket vi trenger for å slutte? Det begynner å bli flaut å være en storrøyker som jeg har vært i alle år. På jobben min har det blitt flaut å være blant de siste som fremdeles kreker seg ut for å røyke. Røyking signaliserer verdier som lav utdannelse, uvitenhet, svak viljestyrke og personlighet. Det er det jeg etterhvert tenker om røykere og det selv om jeg røyker selv, og det har jeg nå tatt konsekvensen av.

Slutt før du blir sistemann i landet med denne latterlige uvanen. Jeg har slutta for siste gang nå!

Takk for svar:)

Ja jeg følte meg truffet,men jeg slutter når jeg selv er motivert for det og ikke når "storebror" sier at jeg skal det:)

m.v.h

Lottemor1365380387

Hei,

Sprøyterom henger absolutt på greip.

Rusmisbruk eksisterer - det må vi bare akseptere. Ingen ruser seg mindre pga mangel på sprøyterom, men man unngår at folk bruker skitne sprøyter (smitter hverandre) og man unngår at brukte sprøyter ligger på "lekeplasser".

Med vennlig hilsen

Hei Sør.

Vell vi røykere eksisterer vi også;)

m.v.h

Hei,

Sprøyterom sparer staten for penger - bl.a. fordi man unngår HIV/hepatitt smitte gjennom skitne nåler. Videre, unngår man at brukte nåler blir liggende på "lekeplasser".

Jeg vil anta at det er lov å røyke på sprøyterommene, så du kan nok bruke dem! :-)

Med vennlig hilsen

Da får du lese grundig etter nå!!!

JEG har blitt uttsatt for et "passivt" sprøytestikk.

Går til sjekk hver jævla 3 måned for å sjekk HIV og Hepatit.

Det har skjedd og det skjer sikkert igjen,,dust.

Og du finner nok flere eksempler for dette.

Ja, men det er jo nettopp en god begrunnelse for å ha sprøyterom, og nålene på et trygt sted.

Videre, siden det reduserer dramatisk antallet narkomane med HIV/hepatitt, så er det også langt tryggere for dem som arbeider med denne gruppen.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...