Gå til innhold

Hva med oss røykere???

Anbefalte innlegg

Nei, det ville jo være rart om byen skulle bli folketom selv om et slikt forbud iverksettes. Det interessante er altså ikke hvorvidt utesteder vil gå konkurs eller ikke. Det er de mer prinsippielle spørsmålene som er interessante - knyttet opp til statens detaljstyring av menneskers atferd eller motsatt; avgrensing av den frie vilje.Et annet spørsmål er om dette er rett prioritering av statlige ressurser.

Vel, det er så meget som er kreftfremkallende i disse dager. Heldigvis finnes det andre måter å løse utfordringer på enn å forby årsaken til dem.

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

13

• Lottemor1365380387

11

• SierDuDet

8

• jacob

7

Det er ihvertfall dårlig prioritering av statlige ressurser at en stor del av befolkningen får lungekreft pga passiv røyking.

Vel, det er så meget som er kreftfremkallende i disse dager. Heldigvis finnes det andre måter å løse utfordringer på enn å forby årsaken til dem.

Seinvirkningen er at jeg blir feitere og feitere.....

Dette nekter jeg å snakke om! Eller (fra "fakta om tobakk"):

Enkelte går opp i vekt i forbindelse med røykeslutt. Vektøkningen kan variere, men gjennomsnittlig ligger den på 1-4 kg. Etter en tid vil vekten stabilisere seg, men det er likevel viktig at du er bevisst på aktivitetsnivå og spisevaner hvis du er redd for å legge på deg. Husk at røykringer blir til bilringer. Kvinner som røyker får mer fett rundt livet enn sine ikke-røykende medsøstre. Denne fettfordelingen er en riskofaktor for utvikling av hjerte- og karsykdommer.

Du kjenner deg ikke helt igjen du heller? Fakta er at dersom de sier: Du kommer til å legge på deg 13-20 kilo dersom du slutter, vil ingen slutte. Derfor lyver de, og det irriterer meg.

Personlig synes jeg ikke-røykerene kan ut i kulda, det er tross alt dere som skriker etter all den friske lufta. Og så kan vi røykere få nye vår sigarett i fred innendørs.

Men i motsetning til dere, så er vi røykere et mer inkluderende og rausere folk, så dere er selvfølgelig hjertelig velkommen inn til oss.

Her generaliserer vi ikke i det heeeele tatt... Neeeeida... :-)

Annonse

Dette nekter jeg å snakke om! Eller (fra "fakta om tobakk"):

Enkelte går opp i vekt i forbindelse med røykeslutt. Vektøkningen kan variere, men gjennomsnittlig ligger den på 1-4 kg. Etter en tid vil vekten stabilisere seg, men det er likevel viktig at du er bevisst på aktivitetsnivå og spisevaner hvis du er redd for å legge på deg. Husk at røykringer blir til bilringer. Kvinner som røyker får mer fett rundt livet enn sine ikke-røykende medsøstre. Denne fettfordelingen er en riskofaktor for utvikling av hjerte- og karsykdommer.

Du kjenner deg ikke helt igjen du heller? Fakta er at dersom de sier: Du kommer til å legge på deg 13-20 kilo dersom du slutter, vil ingen slutte. Derfor lyver de, og det irriterer meg.

Kjenner meg GODT igjen. Jeg har aldri hatt mage før---det har jeg nå! *sukk*

*gumler videre på en mikrovarmet kjøpa-smultring* :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...